Kivételesen nem azt tárgyaljuk ebben a posztban, hogy mások tulajdonának rongálásán mit esznek, hanem hogy tényleg. Októberben jelent meg a Thames & Hudson gondozásában King Adz gasztro-útmutatása a városi művészetek lelkeinek, legyen szó akár divatról, zenéről, vagy éppen street artról. A címe The Urban Cookbook, és a borítón olvasható figyelemfelkeltő szöveg alapján kreatív recepteket tartalmaz a graffiti-generáció számára. Koncepciója szerint az általános bevezető után a szerző egy képzeletbeli sétára invitálja olvasóit öt metropolisz (New York, Berlin, Párizs, Amszterdam, London) pezsgő utcai életébe, s mindenütt bemutatásra kerül néhány neves helyi művész. A művészeti életben betöltött szerepük és tevékenységük megismertetése mellett pedig az eredeti témához hűen kedvenc receptjeiket osztják meg az olvasóval.
Ilyenformán 50 recept kapott helyet a kiadványban, melyekre nehezen lehetne ráfogni, hogy urban ihletésűek, de miután a "New Yorkban vegyél egy hot-dogot egy utcai árustól" se nem mond újat, se nem fogható fel klasszikus receptként, kényszerű módon többek közt penne vodkaszószban, spagetti pite, biryani, illetve mélyhűtött csirkeszárnyak osztrigaszószban nevű kreálmányokkal igyekszik meggyőzni minket arról, hogy ezen ételek elkészítése bizony a városi-utcai-művészi mindennapok rutinja.
Íme a bevezető egy részlete:
"Ez mindenkinek szól. A városi szakácsművészet (utcai ételek) a legelérhetőbb formája az ételkészítésnek. Ahogy a street art a tömegek életébe hozta a művészet szépségét, az utcai étel épp arról szól, hogyan készítsünk változatos és ízletes ételeket, melyek mindenki számára hozzáférhetőek, mindezt egyszerű receptekkel, melyek gyorsak, és könnyű követni őket. Nincs itt rejtély, nincsen spéci titok. Csak lapozz, ismerkedj meg a tehetségekkel, kövesd a recepteket, és hamarosan megnyílik előtted egy komplett új világa az ételeknek és a kultúrának."
Hozzá kell tenni, hogy a borító ellenére a könyvben a minden bizonnyal méltán helyüket foglaló tehetségek - többek közt Rodney Smith gördeszkás, Tristan Eaton játéktervező, Akim Walter hip-hop mogul, a Wooster Collective - között valójában nincs is igazi graffitis, csupán a "street art", mint a valódi utcai művészeteken belül értelmezett kategóriának képviselői találhatóak meg, úgymint JR (aki egyébként fotográfusként van feltüntetve), Invader, vagy D*Face.
Aki róluk szeretne olvasni, vagy az osztrigaszósz említése hozta lázba, az a vásárlás előtt erre talál egy rövidke betekintést a könyvbe, alább megnézhettek egy reklámvideót, illetve az Amazonon azonnal magatokévá tehettek egy példányt belőle.