HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

Graffiti rendőrszemmel - interjú

2008.10.30. 03:16 :: T508


Minden graffitiről szóló újságcikkben, TV-riportban vagy a graffitis van megszólaltatva, vagy az irodában ücsörgő aktivista, mozgalomvezető, politikus. Az utcán a graffitisek ellen dolgozó rendőrök valahogy mindig kimaradnak a szórásból, pedig érdekes lehet, hogy ők, akiknek a legtöbb közvetlen kapcsolatuk van a graffitisekkel, hogyan vélekednek a dologról, milyen élményekkel rendelkeznek. Ezúton pótoljuk a hiányosságot, egy vidéki rendőr szemszögéből olvashattok válaszokat a graff.blog.hu kérdéseire.


Hány éves vagy, mi a rangod, milyen feladatokat látsz el?
Rendőr: Lassan 23 éves leszek. Már főtörzsőrmesternek mondhatom magam. Főleg járőr vagyok és mellete készenlétis, tehát ott vagyok minden tüntetésen és a helyi focimeccsen.

Miért mentél rendőrnek? Azt kaptad a rendőrségtől amit vártál? Miért szeretsz rendőr lenni?
Rendőr: Apám után lettem rendőr. Tetszett amit csinál, már kiskoromban is. Ez nem változott idősebb koromra sem. Szeretem az izgalmas helyzeteket, meg olykor az akciót, szeretek segíteni másoknak. Jelentkeztem, minden téren megfeleltem, így rendőr lettem. Ja meg tetszett a nínós autó. :)
Hogy azt vártam-e? Igazából igen, azt kaptam amit vártam. Tudtam, hogy vannak rossz zsaruk és jó zsaruk is. Gondoltam hogy láthatok majd megvesztegetést, vagy egy szemétkedő kollegát mondjuk egy graffitis sráccal.
Erre felkészültem. Persze nem érintettek jól, mikor láttam még egy-egy ilyet. De igazából nem csalódtam, mert felvoltam készülve, sőt felkészítettek. Rendőr meg azért szeretek lenni, amiért az lettem, izgalmas, új szituációk, néha akció és ugyanúgy szeretek segíteni másoknak. :)

Mit gondolsz a felvételi eljárásról? Megfelelően kiszűrik azokat a jelentkezőket, akik nem alkalmasak a feladatra?
Rendőr: Mikor én jelentkeztem, igen. Megszűrtek minket nagyon. Sok volt akkor még a rendőr. De most kevés, ezért már nem olyan kemények a felvételi követelmények. Mondjuk ez csak jó, bekerülnek az olyanok, akik azért akarnak rendőrök lenni, amiért én az lettem, de a fizikumuk mondjuk nem olyan jó, mint például az enyém. Belőlük lesz jó rendőr.

Mi a véleményed a graffitiről, mint civil személy?
Rendőr: Mit nevezünk annak? Nekem is tetszik némelyik srác munkája, de az piszkálja a szemem ha csak úgy össze van firkálva a fal, vagy bármilyen szép is egy ilyen graffiti, egy
emlékműn van. Az nem tetszik. De amúgy némelyik kölyök elég tehetséges. És ezt rendőrként is így gondolom. Nem csak én, néhány kollegám is.

Szerinted művészet a graffiti?
Rendőr: Bizonyos határokig művészet.

Mit csinálsz, ha tetten érsz egy graffitist? Milyen esetek fordulhatnak elő?
Rendőr: A helyzettől függ, hogy járok el. Ha az illető elfut, akkor mindenképpen beviszem. Ha eldugott helyen csinálja, ahol a kutyát se zavarja és még szép is, nem veszem egyszerűen észre. Még akkor se, ha mellete megyünk el kocsival.
A másik meg a firkálók, őket feljelentjük. Szóval a graffitisek egyszerűen megússzák ha tehetségesek, és nem olyan helyen fújnak, ahol nappal sok ember járkál.
Ha mégis olyan helyen dolgoznak, motozás...és figyelmeztetem, máskor ne ilyen helyen. Kobozni nem kobozok el semmit, mert gondolom drága az ilyen, és ha valamit elkobzok akkor fel is kell jelentenem az illetőt.
De ha tud az illető, akkor nincs szívem hozzá. Menjen mondjuk a Duna partra, ott nem zavar. De nem minden rendőr ilyen elnéző, még kevesebb aki még tippet is ad. Én közéjük tartozom.

Ha civilben látsz olyan helyen graffitist, ahonnan rendőrként bevinnéd, akkor is futásnak erednél utána?
Rendőr: Dehogy erednék. Nem szuperhős vagyok, csak rendőr:). Figyelmeztetni mindenképp figyelmeztetem és megvillantom a jelvényt majd elküldöm. De ezt is csak akkor, ha szolgálatba is szólnék neki. De ez nem sűrűn fordul elő.

Pontosan milyen intézkedéseket kell foganasítani tettenérés esetén?
Rendőr: Igazoltatás, motozás, feljelentés, kobozás. Csak úgy heccből nem lehet bevinni senkit.

Milyen a rendőrségen a környezeted hozzáállása a graffiti(sek)hez?
Rendőr: Az idősebbek között vannak inkább olyanok akik nem kedvelik őket. De valaki fájó szívvel, megpróbál úgy eljárni mint pl. mi, a fiatalok egy része. A másik része az, aki visszaél az egyenruhával, őket nagyon nem kedvelem. Ők a legroszabbak. Bár ők vannak a legkvesebben, legalább is felénk.

Vannak bűncselekményekre - így graffitire is külön - lebontott általános irányelvek az intézkedések sürgősségével és lefolytatásával kapcsolatban? Ha igen, graffiti esetében hogy néz ez ki?
Rendőr: Egy műemlék, vagy egy magántulajdon megrongálását előrevalóbbnak tartjuk, mint egy panelház befújását. De ez egyértelmű.

Volt már rá példa, hogy eligazításon külön felhívták a figyelmeteket a graffitisekre való odafigyelésre?
Rendőr: Csak firkálásokra. Egy társaság nem éppen elfogadható kötőszavakkal jellemezte az ország vezetőit. Teleírták a buszmegállókat, falakat és kocsikat. De őket elkaptuk, Kb 2 hetünkbe tellett.

Abban az esetben szintén egyszerű rongálás volt a vád, vagy több is? Ha két hétbe telik elkapni a direkt kiszemelt célszemélyeket, akkor miért van az, hogy Budapesten mindenki azon kesereg, hogy lehetetlen elkapni a graffitiseket?
Rendőr: Ők egy társaság voltak. Párukat tetten értük, ők pedig elmondták, kik voltak a többiek. Egyébként ők nem voltak olyan fürgék, mint a graffitisek.
A graffitisek nem egy irányba futnak, hanem több felé. Ráztak már le, sőt, egyszer az egyenruhám is elszakadt. Amúgy több volt a vád, mint rongálás.

Tudsz olyan jogszabályról, mely szerint egyszer megrongált felületet a helyreállítása előtt nem lehet újrarongálni?
Rendőr: Régen tanultam már a jogot, de ilyenre nem emlékszem.

Mi a véleményed azokról a rendőrökről, akik megverik a graffitiseket? Hallottál-e, tudsz-e ilyen esetről?
Rendőr: Ők az egyenruhával visszaélős fajta. Egyszer egy srác személyesen panaszkodott nekem erről egy éjszaka, járőrözés közben. Erről az egy esetről hallotam.

Milyen sűrűn rohangászol firkászok után?
Rendőr: Egy héten minimum háromszor.
 
Milyen gyakran sikerül elkapnod őket?
Rendőr: Három alkalomból kétszer mondjuk. Általában az egy esetben profival van dolgunk. Ők csak a baszogatásunk miatt csinálják úgy, hogy észrevegyük. Bár ez a rohangálás nem azt jelenti, hogy kiszálok és futok utána. Keressük őket kocsival, ők bujkálnak. Akinek van esze, a villogásra megáll, akinek nincs az jobb ha szedi a lábát. :D

Van emlékezetes, vagy izgalmas sztorid kifejezetten graffitisekkel/graffitivel kapcsolatban? Megosztanád velünk?
Rendőr: Sajnos van. Egy alkalommal, ősszel, én és a kollegám kis pihenés után mentünk ki járőrözni, és gurultunk ki a parkolóból.
Egy igen bátor gyerek a rendőrség hátső falán dolgozott. Kérdés nélkül a kollega villogott és a srác elfutott. Átmászott egy kerítésen,
én pedig utána mentem. Mondjuk csak úgy nem szabadott volna utána mennem, de megtettem. Az udvaron sötét volt, de látam hogy hátul befutott a szőlősbe. Utána mentem, kiabáltam hogy megállni, áttmászott a kertszomszédba, én utána másztam, csak a bőrkabátom csúnyán beakadt valamibe, és elszakadt.
Sikerült felállni, kimászni a kapun, csak a srác eltűnt. Még akkor este felmentünk az egyik helyi szórakozóhelyhez, és meglátam hogy kint üldögélt. Meglátott, és elfutott. Utána futottunk, át takart ugrani az egyik padon, de nagyot zakózott. Ott sikerült végül elkapni.

És mi lett vele?
Rendőr: Bevittük, de másnap elmehetett. Nevetséges lehettem tiszta sárosan, szakadt bőrkabáttal, de meglett. :)

Többször említetted, hogy bármilyen intézkedés előtt villogtok a szirénával. Miért fontos ez, mire jó?
Rendőr: Amíg nem villogok, addig nem akarok semmit. Ha villogok, jelzem, hogy intézkedést akarok. Fényjelzés, rövid hangjelzés, és az intézkedés végéig folyamatos fényjelzés. Ezt így kell, kötelező.

Kiírtad-e valaha az életedben az aktuális barátnőd, illetve a saját neved, eseteg monogrammotokat valahova? :)
Rendőr: Igen, ki, az autóbusz váróterem falára. De nem csak azt írtam ki. X-karikáztunk is rajta. :)
 

155 komment

Címkék: interjú rendőrség street művészet rongálás

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr22739786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2008.10.30. 13:51:59

sophie 2008.10.30. 13:43:17

1, Igen, de mivel nyilvános blog az ír ide aki akar, vagy csak a saját véleményetekre vagytok kíváncsiak? Akkor minek a blog? Megbeszélhetitek két fújás között.

2, Itt nem arról van szó, hogy kisebb-nagyob bűncselekmény. Próbálkozz szövegértelmezéssel ;)

3, Na ennyit az IQ-dról.

4, Nem is kell. Mindkettőt büntetni.

5, Talán nem kamu, csak firkászból lett rendőr.

6, Itt is villantasz IQ terén ;)

7, Jó lesz a kézlevágás is ;)

Mike36 2008.10.30. 13:52:05

és kedves 23 éves, emberséges vag, és ez nagyon fontos, főleg mivel rendőr is vagy. neked nem kell elmagyarázni, hogy elször segítünk, aztán birságolunk, és nem azért vagy, hogy a nem rendőröket szivasd. ne törödj a sok balfasszal, aki itt vezeti le fusztráltságát, és mindennek elmond
szard le ket nagy ívben

többieknek elmondanám, hogy sokatokkal ellentétben az igazi graffiti én nem üldözném, a művészi önkifejezés része, és vannak itthon nagyon jó, és szinvonalas munkák, lásd kelenföldi pu. pl. le a kalappal az alkotók elött
én magam pedig életemben nem fstettem, firkáltam össze eddig semmit

végezetül rávilágítanék arra a tényre, hogy már az ókorban is frikáltak a kedves polgárok a falakra

de neketek egy dróton jár az agyatok: öljük meg
mindegy mi a téma, öljük

Budapest pedig fiatal ellenes, sőt az egész társadalmunk az

Big-B 2008.10.30. 13:53:38

votan: anno én is kezdeményezni akartam egy graffiti, tagging monitoring internetes site indítását, de beláttam; inkább lenne reklámfelület az üres házfalakról és a tagger gang-ek legújabb kreálmányainak, mint a megelőzésnek.

Az egyetlen megoldás az értékek védelmére nevelés (ne szemetelj) és a megjelenő falfirkák azonnali eltávolítása. Mert az összefirkált felület vonzza a "tehetségeket".

Mike36 2008.10.30. 13:54:26

graffitit nem kell átfesteni, mert az nem firka hanem minőségi műalkotás, ami rongálás az mind tag, a buszt, villamost is összetagelik, nem pedig kifestik

Lunitari 2008.10.30. 13:57:11

Mike36 2008.10.30. 13:52:05

Woohhh egy okos ember...nézz csak utána, hogy az ókorban mi volt ennek a büntetési tétele ;) Majd ha lefújják a házad, netán még az ablakodat is ;) Béke veled is :)

Big-B 2008.10.30. 13:58:42

Mike36: A szépet én is szeretem, de valljuk be; nem ez a jellemző. Ezért aszem érthető, miért olyan graffiti-ellenes a többség, amikor nem lát mást a háza falán és a kapuajtón, mint igénytelen graffitiket, neadjisten tag-eket.

Lunitari 2008.10.30. 13:59:06

Nem is értem, hogy nagy művészeink miért nem kéretlenül készítették el nagy műveiket, ahol épp eszükbe jutott...

sophie 2008.10.30. 13:59:49

big-b: én tényleg kíváncsi lennék a te rendőr ismerőseid véleményére, őszintén minden irónia nélkül mondom, ez az interjú pont azért készült hogy rendőr oldalról vizsgálhassuk meg a kérdést, de mi is tudjuk hogy ez csak egy nézőpont, ez a rendőr is csak egy ember, nyilván mindenki máshogy látja.
szóval kérdezd meg őket, kíváncsian várom hogy mit mondanak :)

Big-B 2008.10.30. 14:00:12

Mike36: Azt gondolom, nem ugyanazt értjük graffitin. Én a minőségi, művészi festményt nevezem graffitinek. Az összefújt falat nem.

Big-B 2008.10.30. 14:01:10

sophie: ugyanezen kérdésekkel? Ez engem is érdekelne.

Mike36 2008.10.30. 14:02:31

tessék példaként: pc-game.hu/graf/DSC04318.jpg

én örülnék ha ilyen lenne a házam falán

Mike Adams Academy 2008.10.30. 14:03:40

Mondjuk ha egy öreg néni házát összefújják, a nyugdíjából nehezebben fizeti ki mint mondjuk egy panelházban lakó közösség. De ahogy észre veszem nem gyötri halálra magát senki hogy eltűnjenek azok:D szóval nincs kit sajnálni. A másik meg az hogy azt írja a Duna part, titeket zavarna a rakparton ahova nem jártok sűrűn? Zavarná a fenét.

Big-B 2008.10.30. 14:04:14

Mike36: szép. De míg te örülnél neki, más biztosan nem. És mivel a graffitis legritkább esetben kér engedélyt a fújásra, így talán érthető az elítélése.

Mike36 2008.10.30. 14:05:49

Big-B pedig szerintem ugyanarra gondolunk :)

Big-B 2008.10.30. 14:06:29

Mike: Sajna a tagek gyorsabban keletkeznek, minthogy azt eltüntessék onnan. Mellesleg végtelen történet, hisz amint eltüntetik, másnap újra ott virít egy újabb "műalkotás". Ki bírja ezt pénzzel?

Big-B 2008.10.30. 14:08:08

Mike36: Ja. Szóval a minőségi, művészi graffiti szép, de sajna általában oda kerülnek ezek is, ahova azt a fal tulajdonosa nem kéri. Mellesleg honnan tudja a művészke, hogy a tulajdonosnak tetszik az alkotás? Mert ugye azért ez is fontos kérdés.

2008.10.30. 14:09:29

Lunitari: vannak legál falak, ahol fújhatnak a graffitisek. Több probléma is van... kevés ilyen hely létezik, stb. De talán a legnagyobb probléma, hogy az nem ugyanaz, mint illegálban csinálni. A feeling nincs meg.
Akinék most nyilik a bicska, annak --> ha veszel egy barominagy sportkocsit, mellyel nemcsak hogy 200 alatt nem közlekedsz (ezzel gyakorlatilag minden közlekedő életét veszélyeztetve), de annyi káros anyagot bocsátasz ki vele, hogy jóeséllyel 20 év múlva beledöglünk. Aki ott érzi a feelinget... nagy, gyors, hűdejó, az egy követ se merjen vetni azokra, akiknek az illegál graffiti a feeling.


Sophie --> teljesen egyet kell, hogy értsek. Ugyanaz a céltalan agresszió indukálódik. Mindenki tudja, hogy mi a helyes (saját értékitélete alapján). Aztán lehet, hogy a számára helyes másnak lesz helytelen, és jöhet a puffogás. Valaki valamiért úgyis puffogni fog... olyan nincs, hogy minden mindenkinek jó legyen. Illetve van... inkább volt... régesrégen.
Az, hogy valaki nyitott

Mike36 2008.10.30. 14:09:51

Big-B hát igen
ez egy ilyen roszág, valakit mindig zavar vmi, meg dögöljön meg a másik tehene is
lakókörnyezetemben sem épülhetet uszoda, mert valakinek nem tetszett, a park alatti mélygarázst szintén megfúrták, így mindeki ott parkol ahol tud, de felhozhatom példaként az M0-ást, vagy a huzavonát a szentendrei híddal.

Egyébként szerintem raffitis is dolgozhat megrendelésre, nem egyszer hallottam már ilyenről

Tom 2008.10.30. 14:11:27

Szerintem ez az egesz "interju" kicsit kamutol szagos... vagy eleve az egesz kamu, vagy ugy irtak le a valaszokat, hogy azok jol mutassanak, es a graffitisek buszkelkedhessenek, es mutogathassak, hogy igen ilyen rendor is van ... de akkor is, nekem az egesz buzlik... es amugy semmi bajom a graffittivel, ha nem epuletek, muemlekek vagy egyeb nem-arra-melto feluletek beszennyezeserol van szo.

Lunitari 2008.10.30. 14:12:47

Mike36 2008.10.30. 14:02:31 ,

Ok, rendeld meg és ott lesz a házad falán. Ennyi. Nehéz megérteni, hogy ha a tulajdonos nem kérte, nem akarta akkor ne fessünk rá???

Mike Adams Academy,

Nem az a kérdés, hogy minket zavarna, hanem a tulajdonost zavarja-é. Nehéz mi?

Esküszöm, minden firkásznak oda kéne szarni a küszöbére, de persze szépet.... és "emberek" nem értik ezt az alap dolgot...hát akkor egy felsőháromszög mátrix 3. determinánsát...

votan 2008.10.30. 14:15:37

egyáltalán nem vagyok kibékülve a rendőrökkel, de ő akkor is szerintem az interjú alanya normális és a körülményekhez képest higgadt és következetes. Inkább ő döntse el, hogy kit ver meg vagy kit lő le, mint az a némely vadállat aki vért kíván azért mert megrongálták a vagyonát. Emberellenesség és vagyonellenesség közt van némi különbség. Még jó, hogy nem az ókorban élük! ...aki meg olyan szankciókra vágyik az még mindig talál - sajnos - olyan helyeket a földön ahol, megtalálhatja az ilyen jellegű számításait.

Szerintem szegény rendőr sem teljesen így gondolta ezt a paneles véleményt. rosszul fogalmazott, de persze "lőjük le őt is ezért" :)

Lunitari 2008.10.30. 14:15:52

Vé 2008.10.30. 14:09:29

Aham a feeling. És ha én meg a küszöbödre szarnék, mert nekem az a feeling? Egyébként minden ilyen autóst is büntetni, de hát a rendőrök.... ;)

T508 · http://graff.blog.hu 2008.10.30. 14:16:11

Tom: Bebizonyítani nem tudom, hogy nem kamu, de ha megnéznéd a blog többi posztját, talán leesne, hogy ilyen gyermekded "büszkélkedési" meg "mutogatási" vágy nem dolgozik bennem. Nekem nincs sok rendőr ismerősöm, ő egy olyan fórumon jött szembe velem, ahol volt lehetőségem kulturált formában felkérni erre az interjúra. Ha olyat választottam volna, akikkel amúgy szóba sem állnék, akik csak a legtöbb kommentelőhöz hasonlóan kéztörést tudnak emlegetni, akkor az egész interjú 80%-ából nem lett volna semmi. Igen, ilyen rendőr is van, és ő egy létező rendőr. A válaszok pedig nem lettek sem stílusban, sem tartalmilag módosítva, az a helyzet, hogy pont így lettek lenyilatkozva.

Big-B 2008.10.30. 14:16:38

Vé: ezt a bazinagy sportkocsis hasonlítot nem értem.

MIke36: mi is rendeltünk már graffitit vendéglátó helyre. Szép lett.
De sajna a dolgok úgy máködnek, hogy te rendelsz egy graffitit, szuperül megfestik, majd két napra rá egy hülye tag-ger ráfirkant. Na az milyen szívás.

Lunitari 2008.10.30. 14:17:03

votan,

Te beszedtél valamit?
"Inkább ő döntse el, hogy kit ver meg vagy kit lő le,"

Balu 2008.10.30. 14:18:02

Sajnálatos, hogy ilyen rendőrök vannak az utcán.
Nem elég, hogy tetten éri, még el is engedi, de még tippeket is ad a firkálónak, hogy hova menjen.
Vicc, hogy a panelházak lakóit ennyire negatívan diszkriminálják a rendőrök.
Azért pedig, hogy ötletként a Dunapartot javasolja a firkálóknak, konkrétan 5 év szigorított fegyházat adnék neki.

Big-B 2008.10.30. 14:19:31

T508: nem vagyok rendőr. de aki a házam falára fest valamit a tudtom nélkül annak én is törnék valamit.

Mike36 2008.10.30. 14:20:28

no igen, ez spec ocsmány
rengeteg ilyenre van példa, és sajnos kevés a jó
amit linkeltem, az a kelenföldi pályaudvarnál van, valszeg engedéllyel csinálhatták, érdmes megnézni, van még pár igen jó, meg nekem kevésbé tetsző munka, aztán lemész a sinek alatti aluljáróba, és megtekintheted az ellenoldalt, amit tényleg nem kéne engedni

de mondok jobbat, kellenének felületek, amikre az erre kedvet érzők elfirkálgathatnának, festegethetnek, csiszolhatnák tudásuk

ez éppen olyan mint a gördeszkázás, bizony rongálja a padkát, de nem építünk ám gördeszkaparkot, max megigérjük, amiből aztán annyit teljesítünk, hogy kiteszünk egy deszkázni tilos táblát, aztán a fiatalok mehetnek ahová akarnak, ellenben kriminalizáljuk őket, miért nem maradtak otthon, közben jajveszékelünk, hogy mindenki a tv monitor előtt döglik

azt hiszem némi jóérzéssel, konstruktivitással mindeki elférhetne, a kecske is jóllakna a káposzta is megmaradna, 23 éves rendőrünk is úgy érzem most még ilyen,

Mo-n peid mit csinálunk, döglünk az iróasztal mögött, nem sportollunk és nem is értjük egyesek mit izgágáskodnak, ahelyett hogy a seggükön maradnéának, jól be is tiltunk mindent, ami nekünk nem fontos vagy ami zavar
lényeg nem kelljen nekünk csinálni semmit, vagy nagyon keveset
ez a mai magyar hivatalnok

Mike36 2008.10.30. 14:23:55

votan, egyetértek

szánalmas embereknek gondolom azokat, akiknek mindenre csak öldöklés különböző formációin való elmélázás a reakciójuk

Lunitari 2008.10.30. 14:25:00

Azért megnézném egy ilyen firkász arcát, amint mondjuk kilép az utcára és valaki épp fújkálja az autóját....biztos azt mondaná " Te ez nagyon jó, lefestenéd majd a másik oldalt is?" LOL

Mike36 2008.10.30. 14:25:46

Big-b ezért irtam azt: nem a graffitisekkel van a baj, hanem a tagerekkel

Lunitari 2008.10.30. 14:29:33

Mike36 2008.10.30. 14:23:55 ,

Jah, nevetséges. Ha ezek valós szándékok lennének elég sok firkász eltünt volna már. A tehetetlen düh ami mondadja néha velem is, főleg mikor látom, hogy a frissen felújított falat valami köcsög összefújta....vagy nem látsz ki a metró üvegén mert tele van firkával, meg nem lehet felfogni, hogy ez valaki másé nem firkálom össze...érdeks nyugaton az aszfaltrajz senkit nem zavar, vajon miért? Mert művészi és nem rongál semmit...Miért nem ezt csináljátok?

votan 2008.10.30. 14:32:50

ja, a firka azaz tag semmi esetre sem lehet szép bárhol is van. a tag-elők küszöbére én is szívesen odaszarnék, de tényleg. az még nem árt senkinek, bár mivel minden firkász szinte tinédzser ezért valszeg az apja/anyja akarna azért fölakasztani mert az ő lakásuk küszöbére szartam :) illetve a lakóházak falára sem illik kérés nélkül még szépet sem festeni ez is jogos. de ha mondjuk az egy olyan tűzfal akit szinte senki sem lát soha azért már nem szarnék sehova. Szóval szerintem még mindig ízlés kérdése elsősorban azután még jöhet az értékek megbecsülése. Szóval én úgy gondolom, hogy a nevelésen túl legfeljebb a kulturált tettenérés és elbeszélgetés segíthet, de mivel senki sem kamillázik a nap 24 órájában az abalakán kifelé ezért azoknak akik ennek a fenyegetésnek ki vannak téve - a saját lelki békéjük és a hajszálak pigmentei érdekében is azt javaslom, hogy nyugodjon bele hogy egy ilyen világban élünk. (megjegyzem, hogy az én lakásomat befogadó ház falán is van tag és nem tetszik, de már nem húzom fel magam rajta)

Az egyébként is szánalmas és elhanyagolt közterületek felületein viszont kifejezetten szeretem a színes, igényes munkákat! még, ha sok ember is mászkál el előtte...

Lunitari 2008.10.30. 14:35:41

votan 2008.10.30. 14:32:50 ,

Ok tudod mit? Akkor az autód belsejét had fújjam össze. Úgyse látja senki csak a tulaj ;) Egyébként mi értelme olyan tűzfalra fújni amit soha senki nem lát? ;)

kanpulyka 2008.10.30. 14:36:31

Akik azon hőböröhnek, hogy egy panelra fújt tag miatt ugyanúgy el kell járnia a rendőrnek, mint egy műemlék esetében lesznek szívesek ugyanilyen szigorúan következetesek lenni akkor is, amikor majd 57 km/h gyorshajtásért bünteti meg a rendőr őket... Mert általában ilyenkor teli tüdővel bőgnek, hogy "egy ilyen kis sebességtúllépésé', mé' nem inkább a bűnözőket baszogatják.."

A panelház nyilván csak egy szernsétlen elszólás volt... Szerintem azon is szar a firkálmány. Arról nem is beszélve, hogy meg kellene nézni, hogy az össz fújás hány százaléka úgymond művészi színvonalú, és mennyi az ócska firkálmány. Gyanítom, 95-5% százalék az utóbbiak javára...

T. grafittiseknek pedig annyit, majd ha a házamra akarok (akár művészi színvonalú) grafittit, akár ócska tag-et, megkereslek titeket. Ha enélkül fújtok (és rajtakaplak benneteket, mert persze ez is kell hozzá, de elég jó futó vagyok...), kalapáccsal fogom összetörni a mutatóujjatok első kép percét, azzal nyomkodjatok utána...

Lunitari 2008.10.30. 14:40:51

kanpulyka 2008.10.30. 14:36:31

Ha ilyet tennék szó nélkül fizetnék. Soha nem höbörgök ha nincs igazam. Ha gyorsan mentem és elkaptak rábasztam. Engem megbüntetnek, a firkászt is? Másnap már kint volt, de kapott valami büntetést?

kanpulyka 2008.10.30. 14:44:20

Egyébként is a tököm tele van az egésszel... Az elmúlt két évben kétszer lopták el a virágokat a ház elől, a kapuról lelopták a kilincset, a réz lemezeket, kétszer megfújták a falat, arról, hogy hányszor szarnak-hugyoznak a ház előtti füves részen, nem is érdemes beszélni...

Ez nekem (nekünk) pénzbe kerül.

Zéró tolerancia, akit elkapok, ütöm... Majd utána elbeszélgetek a trottyosgatyás-niggersapkás kisköcsöggel a művészetéről, meg hogy mennyire cool tagelni...

Mike Adams Academy 2008.10.30. 14:44:45

Szabadlábon védekezhet:D

kanpulyka 2008.10.30. 14:46:55

Lunitari, akkor te korrekt állampolgár vagy. De gondolom, nem vitatod, nem a te hozzállásod az általános.

Egyébként helyes lenne, ha legalább a ténylegesen elkapott firkászok esetében a tulajdonosok vállalnák a polgári pert. Hosszú, néha idegesítő, de ilyen tettenéréses rongálásoknál szerintem tuti nyerő.

votan 2008.10.30. 14:55:52

Lunitari: az autóm belsejével a kacsintás miatt gondolom csak viccelsz! ;) ha meg komolyan mondod akkor azt kell, hogy mondjam, hogy rossz a hasonlat és, vagy szándékosan csúsztatsz vagy valamiért nem akarod-, vagy tudod megérteni az én véleményem/álláspontom. Miért mosol össze minden festést és minden felületet? ha meg csak viccelsz akkor meg ne az autóm belsejével lécci :)))) én sem védtem az autók belsejét tag-előket :D

Giga Fika · http://gigafika.blog.hu 2008.10.30. 14:56:16

Na. pont most írtam egyet a témában. Nem ebben, de firka az van.

Mike36 2008.10.30. 14:57:18

kanpulyka, nincs nálunk olyan sok ttottyos gatyás niggersapkás kisköcsög
sőt egész biztos hogy nem ők szartak oda, meg nem ők lopták el a kilincset

másrészről szerintem a verés/verekedés nem old meg semmit, max agressziót szül, aztán megnézheted,a mikor a kölök apukája megdádáz :)

felteszem mondjuk, hogy kamaszkorú gyermekrem összefirkálja a házad falát, először is az én kompetenciám őt megbüntetni, sőt biztosítanálak, hogy megkapja érte a magáét, de, hogy te verd meg, vagy törd el az ujját, hát ezen igencsak fölhorgadnék

Mike36 2008.10.30. 14:59:37

arra a felvetésemre miért nem reagál senki, hogy legyen hely, ahol szabad firkálni? ahol mindki kilhetné firkálási vágyát, máshol ellenben őt, vagy a drága szülőt terhelné a helyreállítási költség, esteleg részt vehetne a lemosásban, helyreállításban? de ehhez az kell, hogy legyen hely, ahol szabad

votan 2008.10.30. 15:01:05

ja, semmilyen tag-előt nem védek. és, ha elkapják őket egy per és az azzal járó meghurcolás biztos elvenné a kedvét talán örökre. de a veréstől tuti, hogy mégjobban fogja csinálni. Az legfeljebb a verőnek esik jól :) de valljuk be ezen túl semmi értelme

kanpulyka 2008.10.30. 15:04:59

Mike36, nyugodtan jöhet a kölek apja is, hidd el nekem, komoly esélye lenne, hogy ő húzza a rövidebbet...

A trottyos gatyának természetesen nincs jelentősége, azzal is tisztában vagyok, hogy nem ők a réztolvajok. Csak tudod, a sok kis dolog gyűlik, gyűlik, azután egyszer kiönt.

A tagelők meg direkt arra verik magukat, hogy milyen cool a legkölönbozőbb helyeket összerandítani. Szerintem nekik is csak jó, ha egy üldözéses jelenet után egy igazi adrenalinfröccsöt okozó ujjtörés is benne van az aznap esti balhéban. Végülis valami illegálisba mentek bele, illik vállalni azt, hogy esetleg nem csak egy káráló vénasszonyba futnak bele. Még egyszer: nem kértem, nem hívtam őket, kárt okoznak nekem, nem vagyok kívácsi rájuk. Szóval ha fasza gyerekek, bevállalhatják a következményeket. Ez van.

votan 2008.10.30. 15:05:59

sajnos kicsit én is ilyen vagyok. nehezen türtőztetem magam, volt már rá példa, hogy ökölbe szorult a kezem és léphettem volna, de nem tettem, mert csak egy tockos-nál nehéz megállni illetve még, ha jól is esett volna tudom, hogy nem ez a megoldás!

kanpulyka 2008.10.30. 15:08:57

Mike3614:59:37

És szerinted kinek a pénzéből kellene ezt finanszírozni?

Keress rá magáncéget, győzd meg róla, hogy valamiért megéri neki, ha sikerül, kapsz falat, ha nem, így jártál.

Talán azért kellene közpénzből építkezni, hogy néhány tucat (száz) hülyegyerek kiélhesse magát? Egyébiránt a tagelésbe, ha jól tudom, épp az a pláne, hogy illegális.

Bazz, nekem meg építsenek downhillpályát a Jánoshegyen, felvonóval persze, akkor majd nem zavarom a túristákat?!?

Mike36 2008.10.30. 15:23:10

tudod, a firkálók is állampolgárok
ki finanszírozná? mindeki, aki azt szeretné ott firkáljanak, ne az ő házát
egyszerüen elképeszt ez az irigység, és rövilátás

így van, építsenek
érted vagy az állam, az önkormányzat

de ha megépítették, akkor hazsnáld azt, és ne zavard a túristákat, igen, ez lenne a normális, nem az üldözés

votan 2008.10.30. 15:24:37

"Szerintem nekik is csak jó, ha egy üldözéses jelenet után egy igazi adrenalinfröccsöt okozó ujjtörés is benne van az aznap esti balhéban. Végülis valami illegálisba mentek bele, illik vállalni azt..."

kanpulyka: azért ez tetszik :)) ezzel szerintem számolnak is! de, ha utána feljelent akkor meg te húzod a rövidebbet... mert a jog is másként mérlegel

Mike36 2008.10.30. 15:27:40

arról nem beszélve, hogy szerintem elég sokan firkálnak, ugyanis az egész város tele van firkálva, ergo sok embernek lenne igénye arra, hogy szabadon firkálhasson

ha az állam, önkormányzta az emberekért lenne, akkor azt nézni mik az igényeik, legkényelmesebb azt mondani, tilos, de ezt már kifejtettem korábban

Rooster 2008.10.30. 15:30:40

Tök mind1 ki mit gondol,törvények vannak azokat kell betartani.Én sem tartom be mind1iket ,de vállalom a következményeket.A fiatal ellenességről annyit,hogy vmikor visszamentem a álltalánosiskolámba tanárlátogatásra és 1 kispöcs (feleakkora nem volt mint én)a kapunál pénzt kért tőlem hogy továbbengedjen.Hát talán mondanom se kell rögtön arrébb löktem hogy tanulja meg hol a helye(visszafelé már nem kért pénzt..).Szóval erről ennyit aki ilyen nevelést kap arra nem sok mindennel lehet hatni ,hacsak nrm erődszakkal.Most komolyan kérdem,ugye nem minden ember egyforma?Tehát én aki pl nem sírt se szurinál ,vagy műtétnél,vagy nyavalygott akármiért(kell neki játék stb...)azt ugye nem kell verni értelem szerű(miért kéne?),de aki 8-9 évesen pénzt zsarol másoktól azt sem.Hmm következetes világ ám ez.Kíváncsi vok amikor én firkálgatnám vkinek a házát az mennyire tetszene(vagy nem),és ha azt mondják nem akkor én meg azt mondom sorry még csak most kezdtem a fújkálgatást.És csak annyit ,hogx mindenki a saját házát ,paneljét fújdossa össze,mert hogy én sehol nemvok kíváncsi rá az biztos.Az meg nem kifogás hogy nincs elég fal amit firkálgatni lehessen..(ez nonszensz).Ha nincs pénzed akkor ti költeni szoktatok ?Tudni illik pont a fal miatt nem lehet sírni,mert max ráfújod az előző szép alkotásra a sajátod.Persze nekem sincs bajom a szép rajzokkal ,én is rajzolok(papírra).A tagelésről meg annyit hogy mehetnek a kanálisba...Elöző hozzászólóhoz (talán sophie)aki azt mondja hogy nem ide kell jönni szapulni a graffitiseket,annak csak annyit hogy az én panelomat se kell összefújni...(és én mégcsak törvényt se sértek....) U.I.:amikor én mindennap fölkelek látom a saját házon is a firkálmányt, meg a szomszéd falán is ,meg mindenhol és úgy indulok végig a városon hogy mindenh9ol ezt látom(hozzá teszem indulatot szül az összes),olyan tehetetlenség érzés lesz rajtam urrá ,hogy igen bizony én is kivégeznék párat,mert ha van is vmi szép ebben az országban(ami nincs sok) azon is tuti hogy látsz 1 tag-et.Én nem élhetem úgy az életem ahogy akarom (TAG-MENTESEN),nem alanyi jogom ,hogy ne türjem el a közterületeket szétfirkálgatókat és a magántulajdonról akkor ne is beszéljünk. HÁT GRATULÁLOK MINDEN FIRKÁSZNAK

Mike36 2008.10.30. 15:31:24

és kanpulyka, nézd meg tőlünk nyugatabbra mennyi sportlétesítmény, ilyen-olyan pálya van. ha vmire igény van, megcsinálják, és nem azon törik a fejüket, hogy téged hogyan lehetne kriminalizálni, mondjuk meg downhillezni szeretnél, csak ugye mindehol tilos
túristák is jól járnak, te is, mindeki boldog
lenne rá pénz? ha akarnák lenne, de mivel az összes köcsög az önkormányzatban max teniszezik, ne várj tőlük megértést az ügyedben

kanpulyka 2008.10.30. 15:34:54

Hahaha elég furcsa elképzeléseid vannak az állam feladatairól... Amellett, hogy normális egészségügyi ellátást sem képes nyújtani (amire azért egy kicsit nagyobb az igény) soha nem is volt feladata, hogy a apró szubkultúra sajátos igényeit kielégítse.

Azután azt se feledd, nem a Dubai Szultánságban élsz, hogy minden szart csak úgy adjon az állam, ez barátom Magyarország, itt legfeljebb kormányszóvivői weblapra van 200 milla...

Komolyabbra fordítva: a tevékenység illegális, rongáló. Kissé furcsa lenne, ha azért adna valamit az állam, azért jutalmazna, hogy ne kövess el bűncselekményt...

Másnak meg építsenek ingyen gyorsasági motorospályát is, mert akkor nem fognak gyorshajtani, továbbá ingyen lőteret, mert akkor nem fognok konzervdobozra lövöldözni az erdőben... na menj már... egyáltalán, a cigányoknak meg adjanak mindent és sokat ingyen, mert akkor nem fognak lopni... no persze...

sophie 2008.10.30. 15:36:21

mike36: jogos felvetés a legálfal dolog, de egyáltalán nem oldja meg a problémát. mert a probléma nem azokkal van akik odamennének a legálfalhoz és békésen elfestegetnének, szószerint l'art pour l'art, hanem azokkal, akik valószínűleg nem is hallottak még művészetről és az "adrenalint" élvezik meg a "fílinget" és meg sem nézik mit tagelnek össze. van legálfal, semmit nem jelent.

ja (pl kanpulykának), a legálfalakat nemigazán építik, hanem általában elhagyatott vonatsínek melletti hangszigetelő szakaszokat (filatorigát) meg építkezést eltakaró ideiglenes farostlemezeket (eteletér) neveznek ki "falnak", hogy a polgármester mosolyogva nyilatkozhassa hogy most sokat tettek a kortárs művészetért. köszi.

korábbi posztok itt a legálfalasdiról: graff.blog.hu/2008/09/19/graffiti_nap_galeriak_esemenyek
graff.blog.hu/2008/09/21/koszonjuk_szepen

Rooster 2008.10.30. 15:37:15

sokan firkálgatnak-ra csak annyit,hogy menj végig a batyitól ,mondjuk békásig és számolgasd az 1 forma tageket ,garantálom hogy az 1ikből leglább 20 találsz (árpádhíd és filatorigát között viszont grat a graffitisieknek néha szívmelengető rajzokat is tudna ,ráadásul oda ahovva kell)

Rooster 2008.10.30. 15:40:33

én meg szeretnék 1 helyet ahol lehet füvet szívni,na hány ember van még szerintetek aki szeretne 1 ilyen helyet kisországunkban ?Biztos több mint aki firkálni szeretne.Van ilyen helyy ?Szóljatok mert megyek rögtön :D:D:D

Mike36 2008.10.30. 15:41:04

Rooster - én mondjuk nem löktem volna el, de hogy nem fizetek az biztos. agresszióra egresszió lesz a válasz, max nem te kapod vissza, épprn rlég hogy az ilyen gyereket a szülei verik otthon, nem kell egy gyereket neurotizálni. Nem normális dolog, ha egy gyerek pénzt zsarol ki másoktól 8-9 évesen, erről leginkább nem is a gyerek tehet.

sajnállak, ha te ettől indulatos leszel, nekem sem tetszenek, de hogy erre érzelmi reakcióm legyen, és energiát pazaroljak, mondjuk gyűlölködjek, kapják el a kölköket, szedessék le velük, de hogy emiatt valakinek eltörni kezét-lábát, azt túlzásnak gondolom, hát még a gyilkosságot, amiről te ábrándozol. azért ez is beteges kicsit nem?

Mike36 2008.10.30. 15:42:20

Rooster, lehetne ilyen is, de amig kedves politikusaink nem szivnak füvet, minden füvet szívót drogosnak fognak kikiáltani, sőt, sátántól valónak

Mike36 2008.10.30. 15:45:24

édesdárgajóistenem melyik részét nem érted? ahol engedem legálisan firkálhatsz, a többi helyen meg nem engedem meg
emiatt még falat sem kell építeni, van elég használaton kivüli épület

Mike36 2008.10.30. 15:48:44

sophie

ja értem, olyan ez mint a gyorsulási verseny, amikor legális, már fele anynira sme jó :)

Rooster 2008.10.30. 15:53:20

Mike36

Láttál a kékfénybem ?:S Szerinted hányat öltem meg ?:DMás kérdés hogy mit akarna és mit tesz meg egy ember.Én csak 1 reakciót írtam le.A gyermekkorrol meg annyit ,hogy engem mindíg megpróbált 1-2 srác megverni engem,meg gyengébb társaim(hozzá teszem nem sikerült hálistennek),de ezt szünetes rendszerességel.És engem nemérdekeltek az otthoni gondjai,hanem épp azzal voltam elfoglalva hogy hátulról folytogatnak (poénból persze),ráadásul 1 olyan srác akit én magam védtem meg a verekedősebbik fajtától,azt mégis hozzájuk húzott a szive.1ébkén tudnék még 1 két vicces story-t a lakótelepről.Hozzáteszem mióta a rendőrség sűrübben jár ide ,meg bevittek 1-2 bandát azóta lakható hely ez is(ezért meg +pont a rendőröknek)

Rooster 2008.10.30. 16:08:47

Másik meg májk nem szívózom veled meg semmi ilyesmi,mert én azért szeretek értelmesen beszélgetni.De komolyan jártál te 10 éve mondjuk békásmegyeren ,de talán nem is kell ilyen távolba menni(a lényeg nem is ez).Osztálytársamat két kis roma,cigány (én nemtom melyiket helyes használni,lényeg hogy nem sértésnek szánom)kiskéssel fenyegették meg.SSzerencse hogy párbaj tőröző volt és hogy nem vették észre hogy nála is van a tőr.Előránttota és oda csapott mind2nek 1et azok meg húztak mint a vadlibák.Tudomásom szerint itt pl nemhiszem hogy a családi szeret hiánya okozza a problémát ,vagy a verés.Az a baj hogy az emberek túl bonyolultnak látják az emberi elmét ,pedig nem az(most defektusokról ne beszéljünk:szellemifogyatékos stb..) ok-okozatról hallottunk-e már?Most ha én nem lököm arréb a srácot aki megzsarolt abbahagyja a zsarolást(kétlem)?Ha igen, akkor talán.És persze hozzáteszem azt is hogy 1kis arréblökéstől még nem lett lelkinyomorult senkiből,viszont talán azt meg tanulja hogy legalább az idősebbel ne kötözködjö9n.Másik hogy megint megemlítem nem vagyunk egyformák,de egy sémát követ mindenki(mindenki embernek születik),de hogy ki lesz belőled azt remélhetőleg te döntöd el(az más kérdés hogy milyen behatások érnek,ezzel mindenkinek magának kell boldogulnia).A lényeg ,ha a felmenőid tolvajok neked attól még nem kell annak lenned.

Máriáshuncut 2008.10.30. 16:16:37

Az biztos, hogy a blogok arra vannak, hogy valakit baszogatni lehessen? Akinek van agya, józan belátással felfoghatta: igen, a panelban is emberek laknak, csak éppen egy 1976-ban emelt tíz emeletes beton szendvics épület nem akkora nemzeti érték, mint pld a Halászbástya. A lehülyézett rendőr józanul rangsorolt, és nem a lakókat szídta. Örüljenek csak a hőbörgők, hiszen látható, az adójukért van rendőr, aki a közösségi érdeket védve rohangál, mászik, sárban kúszik, zubbonyt szakít. Ez is gáz? Kárdezném, tisztelt blogtársak, közűletek volt már egy is, aki látván, hogy a társasháza falára valami kis takony ráfirkált, a legközelebbi szombat délután idavonult a falhoz egy vödör festékkel, és lefestette azt? Merthogy a tehetetlen fikázódás helyett ezt kéne csinálni. A rendőr fut, csúszik, elkap. A ház tulajdonosa, a lakó pedig megvédi önnön ingatlanának értékét azzal, hogy karbantartja azt. Ha rögtön leszednétek a falfrikát, a következő már nehezebben telepedik meg ugyanott. Ha azt is, a harmadik már elmarad. Mit gondoltok, más metropoliszikban miért van kevesebb firka? Mert több a pénz? Frászt! Több a polgári gondoskodás, az emberek nem szarják le úgy a saját tulajdonukat, mint itt. Leszedik egyszer, kétszer, háromszor. Megvédik a saját értékeiket, mégpedig nem partalan locsogással és annak a rendőrnek a basztatásával, aki helyettük is (amúgy munkaköri feladatként) dolgozik. Ha pedig valakinek derogál, vagy nem hivatása a falfestés, bízzon meg falfrikamentesítő céget, amely bejelentés után néhány napon belül eltávolítja a falfirkát, hogy a következő krikszkraksz már ne is kerüljön oda.

Rooster 2008.10.30. 16:33:28

Jah igazad van Máriáshuncut,csak hogy attól hogy valakinek van pénze lefújni egy falat az nem azt jelenti ,hogy a másiknak meg van pénze leszedetni ...Ez is tiszta logika.Bocs ha én neadjisten tisztelettudó polgár vagyok mért nekem kell megfizeetni hogy más nem az(nem ellentmondás ez 1picit).Mert te ezzel te most azt mondtad ki ,ha nem vagy elég erős kb pusztulj(ami a természetben így is lenne).És lehet ezt te csúsztatásnak véled pedig burkoltan de ezt mondtad,de akkor én meg azt mondom hogy a mozgássérültnek meg ne legyen parkolója,mert a séta az csak erősíti(ha nem megöli).Tehát tegyük fel én anyagilag gyenge vagyok ,akkor dögöljek meg ?

Rooster 2008.10.30. 16:45:38

bocsi a szóhasználatért és helyesírási hibákért,de ez soha nem volt erősségem

Máriáshuncut 2008.10.30. 16:47:33

Olvastam egy kutatást, amely azt igazolta, hogy Európában a magyarok kötik leginkább a boldogságukat (a boldogulásukat)a pénzhez. Nem a családhoz, nem a szeretett munkájukhoz, nem a kiterjedt baráti kör megbecsüléséhez, hanem a stekszhez. Ebből következően úgy érzem, kedves Rooster, a te érvelésed a mellébeszélés klasszikus példája. Természetsen igaz, aki tehetetlen, azon nem lehet számonkérni semmit. De azért, mert valakinek nincs (sok) pénze, az még messze nem tehetetlen. A világ kb 280 országa közül Magyarország valahol az 50. környékén van. Természetesen egyenként mind a tízmillió ember az éhhalál szélén, teljes nincstelenségben él, csak így együtt tartoznak a világ szerencsésebb, gazdagabb részéhez. Budapest az EU átlag, 1.25%-án áll, tehát így együtt (tudom! egyenként mindenki nyomorult) jobb módúak vagyunk, mint a nyugat-európai államok polgárainak jelentős része. Mindezzel azt szerettem volna alátámasztani, hogy a töketlenkedés nem pénzen, hanem rossz kulturális beidegződéseken múlik. Azon, hogy valaki odaballag-e a félretett (a ház homlokzati festékének kódszámával azonos tartalmú) festékesvödörhöz szombat délután, vagy nem? Vagyis 1.) Lefestés, 2.) a kódszám megőrzése, 3.) egy vödör(vagyont érő) festék félretétele, 4.) falfirkálás esetén, némi munka. Ha mégsem munka, akkor havi 2-5000 Ft-ért egy falfirkamentesítő cég alkalmazása, amely összeg, bármennyire borsos is, egy kb 40-60 lakásos, 100-200 lakosú társasház esetében fejenként nem jelent nyomorba döntő összeget. MIndez nem másért, mint önmagunkért. Azért, hogy a lefosott házunk helyett normális házban éljünk, és, ha néha el akarnánk adni benne egy lakást, akkor az ne érjen 50-100ezer Ft-tal kevesebbet nm-enként. Szóval, nem másnak tesz szivességet az ember, hanem magának, ha rendet tart maga körül.

Rooster 2008.10.30. 17:08:31

Jó akkor szerintem meg nem megoldás az ,hogy mindíg csak a mocskot takarítsuk más után.És ha észrevetted volna nem csak pénzügyre tértem ki.A másik meg hogy a skizofrén anyám mellett nehogy már az összefirkált fallal is nekem kelljen foglalkozni és egyébként is miért nekem kelljen ,nem az én dolgom.Hozzá teszem magamnak akkor tennék szívességet ha az ilyen embereket eltüntettném (akkor erre mit írsz,mert nekem meg a legtöbb embernek szerintem az lenne a legjobb ha frissen és szépen lefestett házba menne haza).A többiek szavával élve,tehát ha én mindennap odamegyek hozzád a küszöbödre szarni,akkor te mindennap életed végig letakarítod ,mert a te érdeked (és nem szólsz rendőrnek senkinek)?Hát grat én is olyan forma vagyok aki tűri a dolgokat ,de te azért kitehecc magadért.Azt hittem a rendőrség elviekben azért van hogy betartsa a rendet,de te még ezt is megdöntöd a kijelentéseddel,mert nálad már elvben sem kell foglalkozni a dologgal,mert mindenki ráér lecammogni a festékboltba aztán délután jól elfesteget a 4×7 méteres falon(azt majd ha leesik a létráról röhög egy jót a nyílt törésén)

Rooster 2008.10.30. 17:16:04

Különben is ez nem vitatéma(igaz hogy ezt nem támasztom alá).Tök mind1 kinek mennyi pénze van akkor se festek rá semmire ami nem az enyém ,vagy nemkértek fel a tulajdonosok ,ez a törvény.Ez olyan mintha azon vitázna az ember ,hogy lehet-e ölni vagy nem(morbid példa ,igen).Tehát ugye nem lehet embert ölni(ez tény) te viszont megmagyarázod nekem ha szöke ,vagy ha szép a szeme ,akkor bizony neki lehet embert ölni..

sophie 2008.10.30. 18:42:11

máriáshuncut: köszi hogy megpróbáltad...
egyetértek egyébként, kb ha valóban annyira zavarná a kézletöréssel fenyegetőző panellakókat a házukra kerülő firka, és nem csak fenyegetőzni tudnának, hanem tenni is valamit, akkor szimplán átfestenék a cuccot, majd esetleg mégegyszer, és garantáltan nem kerülne oda harmadszorra tag - elég logikus hogy senkinek sem éri meg olyan helyre fújni ami úgysem marad ott sokáig, tehát a dolog funkcióját veszti :)

Mike36 2008.10.30. 21:43:21

Rooster, ha nem teszed meg, akkor ne irkálj olyanokat, hogy kit hogy ölnél meg. Látom a gyermekkorod marandandó nyomot hagyott benned, de az nem ma volt, már nem kell törlesztened.
(vagy nem rég volt? :)

Mike36 2008.10.30. 21:50:00

Rooster először megkérdezem, hogy ezt úgy mégis miért csinálod, menjünk igyunk egy sört, és bezséljük meg, meghívlak. De megverni nem foglak.
Ha ezt elutasítod, akkor hívok rendőrt, aki széttárja a kezét, ezért felteszek kamerát. kezemben a felvételel feljelentelek. Ha ez sem hazsnál, akkor legközelebb akkora trágyadombot kapsz az ajtód elé, hogy nem tudsz kijönni (na jó, nem) öszintén szólva nem tudom mit csinálnék, mg senki nem szart a küszöbömre

Dest One 2008.10.31. 07:06:30

Loller!!! Ha annyira nagy itt a pofája mindenkinek akkor alapítsatok egy kibaszott polgárőrséget emberek!!!! Szegeden érdekes alakítottak egyet...
Igaz, ugyanott tartanak:DDD Szerintem se szuperhős szerencsétlen és a szabadidejében hadd ne kelljen már dolgoznia... Elvégre ezért szabadidő!!!!
Szóval sok fasszopó.. Mr. Letöröm a kezed és Mr. Beleidnél fogva rángatlak ki, felhívnám kedves figyelmüket arra a tényre hogy ezt próbálják meg valameik graffitis szemébe is ugyanígy megmondani... Lehet nem fog menni mert nem ők a patkányok hanem az ien aberrált befordult mintaéletű kis panel jungel királyai!
Szóval szerintem tessék átgondolni a dolgokat kommentelés előtt...

Big-B 2008.10.31. 07:28:11

Dest One: Én azért megkérném a panelházak oldalára firkálókat is, hogy nézzenek önmagukba, és kérdezzék már meg; vajon jó dolog-e más tulajdonát rongálni? Mert sajnos a sok rongálás eredménye az ilyen indulatok, mint a kéztörés, bélkihúzás. És míg az egyiknek csak a szája nagy, addig a másik fél (taggelők, graffitisek) továbbra is rongálnak.

Big-B 2008.10.31. 07:30:55

De a számok magukért beszélnek:
1. Hány tag-re jut egy bélkihuzás?
2. Hány graffire jut egy kéztörés?

Azt hiszem, a tag-gelők, graffitisek ezután is nyugodtan "művészkednek", mert következménye nem igen van.

br1Koo 2008.10.31. 23:07:10

Ez a rendőr szerintem tök korekt, énis utálom azokat a fasszopókat akik ráfirkálnak műemlékekre, őket le is csuknám legalább 2 hétre..

fuckyou 2008.11.02. 11:50:33

én találkoztam hasonló beállítotságú rendőrrel.csak sajnos már a kárfelmérésen,mert aki elkapott, az nem volt ennyire toleráns:D
de egyébként ez egy ilyen játék:kapjatok el ha tudtok.
persze tudom, hogy ez bűn és nem próbálom hülyeségekkel magyarázni,hogy művészet meg stb.mert az olyan mintha az erőszaktevő, azzal mentené magát, hogy gyereket akart ettől a nőtől:D. próbálok is minél kisebb, pénzben kifejezhető kárt okozni, csakis az államnak...magánszemélyeknek soha.
de abbahagyni nem fogom.
destone szerintem felesleges érvelni a mintapolgárnak.nincs olyan érvünk ami igazolna.ésszel kell csinálni és ""talán"", majd változik a véleményük.

Ske 2008.11.02. 13:49:26

Istenem. Olyan szánalmas emberek irkálnak ide, hogy még csak fogalmuk sincs a Graffitiről. Ember, alap járaton, mi az, hogy eldugott helyre fujjanak? A graffiti pont a hírnév szerzésről szól, és igenis aki fúj, az tagel is.

Aztán, az egy dolog, hogy te eltöröd a kezét meg kibelezed, csak ha ő feljelent, valószínű te húzod a rövidebbet, mert 1 firka nem ér fel 1 testi sértéssel hála istennek.

Ilyen problémáitok vannak emberek, hogy itt egy firka, ott egy firka, emelt közös költség, anyám kínja, de az senkit nem zavar amikor a fizetése 2396482587%-át el adózza az államnak, meg így úgy lehúzzák őket, elbutítják őket a tv-be. Így tovább, hajrá Magyarország :)

br1Koo 2008.11.02. 22:26:30

Az alappolgárt lehet, hogy bosszantja az, hogy lehúzzák de sajnos nem tud ellene mit tenni, és amellett, hogy szarul él lehet nem akar olyat a falára esetleg amit nem kért.

HEKEZ(graffitis) 2008.11.03. 16:48:42

Szerintem egy csomo garffitis van akinek nincs helye közötünk!!! Mert aszt nem tartom graffitisnek aki csak firkál(tag)! viszont aki szépen csinálja és jol szerintem annak van helye köztünk ja és szerintem aki egyszer elkezdi az nem tud leálni mert egy olyan élményt ad!! és ha nem akkarnak a civilek enyi gagyi rajzott akkor több legál helyre lenne szükség ahol a kezdők tudnak gyakorolni (szeintem)és a nem legál az valoban anyira nem jo!!!mert nem para. én a háztetőket szeretem de a csapatom közül többen mást szeretnek a garaffiti=tisztelet!!!!!!

HEKEZ 2008.11.03. 16:53:45

nem jol irtam mert a legál az nem jó, mert nem para!!!!!!!!!!AZ UTCA AZ MÁR MÁS MERT AZ MÁR AD EGY KIS LÖKETETT GRAFFITI=TISZTELET

HEKEZ 2008.11.03. 16:58:31

szerintem a SKE-nak full igazavan remélem hogy te RAIDER vagy full jo hogy ki álsz. fasza és teljesen egyett értek veled

yoghürt · http://flickr.com/photos/yoghurt/ 2008.11.04. 00:09:32

jó post! sajnos a kommenteket nincs türelmem végigolvasni, mert a nagyobb része, mint leni szokott baromság.
több ilyet,
béke!
(ja amugy eddig kb 5 komment volt a maximum.hogy történt ez? eddig is olvasta a sok megmondó a blogot, csak nem ihlette meg őket?esetle valami kézletörős oldalra belinkelte valaki?nemértem)

T508 · http://graff.blog.hu 2008.11.04. 08:45:01

Yoghürt:
Volt már, hogy nem csak 5 komment volt, ennél például több is volt már, itt: graff.blog.hu/2008/08/20/peticio_a_bortonre_itelt_graffitisekert
Úgy történt, hogy kikerült az index címlapra a poszt a blogboxba. Egyébként eddig 7 alkalommal volt példa erre, de sok komment csak akkor érkezik, ha lehet egyértelműen valakit (mindenkit) anyázni :) (kint volt pl a graffitis szinezőkönyv, meg a pfizer reklám is)

yoghürt · http://flickr.com/photos/yoghurt/ 2008.11.04. 12:12:08

ja tényleg!! elfelejtettem hogy anyazas nelkul gép elott ulni felesleges.
köszi
+%!*

fuckyou 2008.11.04. 17:10:34

neemáár!!!!ti a hírnévért és tiszteletért csináljátok?"celeb vagyok ments ki innen".:D:Dfujj. csináljál sok burnert és lesz respekted,de hogy,"hírnévért" mindent betagelni?
én pl.a szőnyegbombázókat egyáltalán nem tisztelem.márhogy aki a krómon kívül más kannát nem ismer és csak a legegyszerűbb blokkbetüket írja.ezeknek a legál nem kell.oda nem illik a bomba.és nagyjából 2órát tartana ki.meg az akinek lebombázza a wildstyle-ját,biztos tiszteletét tenné nála.

fuckyou 2008.11.04. 17:16:47

a sok tag meg olyan mint a kínaicipő. semmitérő, rengeteg van belőle és utálják az emberek:D:D

Ske 2008.11.04. 18:32:31

Nem a hírnévér csináljuk, nem ezt akartam kifejezni. (Én speciel.) Hanem azt, hogy alap járaton a graffiti, a hírnév szerzés érdekében indult útjára, mint ahogy annak története kinnt is volt a blogon. De szerintem ez egy életérzés. Ugyan olyan, mint ha valaki jógázik, vagy kondi ba jár, satöbbi. Az más kérdés hogy illegális (ha a legál falakat nem nézzük.) Legál falra fújni meg olyan, mint ha súlyzó nélkül gyúrnál, semmi értelme. Illetve lehet hogy lenne, ha sokkal nagyobb felület lenne, és a városba, nem az isten háta mögött lennének elhelyezve.

Dest One 2008.11.04. 22:08:09

A legál falnak szerintem van értelme!
1 Sok embert lehet ott felfedezni
2 Wildstylereknek is kell valahol gyakorolni:D
3 Attól hogy kinn van a geciben még látják és egyre többen mondják hogy szép
4 Ha mondják a tv-ben hogy igy ugy firkász mindig megmutatják a legálfalakat hogy a szőrös tökét vakarászó sörözős ember is lásson valami kúltúrát

Sztem ezek jó érvek:D

Zonguldak 2008.11.15. 01:19:51

Ske 2008.11.04. 18:32:31
Szerintem valamit akartál mondani, de sajnos nem értem. Minden falfirkáló ilyen írástudatlan, vagy csak te?
Tényleg érdekes, hogy a falfirkáló bűnözőkért szót emelők jelentős része nem tudja szavakkal kifejezni, hogy mit gondol. Ez vajon véletlen?

Zonguldak 2008.11.15. 01:28:48

votan 2008.10.30. 14:32:50
HEKEZ(graffitis) 2008.11.03. 16:48:42
...és még sokan mások...
Van olyan firkálós, aki meg tud fogalmazni 1, azaz egy értelmes mondatot? Mert itt még nem láttam ilyet. Ti tényleg mind szellemi fogyatékosok vagytok, vagy csak ügyesen megjátsszátok, hogy azok vagytok?

T508 · http://graff.blog.hu 2008.11.15. 01:31:36

Számodra mit jelent a szöveg(nem)értési képességedet fitogtatni hajnali félkettőkor? Lásd kivel van dolgod, én megteszem az első lépést a másik fél megértése érdekében, legyél kedves kifejteni ezt nekem. Köszi

Zonguldak 2008.11.15. 01:38:28

Helyesírás, mint olyan ismerős? Hallottál már róla egyáltalán, vagy a magadfajta falfirkász bűnözőknek ez nem fontos?

T508 · http://graff.blog.hu 2008.11.15. 01:42:51

Csak amennyire neked.(vesszőhiba!;)) Egyébként én nem vagyok bűnöző, érdemes lenne tudnod róla, hogy kivel beszélsz, mielőtt ilyen kijelentésekbe bocsájtkozol.

artbrut 2008.11.15. 14:32:12

Az aki azt dobta,hogy ez a rendőr-interjú kamu,az miből gondolta ezt? Ennek semmi értelme nem lett volna,kurvára mellesleg.
Most lehet hogy a véleményem sarkos,és nem ért egyet vele pár arc majd. Viszont gecire herótom van az olyan sztorizásoktól,mint: a gref életstilus,nem a pénzért...blabla. Amit Ske írt,nagyjából az ilyenektől megyek falnak. Vágod haver,teljesen igazad van,de olyan közhelyes szar lesz ebből mintapicsa. Végig se olvastam volna,mer kívülröl fujom az ilyen szövegeket. Ez nem bántásnak minösült a részemröl (:

suhanc. (törölt) 2009.07.08. 13:11:55

asszem kevesen értenének egyet a csávóval :/
bár személy szerint nem szeretném h elkapjanakmmég akkor se ha jófej a rendőr :D

ShRüikan 2009.11.16. 18:05:12

Nem véletlenül jött létre az MRF crew

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.01.22. 18:33:44

Na rohadt ritka ez ijen rendör ...ha minden rendör ijen lenne mindent agyon bombázhatna még a leg toyab writer is ..de sajna ez nem igy van.. föleg szegény toyok számára..se baj meg marad nekik gyakorlo pályának a busz meg a bmeg..(busszmegálló)
süti beállítások módosítása