HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

Ez nem graffiti

2013.01.17. 22:38 :: T508

Egy szuper videóra akadtam, de egy kis magyarázatra szorul, hogy hogy is kerül ez ide.

A blog és az ahhoz kapcsolódó Facebook oldal (amit érdemes ám követni) akkor frissülnek a számukra megfelelő stílusú tartalommal, amikor a neten lézengve az elém kerülő képről/videóról/cikkről az jut eszembe, hogy "hé! ez mehetne a blog olvasóinak!".

És a helyzet az, hogy bár nyilván asszociációk láncolata vezetett ide, de erről a videóról is ez jutott eszembe. Hogy miért? Természetesen azért, mert amit csinálnak, azt az utcán csinálják a szereplők, és ugyanúgy megszínesítik azt, mint ahogy adott esetben a graffiti is megszínesítheti a köztereket. És lehetne akár a videón látható jelenséget street artnak is nevezni, de ezzel én nem akarok foglalkozni, ragaszkodom konkrétan a graffitivel való párhuzamához.

Amellett, hogy kurva jó, amit művelnek a srácok, a lényeg az, és nagyszerű lenne, ha felismernék a döntési helyzetben lévő emberek, hogy a graffiti legalább annyi örömöt, izgalmat, jó hangulatot hozhat a vizuálisan érzékeny mindennapi emberek életébe, mint amennyire vállalhatatlan szemellenzősség lenne ezt a produkciót audiális környezetszennyezésnek titulálni.

51 komment

Címkék: zene amerika utca street art művészet fejtágító

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr635024457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 09:05:54

"a graffiti legalább annyi örömöt, izgalmat, jó hangulatot hozhat a vizuálisan érzékeny mindennapi emberek életébe"

Nekem kurva nagy örömöt hozott az életembe, amikor láttam, hogy valamelyik majomfasz összekarcolta, elnézést, kurva művészien tag-elte az új metrókocsi ablakát 600 ezerért.

Remélem azóta már csonkolták a csávót.

Tiltsák be a graffitit, spray-t csak vállalkozói igazolvánnyal lehessen venni, aki meg fúj, annak karja nyissz.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 09:23:00

@Tomi from Space: Nem lehet mindenki kiemelkedően intelligens, de ez nem gond. Ha nem érted, miről szól ez a poszt, kérj segítséget okosabb emberektől, majd elmagyarázzák.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 09:28:12

@T508: A posztot értem, hogy miről szól de sajnos ti meg azt nem értitek, hogy a társadalomban élő ember a graffitivel, mint kimondott művészeti elemmel az életének elhanyagolható százalékában találkozik. A maradék hihetetlenül magas százalékban pedig rongálással, elcsúfítással és károkozással szembesül.

Van egy bűvös arány, ami fölött nem lényeges egy minimális művészeti érték. A graffiti létezése óta nem tudott ebből az arányból kiszabadulni.

Kár, hogy te meg ezt nem vagy képes felfogni. Nem baj, majd ha hússzor betaggelik a házatokat a kis haverjaid, majd rájössz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.18. 09:30:46

@Tomi from Space:

Azért a graff nem egyenlő a vandálkodással, tag-eléssel.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 09:33:22

@doggfather: Persze. A fű se egyenlő a skizofréniával.

A fegyverek sem egyenlőek a gyilkosságokkal.

A dinamit sem egyenlő a háborúval.

A 8 centinél nagyobb pengéjű kések sem egyenlőek a halálos sebekkel.

A 300 km/h-val való közlekedés az autópályán, sem egyenlő egy közúti balesettel.

Mégis mindegyik tiltva van. Na vajon miért? Azért, amiért a graf-et is be kellene tiltani.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 09:47:16

@Tomi from Space: Továbbra sem erről szól a poszt, és amit te írsz, az nem rá reagál.
Pont az a gond, hogy ez a bűvös arány a valóságban nem olyan arány, mint amit te látsz/hiszel. Magyarországon is annyi tehetséges, ügyes ember van, hogy amellett, hogy nem is akarod, de el sem tudod képzelni. Pont az lenne mindenkinek, de tényleg kivétel nélkül mindenkinek az érdeke, hogy ezek a tehetséges művészek teret kapjanak.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 09:51:08

@T508: A gond az, hogy a bűvös arányodat hiába is kozmetikázod az átlagember továbbra is rongált házfalakkal, összefirkált BKV-val és vonatokkal és tönkretett aluljárókkal találkozik.

Én értelek Téged, de sírva könyörgöm, fogd fel, hogy ez egy olyan eszköz, ami a primitív emberiség kezében visszafelé sült el, ezáltal betiltandó. Nem nőtt fel a csodás közösségetek ennek a használatára. Érted?

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 09:54:50

@Tomi from Space:
Akkor a te remek analógiáiddal élve:
Tiltsuk be a rendfenntartást / önvédelmet (mondjuk ez utóbbi itthon így is van).
Tiltsuk be a bányászatot.
Tiltsuk be a konyhai felhasználását a késeknek (sütés-főzést?).
Tiltsuk be az autóversenyeket.
...érted?

devadel 2013.01.18. 09:59:30

@Tomi from Space: a te elméleted szerint a Nemzeti Színház épülete meg a panelházak miatt be kéne tiltani az építészetet (igen, az utóbbi 80 év építészete siralmasan ezt a szintet hozza). A teljes x-faktor és a nóta-tv alapján be kéne tiltani a zenét (igen, az emberek túlnyomó többsége a zene címszóval ezekkel a silány környezetszennyező szarokkal találkozik.)
Sokáig folytathatnám, nyilván hülyeség.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 09:59:53

@T508: Van egy mérőszám tudod, ami fölött valami kártékony és ami alatt nem az.

A rendfenntartás az esetek 99,99%-ában hasznos, elismerem, hogy vannak túlkapások, de nagyon nagy része társadalom védő és formáló szerepű.

A bányászok, autóversenyzők saját maguk vállalják a kockázatot és saját magukban tesznek csak kárt.

És akkor megint ott tartunk, hogy a graffitidet csak 1%-ban használják értelmes és művészi célra, és 99%-ban közvetlen vagy közvetett károkozásra.

Én értelek, csak olyan dolgokról beszélsz, amikben még mindig szarok az arányok :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 10:03:44

@devadel: Nem szeretnélek méltóságodban sérteni, de ha ilyen kommentre futotta, jobb lenne, ha a paprika tv-t néznéd.

A lakóépületek lakó célzattal jöttek létre, anyagi és gazdasági és adott kor építészeti stíluselemei által meghatározva.

A TV-t meg úgy és akkor kapcsolod át oda ahova akarod, amikor szeretnéd.

A taggelésed viszont nekem kell levakarnom a ház faláról és újra festni. Aztán másnap jössz megint és összefirkálod. Ha meg szájba váglak, nem érted mi a bajom.

Komolyan srácok, adjátok meg a pontos lakcímeteket, elmegyek hétvégén, fújkálok kicsit, megértitek miről beszélek. Aztán ne nyavalyogjatok. Művész leszek, alkotni fogok.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 10:06:29

@Tomi from Space: És milyen mérőszámról beszélsz? Több festékem van jelen pillanatban is otthon, mint amit egy átlag kissrác megvesz és kifújkál mindenhova a 3-4 éves "graffitis" pályafutása alatt összesen.
Konkrétan fogadni mernék, hogy több festék fogy profi graffitisek és az egyéb, a festéket nem graffitire használó emberek keze alatt, mint amit rongálásra használnak el.

Máté Pintér 2013.01.18. 10:07:46

@Tomi from Space: Nevemet vállalva kijelentem, hogy a graffiti még mindig művészet... Nézd csak meg Baksyt Smugot, vagy magyarok között Mone-t, vagy Mr. Zero-t. művészet... a karcolással én sem értek egyet, de arányában az értelmesebb writer alkot. Ugyanis nem egyszerű egy muralt vagy esetleg egy wildstyle graffitit akár csak megrajzolni, nemhogy felfújni úgy hogy ne legyenek átfolyások, meg hogy szépen fedjen. Jha és a nagy focirajongók több kárt tudnak okozni a faszságaikkal, mint a graffitits. Oké hogy lefúj egy mittudomén hány milliós házat, de aki kicsit is értelmesebb, és nem egy begyöpösödött faszkalap, élvezettel nézegeti, minthogy a nagy baszom szürkeség vegye körbe. És még egy tipp a végére: Nézz körül néhány Legálfalnál.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 10:10:27

@T508: Te hány éves vagy egyébként?

A mexikói drogkartellnek meg több tölténye van, mint a magyar hadsegerenek.

Your argument is STILL invalid.

Amúgy arról a mérőszámról beszélek, hogy óbudai lévén egyedül a Filatorigátnál látok művészi munkákat, a maradék 99%-nyi graffitinek nevezett dolog a házak és aluljárók falán mind-mind károkozás és tele van vele óbuda. Ezt érted? Eljutott az agyadig? Beszélek 100 négyzetméter művészeti falfelületről Vs. 10.000 négyzeméter kárról. Felfogod matematikailag?

Máté Pintér 2013.01.18. 10:11:05

@T508: Nagyon nagy igazad van. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 10:15:16

@Máté Pintér: Figyi. Én bírom a graffitit, anno az egyik szobámba is szerettem volna egy tipikus graffitis "űr jelenetet", bár a taggelős kisköcsög a 2 órás melóért többet kért volna, mint amibe az egész lakás kifestése kerül. A Filatorigátnál ahogy írtam gyakran megállok nézelődni és sokszor nézek "űr festéses" grafittis videókat is, mert szépnek és élvezetsnek találom.

De bazdmeg könyörgöm, ha életedben 40-szer vertek el a cigányok, akkor gondolom kicsit szarul érzed magad egy roma lagzin nem? Kicsit azt mondod, hogy húzzanak már kollektíve a picsába, nem? a graffittisek sem tudnak önszabályozást felmutatni, pedig azt kellene, vagy ahogy írtam betiltani. Itt még mindig az arányokról van szó, amiket meg kellene tartani az egészséges szinten. Itt nagyon nincs ez meg.

Dehiábamagyarázok. Taggelőknek....

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 10:17:01

@T508: Nekem viccen kívül furulyagyűjteményem van otthon és a szomszédoknak egyszer kellett szólni, hogy áthallatszik, azóta nem játszom otthon.

Ezt hívják társadalmi felelősségvállalásnak és ez hiányzik a graffitisek marginálisan nagy részéből.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 10:17:52

@Tomi from Space: Eddig arról írtál, hogy azért kellene "betiltani a graffitit" - ezalatt csak azt tudom érteni, hogy a festékszórókat, máshogy semmi értelme nincs, az illegális graffiti most is tiltott, értelem szerűen -, mert többet használnak rongálásra, mint másra. Én pedig azt állítom, hogy több festék fogy olyasmire, amivel elvileg nem lehet gondod, mint olyasmire, amivel van.

Azt próbáld megérteni, hogy ha lenne 10.000 négyzetméter felület művészi munkákra, akkor pontosan ennyi művészi munkát is láthatnál.

26 vagyok, bár nem értem, miért fontos a korom

Máté Pintér 2013.01.18. 10:38:16

@Tomi from Space: Hamár arány... arányában a taget nemigazán kedvelem,és tény hogy van egy rakat kis pöcs a ki a (halálbéna) tagen kívül semmit sem tud felmutatni... tény hogy vannak ilyen emberek,sőt a toyásokat általában crossolni szoktam. mert nehogy már ilyen szarok foglalják a helyet.. na mindegy, de a graffitis társadalomban nagyobb arányban vannak azok, akik valamit le is tettek az asztalra a tagen kívül.

aww 2013.01.18. 11:11:46

Inkább egy széttegelt fal, mint egy óriásplakát, amin egy hülye politikus a pofámba vigyorog, hogy csaka fidesz, vagy a médiamárkt megmondja, hogy ne legyek hülye. és 1000x inkább egy jó graffity, mint a 0ft-os mobil.

aww 2013.01.18. 11:13:49

Többszáz millió!

LOL

ha jós andrás 2013.01.18. 11:22:32

@T508: "Azt próbáld megérteni, hogy ha lenne 10.000 négyzetméter felület művészi munkákra, akkor pontosan ennyi művészi munkát is láthatnál." Nem biztos, hogy a művészi munkákra szánt felületre művészi munka kerül.
Egyetértek azzal, hogy meg kell adni a lehetőséget a profi vagy amatőr vagy dilettáns "művészeken" túl a magukban szunnyadó kifejezőkészség "kifestésére", de nem mindegy, hova festenek ezek az emberek. A Parlamentet, a bankokat stb. őrzik, de azt az egész társadalom fizeti, akinek pedig a sajátja védelmére nincs pénze )energiája) annak összemázolják a házát, kerítését, autóját. Szomorú.
Vannak az elhagyott gyárak, ott lehet a külső falakon festegetni, de pl. Ausztriában mindössze azt nézik el, hogy a föld feletti tűzcsapokat "felöltöztetik" kedves ruhákkal, csokornyakkendővel ...
Sok helyen tudják, kik művelik ezt a "művészetet", de nem lépnek - félelemből, közönyből stb.

pit.stop.boys 2013.01.18. 12:14:48

Csak nem állom meg, hogy kiadjam a véleményem. A lényeg, hogy mindenki oda fessen, fújjon, mázoljon, ami az övé, vagy a gazdája kifejezetten engedélyt adott rá.
Más tulajdonát, középületet összefirkálni nem a művészi önkifejetés motiválja, hanem a nyomhagyás, jelölés. Lehet akármilyen szépen formált betű, ez akkor is csak a többi cimbinek szól, hogy képes volt ilyen veszélyes, vagy nagy értékű helyre fújni. A szememben ugyanaz az művészi értéke, mint a fába vésett szíveknek, vagy a kandúrok által összepössentett sarokkőnek.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 12:25:25

@ha jós andrás: "Nem biztos, hogy a művészi munkákra szánt felületre művészi munka kerül."

Előbb-utóbb kiszorulnak a kezdők mindenhonnan, ahol legálisan lehet festeni, nehéz ügy kezdőnek lenni a graffiti világában, de a felvetett szempontból ez pozitívum.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.18. 12:33:14

Sajnos a graffiti akkor sem lesz művészet, ha sokat hajtogatjátok. Egyszerű vandalizmus.

_UnderCover_ 2013.01.18. 13:29:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Sajnos a váleményed akkor sem lesz kizárólagos, általánosan elfogadott, kötelező érvényű igazság, ha sokat hajtogatod. Egyszerű szűklátókörűség.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.18. 13:37:32

@_UnderCover_: Neeem... Szűklátókörűség az, ha ráfújsz a frissen felújított műemlékre, vagy a zsír új metrókocsira és azt hiszed művész vagy. Hidd el ez nem csak az én véleményem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.18. 13:39:17

@Tomi from Space: Mondjuk azt is csonkolni kéne, aki egy kb 1,5 négyzetméteres ablakot 600.000 F-ért cseréltet.

esefe 2013.01.18. 13:42:36

@T508: Én Menasa tag vagyok. (Gondolom te is, ha már a kiemelkedő intelligenciát emlegeted.) Mégis azt mondom, a grafiti barbárság. Csak egészen primitív faszok rongálják a más tulajdonát, azok közül is olyanok, akik lumpenproli környezetből származnak. Ez igaz az egész világra.

Művészi csíra, tízezer szar grafitis proliból egyben van. (Semmivel nem sűrűbben, mint a nem firkáló-rongáló-tahóskodó emberekben.) De mind annak érzi magát.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 13:44:06

@esefe: Peched van kispofám, én is Mensa tag vagyok, csak én nem gépelem el. Erre varrjál gombot.

esefe 2013.01.18. 13:44:52

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Bizony nem. Olyan 95%-é. Én senkit nem ismerek, aki örülne a grafitinek.

esefe 2013.01.18. 13:46:15

@T508: Kizárt. Aki más tuljdonát folyamatosan rongálja, az nem lehet intelligens. Ha az lennél, tudnád miért.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2013.01.18. 13:49:19

@T508: Ha mensa tag lennél értenéd, hogy miről beszélünk.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 13:50:14

@esefe: Kizárt-nem kizárt, ez van. Ne aggódj, a te tagságod is megkérdőjelezhető az alapján, amit itt prezentáltál. Ki beszélt itt rongálásról? Olyasmihez szólsz hozzá, amiről fogalmad sincs. Azt hiszed, az állítólagos Mensa-tagság alapján már egyből tisztában leszel olyasmivel, aminek a megismerésére soha egy perc időt nem fordítottál? Vicc vagy.

Borenbukk 2013.01.18. 13:50:52

@esefe: Azert a Mensanal is alabb adtak az igenyeket mostanaban. Mar egyszerubb irot szovegek megertese sem kovetelmeny?

esefe 2013.01.18. 13:51:35

@Tomi from Space:Már betiltották. Akár börtönt is kaphat akit elkapnak. Csak egy kicsit dolgozni kéne rájuk. Elég technika van az ilyenek elfogására. Persze egy olyan országban, ahol tízmilleres autók ellopásának sincs igazán hatósági következménye, hacsak véletlenül nem buknak le a tolvajok...

esefe 2013.01.18. 13:54:00

@Borenbukk: Jajjj!

Erre mondják, ha hallgattál volna.........

Minek erőltetni olyasmit, amiről fogalmad nincs? Könnyen nevetségessé válsz.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 13:55:01

@esefe: "Minek erőltetni olyasmit, amiről fogalmad nincs? Könnyen nevetségessé válsz."

Erre mondják, ha hallgattál volna.........

_UnderCover_ 2013.01.18. 13:56:30

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Két malomban őrölünk.

Te egy viselkedésformáról beszélsz, miközben egy komplett jelenséget minősítsz, aminek a művelőihez (és szerinted még sokan) ezt a viselkedést kizárólagosan társítod.
Ezzel szemben:
Az én véleményem szerint ez a viselkedés nem kizárólagosan jellemző az a kérdéses jelenségben résztvevő alkotókra.

Nem véletlenül szálltam ki a graffiti blog szerkesztőségéből. Ez a téma egy kib*szott trolletető. Semmi értelme az észosztásnak se pro, se kontra.

esefe 2013.01.18. 13:56:32

@T508: Prolikám! Gondolom neked is hiányzik a Mensa követelmények közül a szövegértés.

Na, további szépjónapot, kis hazudós!

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 13:59:02

@_UnderCover_: Azért én bízom benne, hogy van, aki megérti a posztot, és elgondolkodik valamennyire rajta. Ami pedig az egyéb kommenteket illeti, én nagyon jól szórakozom, álmomban nem gondoltam volna, hogy állítólag intelligens emberek ekkora öngólokat tudnak lőni.

esefe 2013.01.18. 14:00:45

@T508: Primitív. Rendkívül primitív. Egy tízéves egészséges, 100-as IQ-val rendelkező gyerek, ezt a fajta tükrözéstechnikát, már nem alkalmazza, mert szégyelli. (Beee...az mind te vagy, de mi vagyok én.) Az egészséges egyedfejlődés során ezen már túllépett.

Tudod, kis hazudós?

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 14:05:09

@esefe: pedig nagyon találó rád, ez van, meg kell hajolnom előtted, jobban én sem tudtam volna megfogalmazni (pedig megpróbáltam, még utaltam is rá, miért van így, de úgy látszik, azon átsiklottál :D)

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.18. 14:28:06

@_UnderCover_: "Nem véletlenül szálltam ki a graffiti blog szerkesztőségéből. Ez a téma egy kib*szott trolletető."

D, amúgy ez hiszti. Nem nekik készül ez a blog, ezek csak mellékes szösszenetek, nem is kell velük foglalkozni.

annapeti 2013.01.19. 21:51:08

Ez egy olyan beszélgetés, ahol mindenkinek igaza van.
@Tomi from Space: egy ember, aki kívülről nézi a dolgokat.
@T508: egy ember, aki benne van, és műveli.

A graffiti soha nem lesz teljes mértékben elfogadott, mivel művelőik túlnyomó része nem a minőségre, hanem a mennyiségre hajt. Lényeg, hogy minél több cucc legyen fenn, az meg kit érdekel, tetszik - e a köznépnek, vagy sem...? Lehet ezt tagadni, csak felesleges.
Ez azért lényeges, mert nem mindegy, mi és hogyan kerül az utcára. Ha meg akarom szerettetni a graffitit az emberekkel, akkor jót, szépet kell alkotni. Ez alapból nem lenne nehéz, csak sokan inkább vandálkodnak, mint művészkednek, a probléma igazából ebből ered. Ha művészkedni akarok, akkor többé - kevésbé kerülöm a para, illegál helyeket, és nem az lesz a fontos, hogy minden házfalon ott legyen a nevem. Hírnévre úgy is szert tehetek, hogy jókat festek legálon...
Hiába lenne 100 legál fal Pesten, a vandálok a hírnév miatt hazavágnák a minőségi rajzokat, mert valakinek az a fontos, hogy mindenhol ott legyen a neve. Egy idő után meg azt gondolja magáról, hogy megteheti.
Egyébként meg eléggé sovány a választék legálfal tekintetében, országos szinten is. Hova menjen a művészkedni vágyó...? Mert nem nagyon van hova... mindenképpen több fal kellene, de sajnos az nem garancia semmire. Vandálok meg ugyanúgy lesznek.
Többször, több helyen ugattam már a graffitisek alapbeállítottságáról: el vannak telve magukkal, jónak tartják, amit csinálnak (függetlenül attól, hogy kezdő - e az illető vagy sem, bár a több éve festők nagy részének sincs elfogadható rajzstílusa), és nem gondolkodnak azon, hogy bizony kárt, bosszúságot okoznak másoknak. Nem is igazán érdekli őket... és ami még nagyon szemet szúró, az az, hogy nem tudnak igazat adni másoknak, csak a maguk által hajtogatott vélemény a jó.
Ez a kijelentés sosem tetszik senkinek, kapok is érte, de akkor is ez az igazság...
Nos. Itt megint csak el kellene fogadni, hogy bizony nem mindenki számára fogadható el a graffiti. Én jogosnak tartom, hogy valaki utálja az összes graffitist - mit csodálkozunk, ha minden össze van barmolva ész nélkül...? Ezt kellene felfogni, és nem egyből nekiugrani annak, aki nem szimpatizál a greffel. Ez az a tipikus hozzáállás. Miért nem lehet elfogadni, ha valakinek más véleménye van, és miért kell vérre menő harcokat vívni? Biztos mindig az a hülye, aki nem szereti ezt az egészet?
Hiába művész valaki és fest jó rajzokat, arcokat, portrékat. Ha így áll hozzá az emberekhez, lenéző, flegma stílusban, akkor hiába a tudás... akkor nem az lesz a szempont, hogy ez az ember milyen jókat csinál, hanem az, hogy milyen bunkó (és ezzel maga alatt vágja a fát, mert így nehezebb lesz eladnia magát).

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.19. 23:12:17

@annapeti: Szokásodhoz híven hajtogatod a véleményedet a "nagy összképről", de épp magadra nem figyelsz, amikor leírod mindezt, és közben azt állítod, hogy nem minden fekete vagy fehér. Lusta vagyok már minden logikai hibádat kielemezgetni.

annapeti 2013.01.20. 00:28:24

@T508: barátom...! Én nem személyeskedtem, hanem általánosságban írtam a tapasztalataimat. Erre Te nekem támadsz, és azzal vagy elfoglalva, hogy a "logikai hibáimat" nézegesd.
A nagy összkép az, amit leírtam. Hogy nem figyelek magamra? Lehet. Mert én el tudom fogadni, hogy nem mindenki van oda a graffitiért - ezért nem férek bele az összképbe (egyéniség vagyok, és merek szembemenni a tömeggel...!). Egy kívülálló tudja azt mondani, hogy azért vannak jó rajzok. Egy bennfentes meg nem tudja mondani, hogy igen, igaza van a másiknak...?
Az elméletem megint bejött: ahelyett hogy elgondolkodnál a dolgokon, egyszerűbb nekem ugranod. A lenézés, leuralás magas szinten megy, csak Neked lehet igazad. Tiéd az ország, az utca, a minden; Neked mindent szabad. Ezt sugallja ez a hozzáállás... és emiatt nem fog változni a graffiti megítélése sem hosszabb távon!
A helyedben tisztelném az embereket, és törekednék a kulturált, tiszteletteljes beszédre, a másik megértésére.Itt vagy 26 évesen, és nem egyszer harminc - negyvenéves emberekkel beszélsz alpári lekezelő stílusban.
Ha nem tetszik a stílusom, tilts le a blogról, vagy töröld a kommentjeimet. De azért egy kicsit unalmas, hogy mindenki hülye, aki nem a Te nézeteidet osztja.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.20. 13:22:21

@annapeti: Továbbra sem arról beszélsz, amiről itt szó volt, ami itt történt eddig. (Plusz személyeskedsz, ahogy az első kommentedben is) Ha fogod magad, kitalálsz egy alternatív valóságot, amit belelátsz abba, amit olvastál, akkor attól, hogy a gondolataid között igazad van esetleg, még nem lesz valójában igazad.

Ja, nézz utána az alpári fogalmának, ami pedig úgy egyébként a korral való előhozakodást illeti: elég szánalomra méltó dolog.

annapeti 2013.01.20. 18:37:09

@T508:
Szervusz!

Személyeskedést értsd: én nem Neked címeztem a mondandómat, mire Te konkrétan engem kezdtél el piszkálni. Nálam ez kimeríti a személyeskedés fogalmát, és ne gyere a fogalom - magyarázattal. Mivel Te így reagáltál első (személytelen) soraimra, nyilván mondandóm a továbbiakban a Te személyed felé irányul. Ezt vágod a fejemhez, miközben nem akarsz a világért sem magadba nézni. Akkor legalább rájönnél, hogy nem alaptalanul írtam.
Alpári: közönséges, durva (bunkó). Utánanéztem, és illik Rád. Idézlek: "Prolikám! Gondolom neked is hiányzik a Mensa követelmények közül a szövegértés. Na, további szépjónapot, kis hazudós!", illetve "Kizárt-nem kizárt, ez van. Ne aggódj, a te tagságod is megkérdőjelezhető az alapján, amit itt prezentáltál. Ki beszélt itt rongálásról? Olyasmihez szólsz hozzá, amiről fogalmad sincs. Azt hiszed, az állítólagos Mensa-tagság alapján már egyből tisztában leszel olyasmivel, aminek a megismerésére soha egy perc időt nem fordítottál? Vicc vagy." Hát.. ennyi.
Ami pedig a szánalmast illeti: az, hogy nem jössz rá, hogy nem a saját korommal hozakodtam elő, hanem azok többségével, akikkel ilyen bunkó stílusban társalogsz. Legalább húznád meg magad és maradnál csöndben, de így többet ártasz... aztán leshetsz, miért írják le a graffitiseket bunkó parasztnak. Az ilyenek miatt.
Folytathatnánk kismillió napig ezt a felemelő és értelmes beszélgetést, de nincs értelme. Ameddig nem gondolkodsz el magadon és nem veszed észre, hogy nem hülyeségeket írok; nincs benned alázat, önkritika, és nem jössz rá, hogy igazam lehet, addig felesleges. Bízom benne, hogy azért egyszer az életben el fogsz jutni idáig.
Ezennel lezárom ezt a beszélgetést Veled. A válaszod (ha lesz), borítékolható: megint mindenbe belekötsz, amit írtam, támadsz, mint a veszett oroszlán, és még azt is megkapom megint, hogy megsértődtem - holott csak van annyi eszem, hogy lezárok egy értelmetlen beszélgetést.
Nem fér a fejembe, hogy nem láthatsz ki ennyire a fejedből, ez zavar az egészben. Meddig lesz még mindenki más a hülye? Az emberek többsége nem a Te oldaladon áll, észre kellene már venni és elfogadni.

T508 · http://graff.blog.hu 2013.01.20. 21:14:51

@annapeti:
1. Az első kommentedben is már személyes dolgokba mentél bele, ergo nem olyanra reagáltál, amit én írtam.
2. Olvasd el, ki mit írt, mondjuk ha ezt sem sikerül követni, akkor nem csodálom, hogy össze-vissza beszélsz. Én nem voltam alpári.
3. Megint megálmodtad, hogy én mire gondoltam, és aszerint reagálsz, de én értettem, hogy mire írtad a koros dolgot, ettől még érvényes az, amit írtam rá.
4. Ja, amíg nem jövök rá, hogy igazad van, addig én vagyok a hülye. Teljesen jó érvelés :DD

Gratulálok a kb 30 soros semmihez ismét.
süti beállítások módosítása