HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

9 hónap börtön 19 évesen

2009.05.11. 07:25 :: T508

A 19 éves Daniel Rothero-t kilenc hónap börtönbüntetésre ítéltek, amiért részese volt a csoportosan elkövetett rongálásnak, melynek eredménye 100 000 angol font kár volt a surrey-i, hampshire-i, berkshire-i, dorseti, buckinghamshire-i, és dél-londoni vasútvonalakon 2006 januárja, és 2007 decembere között.

A vasúti kocsikra a GNAT és CB feliratokat festette, utóbbi a csoportja nevének, a Cheeky Boys-nak rövidítése.

A Brit Közlekedési Rendőrség vezető detektíve, Pete Thrush elmondta, hogy Rothero-t 2007 December 12-én, autójában fogták el a Twyford vasútállomás közelében.

"A rendőrség kutatásokat végzett, melynek során festékszórókat, láthatósági mellényeket, és egyéb graffiti kellékeket találtak. További nyomozások után a rendőrség házkutatást is tartott, és egy laptopon több ezer graffitis fotót találtak."

Trush a fiút kitartó vandálnak nevezte, aki széleskörű rombolást végzett a vasútvonalakon tagelős kalandjai során.

"A két éves időszak alatt jelentős mértékű kárt okozott vasúti tulajdonokban, és számos vonatjárat késett, vagy törölve lett miatta. Ez az ítélet remélhetőleg figyelmeztetésül fog szolgálni, hogy akik vasúti tulajdon rongálásában vagy elcsúfításában vesz részt, számíthatnak rá, hogy üldözve lesznek."

Én meg már csak azt nem értem, hogy minek a graffitihez láthatósági mellény.

112 komment

Címkék: anglia rendőrség börtön bíróság büntetés vonat rongálás

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr111114071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi from There · http://fotobolt.blog.hu 2009.05.11. 09:05:03

Nagyon helyes, nyugodtan kaphatott volna 1 évet is... Undorító, ahogy a környékemet is szétfújják ezek a majmok. Az egyik aluljárót kb. 1 hónapja takarították ki, mosták le a falakat, két hétre rá megjelent az első undormány. Egyébként nem börtönt kéne ezért adni, hanem levágni a mutató meg a középső ujját, hogy többet ne bírjon spray-zni... Ez a művészet srácok, hogy más munkáját tönkrebasszátok?

Malachi 2009.05.11. 09:05:18

kezdjem én? ez így rendben van. csend, rend, fegyelem!

Lunitari 2009.05.11. 09:05:55

Csak így tovább. Ebből majd talán tanulnak.....

csati 2009.05.11. 09:14:13

Húúú, most aztán jöhetnek a kézlevágós, felakasztós kommentek! Éljen a virtuális nyilvános kivégzés!

AzHofi 2009.05.11. 09:18:54

csati: örülhetsz amíg virtuális marad...

Tarkin kormányzó 2009.05.11. 09:19:48

én csak azt sajnálom, hogy még soha nem láttam ezeket a görényeket munka közben. pedig törnének a csontocskák!

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.11. 09:21:00

@csati: nem virtuális, IRL! Tényleg nem tudom, mi lehetne a megoldás. Ha sittre vágják ezeket a tetveket, ott csak azt tanulják meg, hogy lopjanak, raboljanak, ha kijönnek. Lehet, hogy a tettenérést valóban nyilvános kivégzéssel kéne honorálni. Talán tisztább lenne a város.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.05.11. 09:21:17

@csati: Most, hogy Index címplapos lett, tuti. Pedig nem kellene. Viszont az sem "szép", ha valaki más tulajdonát rongálja. A társadalom már csak olyan, hogy a többség érdekeit képviseli, a kisebbségét pedig tolerálja addig, amíg az nem sérti a többségét. Ha a többség nem szereti az összetagelt vasúti kocsit, meg műemlék épületet, akkor bizony a tagelőnek számítani kell erre is. De hát ez benne van, ettől izgalmas. Kurvára nem menne senki bázis ugrónak, hegymászónak és búvárnak, ha nem lenne benne semmi izgalom. Kisköcsög így járt, ne nagyon várd, hogy a többségből valaki majd sajnálni fogja.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.05.11. 09:21:18

Szerintem sokkal normálisabb megoldás lenne, ha közmunkában néhány hétig tisztogatnia kellene a várost, újrafesteni falakat stb.

Lehet, hogy a börtönbüntetés elrettentő hatással bír, de az biztos, hogy ennek a 19 éves szerencsétlen hülyegyereknek teljesen elcseszték vele az életét.

tiborc2008 2009.05.11. 09:21:20

Ki is herélhették volna, az ilyesmivel szórakozó impotens kis pöcsöknek úgy sincs szükségük a golyóikra.

Mezőbándi 2009.05.11. 09:21:50

Szuksegtelen a csonkitas. A tores eleg lenne. Sot! Eleg lenne egy hatosagi pecsettel lezart gipsz a jobb kezere, 3 honapra. Visszaesoknel ket kezre.

muhi 2009.05.11. 09:22:14

9 hónap börtön 19 évesen? Nem értem, mi az életkor jelentősége, kaphatta volna 27 évesen is.

Cheeky volt a legényke, megkapta érte a pofont, ami, valljuk be, járt. A után legtöbbször jön a B is, legalábbis Angliában.

A csoport neve maradhat CB (CryBabies) :)

CyberPunK 2009.05.11. 09:22:26

@bécsi pszicho: Nem. Takarítással kéne honorálni. Kurva sok takarítással, amivel elmegy mondjuk fél-egy év szabadideje. Akkor megtanulná a kis mocsok, hogy mi munka ezt a szart eltüntetni.

muhi 2009.05.11. 09:25:13

Még annyit, hogy a 9 hónap egy könnyű fogházban még Magyarországon sem jelent feltétlenül kriminalizációt, sőt, inkább visszatartó hatást eredményez, ha a kölök egyébként 'jó' családból való. Ha nem, akkor úgyis mindegy, ezt itthon is látjuk.

br1Koo 2009.05.11. 09:30:05

Akit elkapnak azt zárják is be. Utána már nem fog hibázni.

ostván 2009.05.11. 09:30:37

Meg a hülyegyerek minden ruháját, kocsiját, arcát úgy befújni, vagy más módon elintézni, hogy ne érezze jól magát (pl. a kocsiján, meg a hátán, meg a homlokán nagy, szabályos beűkkel írt olyan feliratot legyen köteles viselni, hogy 100.000 font kárt okoztam, amit ti, polgárok fizettek meg!). Azt hiszem, hogy a "társadalmi méretű elitélés" majd visszatartaná a további fujkálástól.

AzHofi 2009.05.11. 09:30:39

Különben tényleg nem kell ennyire radikalizálódni, nem kell bántani a kis megtévedt bárányokat, csak ami még nem lett eltakarítva azt takarítsa el, ami meg már el lett, azt fizesse ki. Plusz egy kis bírság, tényleg csak jelzésértékű, mondjuk anyuapu 6 havi fizetése.

civil polip 2009.05.11. 09:31:15

"GNAT" és "CB"? Szerintem ötletes, találó feliratok.

Rókakoma 2009.05.11. 09:31:29

Volt már kézenfekvőbb megoldás is. Rajtakaptak egy ilyen görényt, és a saját festékével fújták tele a bőrét, ruháját, haját, aztán amikor megszáradt, elengedték. Ennek talán volt nevelő hatása...

saq 2009.05.11. 09:35:09

kevés a kilenc hónap.

ha valaki végigmegy a lánchídon, elokádja magát a sok igénytelen tagtől meg fújástól. az összeset ki kéne végezni
!

Rav Antal 2009.05.11. 09:35:13

Bazmeg nehogymár egy tag-elős kis fasz megjelenhessen egy graffiti blogon. Mi köze a tagnek a graffitihez? Hogy azt is falra fújják?

tiborkaba 2009.05.11. 09:37:17

Kezdetnek nem rossz, de azért mégiscsak lófasz babbal! A kis mikropöcsü tagelő pondró most 9 hónapig pihizik. Pedig 9 hónap alatt hány vagont lehetne lesikálni, hány nm aluljárót fényesre nyalni. Aztán ha ezzel végzett, akkor kezdhetné szépen lemázolni a villanyoszlopokat, korlátokat, hidakat, stb. Ott kiművészkedheti magát.
Lenne rend, tisztaság...

2009.05.11. 09:38:00

inkább 9 hónapig moshatta volna a falakat, kocsikat amiket összefújt....

MekkMester 2009.05.11. 09:39:52

Én csak azt nem értem, hogy ha már annyira fújkálhatnékjuk van,miért nem otthon a jó édes anyukájuk nappaliját rondítják össze?
Freedom, meg egyebek, de a farkánál kellene kiláncolni az ilyen barmokat oda ahol fújkáltak és addig amíg egy fogkefével le nem takarítják a szemetüket.
Vannak szép graf-ok is, a IV. Külső Szilágyi úton a Schiller Opel szervíz kerítése van nagyon komolyan megcsinálva. Olyan grafitik feldobják a környezetet. De a tag-ek és az össze-vissza engedély nélkül fújkált, más tulajdonát rongáló grafitik készítőit bizony felelősségre kell vonni. Ha nem is börtönre mer az szerintem túlzás, de az okozott kárt mindenképpen megtérítettném velük.

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.11. 09:40:32

Szintén amondó vagyok, hogy a börtönnek nem sok értelme van, közmunkával jobban járna az állam is, mert 1: nem kell fizetni a börtönben a kaját, szállást, stb. 2: a srác saját költségén kéne, hogy takarítson, így legalább valamennyit jóvátenne abból a 100k font kárból. A mostani megoldással, kvázi csak még több "kárt" okoz az államnak, gondolom ott sem két fillér az elítéltek fenntartása.

fordp01 2009.05.11. 09:42:25

az a gnat-felirat tökjól néz ki. szerintem ott kéne elkezdeni, hogy felvenni a vonatgyárba 20-30 graffitist, és amikor elkészül egy szerelvény, akkor fessék be. csak persze akkor odavész a kaland meg az illegalitás meg a lázadás meg az összes ilyesmi.

a haverokkal mi gyerekkorunkban a tanácsi erdőből (nem tudtuk, hogy az:) vágtunk fát az indiánsátrakhoz, káposztáshordókat loptunk tutajépítéshez, illetve egyszer véletlen felgyújtottunk kb. 300 nm nádast. nemtom, ez anyagilag mekkora kár, vszeg egy vonat lemosása kijönne belőle :) szóval mindezt a "városi unatkozó köcsög" illetve a "vidéki unatkozó köcsög" miatt írom... a gyerekek játszanak, és főleg szeretnek olyat játszani, amit nem szabad. le kell kötni őket (nem feltétlenül börtönnel :)), ésakkor majd kevesebbet illegálkodnak. nekem se maradt sok energiám az ilyesmire, mikor elkezdtem versenyszerűen szertornázni :)

xiau.ling 2009.05.11. 09:45:26

szerintem is inkább közmunkában fél évig napi 3 óra takarítás, város sikálás. mert most szépen eléldegél 9 hónapot szintén az adófizetők pénzéből. inkább gps nyomkövetőt a bokájára és ha valahol, amerre járt friss graffitit találnak, akkor azt ő mossa le.
különben miért egy olvashatatlan feliratot írnak csak? ez szánalmas. pl ha a powerpuff girls-t rajzolják fel menetirányba, akkor lehet még rajta is hagyják a vonaton, mert jól néz ki. de az ilyen 3 betűt felír valahova és ő a keménycsávó, az ilyeneket először jól meg kéne rugdalni.

VilMarci 2009.05.11. 09:46:41

@Rav Antal: amíg vonatra, közterületre, más falára (egyszóval oda, ahova nem kellene) fújják, akkor a kettő egy megítélés alá esik: kárt okoz.

2009.05.11. 09:52:55

Én inkább , ha már elkapták, felírnám a nevét ,címét stb. aztán ha már eltelt kb 10 év lefújnám a lakását , autóját,öltönyét , kerítését ha van, aztán bassza meg az önkifejező annyát a szarházijának

Rainbow_ 2009.05.11. 09:57:25

Paradox módon láthatósági mellény azért kell, mert azonnal szemet szúr ha valaki láthatósági mellény nélkül járkál a sínek között.

Angliában, Írországban minden szabadban végzett munka kötelező kelléke.

ionsrác 2009.05.11. 10:02:34

elküldték 9 hónapos továbbképzőre, így legalább biztos, hogy bűnöző válik belőle, és az is biztos, hogy nem lesz lehetősége 1 %-át sem jóvá tenni, megtéríteni az általa okozott károknak, igaz, így már kedve sem.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.11. 10:04:46

Nah lehet, hogy ellentmondásos leszek, pedig nem ez a szándékom!
Az igényes street-art nagy kedvelője vagyok, a magán és köztulajdon rongálását viszont elítélem.
Jelen esetben ha jól értem vastagon lefújtak szép fényezett vonatszerelvényeket. Ez büntetendő, mert rongálás, melynek helyrehozása komoly anyagi áldozatokat követel. Hogy jogos-e a börtön, az attól függ. Jobbnak tartanám én is a közhasznú munkát, elsősorban a takarítást.
(könyörgök ne vonatkoztassuk a helyzetet a magyar körülményekre, mert a legtöbb szerelvény olyan botrányos állapotban van, hogy rontani nem tud rajta egy kis festék, bár nálunk is közlekednek értékes Flirt és Desiro szerelvények, melyek megrongálása hasonlóan kemény büntetést kellene érdemeljen)

És a másik oldal:
A street-art jellegénél fogva elkerülhetetlen, hogy magán vagy köztulajdon valamilyen módon bevonásra kerüljön az alkotásba, és van egy nagyságrendi különbség a tag-ektől a graffiti-től, hogy nem öncélú. Nem csak odaköp, hogy "nesze megcsináltam", hanem gondolkodtat, megnevettet, kritizál.

Elismerem a graffiti művészi értékét, és állítom megfelelő helyen megfelelően alkalmazva nem a destruktivitás első számú megnyilvánulása lenne a világ szemében. Ehhez persze az ezt művelők nagyfokú tudatosságára lenne szükség.

Sok helyet lehetne igényes, akár monuimentális alkotásokkal feldobni a városban. Nem éjszaka kell vonatot rongálni, hanem kijárni egy terv megvalósulását, megszervezni a támogatását, és valóban nagyot alkotni például egy panelház üres szürke oldalán. (még pénzt is kereshetne vele)Ha megvan valakiben a tehetség, akkor nem elpusztítani kell a várost, hanem hozzáadni amit csak tud...

2009.05.11. 10:05:57

a vasútvonalak mint közlekedési útvonalakként szolgálnak, ezért kell a jól láthatósági mellény. Egyébként börtön helyett én is arra ítélném, hogy közmunkában vakarja le a falakat.

Koós Miklós · http://koos.hu 2009.05.11. 10:06:57

hoztak már olyan ítéletet valahol északon, hogy olyan közmunkára ítéltek egy graffitist, hogy a lakóhelye központjában kellett graffitiket lecupolnia.
Mikor utána megkérdezték tőle, hogy miképpen viselte és mi volt a legrosszabb benne, azt válaszolta, hogy az a kötelezően hordott rikító mellény, amire valami olyasmi volt írva, hogy "ezeket a graffitiket én készítettem és büntetésből most nekem le letisztítani". Azt mondta, hogy a mellény viselése volt a legborzasztóbb dolog, mert hogy mindenki rajta röhögött.
Szóval a "nyilvános akasztásnál" van sokkal célravezetőbb megoldás is.

VilMarci 2009.05.11. 10:11:36

@maxt: A graffitivel semmi gond, amíg a tulajdonos engedélyével kerül a falra. Tehát, ha valakinek festhetnékje támad a ház oldalára, vontara, stb., akkor keresse meg a tulajdonost, és beszélje meg vele. Viszont tartsa tiszteletben azt, ha ő jobban szereti a falat úgy, ahogy van.

nikk rivers 2009.05.11. 10:13:38

reméltem, hogy itthon történt az eset

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.11. 10:13:54

@VilMarci:
Egyetértek egy kitétellel: Vegyük figyelembe a városképet. (műemlékvédelem mint tudjuk magyarországon teljes rohasztást jelent)

Lalikiraly 2009.05.11. 10:14:08

A vonatokra meg a falakra én is nagy hülyeségnek tartom hogy fújnak és én közmunkárí ítélném őket, nem börtön mert egész nap eltévézik ilyesmi, hanem vonattakarítás. A másik része a dolognak, hogy sok tehetség van köztük. És biztos lenne helyük valahol. Csak ezt magyarország űber balkánon még nem vették észre. De tényleg a rohadt tegek meg az üvegkarcolás. Az anyja seggét karcolgassa kb. meg a házán a saját ablakokat azt nézheti egész nap. Garantálom otthon még ha pénzt kapna se festené le semmi pénzért a kerítést.

Sir Galahad 2009.05.11. 10:15:55

Azt olvasom, hogy 100 ezer font kárt okozott ez a kölök. Szerintem nem kéne se börtön, se kézlevágás, csak ennek az összegnek mondjuk a tízszeresét kiróni rá, illetve a kedves családra... szerintem ennek volna visszatartó ereje.

nemecsekerno_007 2009.05.11. 10:22:52

Sir Galahad 2009.05.11. 10:15:55

Igen ebben igazad lehet, nagyobb visszatartó ereje lenne.

A kézlevágós, felakasztós kommentelôknek:

Aki a tilosban megáll vészvillogóval annak ugyanezt javaslom. Illetve aki mozgássérült parkolóba áll. De ezt még sorolhatnám.

Többek között az a baj kicsiny banánköztársaságunban, hogy a morál eléggé relatív.
Mindenki a saját hozzáállása szerint viszonyul a normákhoz. Ez olyan aranyos. Hogy akarunk mi európai fizetést középkori mentalitással. Ugyan már. És még van pofánk szrájkolni.

Valaki2 2009.05.11. 10:24:52

A 100.000 font kár az 30 millió forint. Akkor ezt a kárt le is dolgozhatná, mondjuk takarítóként a vasútnál.

Mike36 2009.05.11. 10:29:41

a börtön nem megoldás
közmunka igen, a börtön nem

az önbíráskodó faszoknak azonban kivánok kellemes börtönéveket

Mike36 2009.05.11. 10:33:09

@fordp01: no igen, de egy 19 éves felnőtt már nem 10-12 éves gyerek

VilMarci 2009.05.11. 10:34:35

Az a gond a börtönnel, hogy a helyreállítás és a börtön + foglyok ellátása is az adófizetők pénzéből megy. A közmunka lenne a megoldás: tisztábbak lennének a városok, gyorsabban és olcsóbban épülnének az autópályák, vasútvonalak.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.05.11. 10:37:45

@Mike36: tartok tőle, hogy egyes esetekben a közmunka sem... azt ugyanis el is kell végezni. És ha nem végzi rendesen a dolgát, akkor mivel szankcionálják? Még több közmunkával?

VilMarci 2009.05.11. 10:41:14

@bécsi pszicho: majd a többi közmunkás helyreteszi :)

Fira 2009.05.11. 10:49:22

Aki járt már Barcelonában az tudhatja milyen az igazi street art, na olyasmit szívesen látnék itthon is, nem csak gagyi firkálmányokat.

flatus 2009.05.11. 10:50:12

Tettenérni és a festékkel befújni az orcát, hajat esetleg ha kocsival van akkor a kocsit.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.11. 10:50:42

Nem értem, hogy miért a nagy felháborodás. 100'000 font! Jelenleg kb. 320 forint egy font. Ez akkor uszkve 32 millió forintos kár. Autólopástért mennyi jár? Ez hány átlagos autó értéke? Örüljön, hogy csak ennyit kapott...

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2009.05.11. 10:52:16

Érdekes olvasni a sok csonkolást, akasztást kívánó derék ember véleményét. Gondolom ők a mintapolgárok. Soha egy kis adócsalás vagy más efféle, mind őszintén aggódik a házfalakért.

Rav Antal 2009.05.11. 10:56:02

@VilMarci: És ha sztrájkolnak a közmunkások?

br1Koo 2009.05.11. 10:59:34

Jajj istenem haggyuk már ezt a lefújomszéttörömkezétmegbaszomannyát kommenteket bazdki. Szerinted hányszor vernek el a társai ha megpróbálod mi bazdmeg?

Yakk 2009.05.11. 11:01:07

Érdekes, hogy itt a kommentekben széleskörű társadalmi összefogást látni, mindenki elítéli a graffitit, már csak a börtön vagy a közmunka legyen a honoráriumban van eltérés.
De ha mindenki így gondolja, akkor miért van tele a város graffitikkel?
(Lehet h. a graffitisek most is épp festenek, amíg mi itt kommentelünk :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.11. 11:01:13

Egy ilyen kis pöcs 3 hónap sitt alatt is megtörik, nem kell több, viszont amikro kijött, 6 havi graffititakarítási közmunka elkéne neki.

motu 2009.05.11. 11:02:02

Toldalékolás: Rotherót, Boysnak.

"Üldözve lesznek". Talán üldözni fogjuk őket.

A vonatfirkálóknak meg nőjön be az orra luka.

CyberPunK 2009.05.11. 11:02:29

@br1Koo: Hehe, én láttam olyat, hogy a gondnok észrevette a taknyos kölköket, akik tageltek, az egyiket elkapta, aztán két baszott nagy füles után magyarázhatott anyucinak, a többi társ meg szolidaritásból kurva messzire futott. :D

flatus 2009.05.11. 11:03:06

@br1Koo:

A társai?LOl, gyorsabban sem láttam még futni gyáva gyökereket.
Igen, azért festegetnek éjjel mert olyan bátrak, egy hangosabb szótól fossák össze magukat.

ctrl 2009.05.11. 11:05:24

@Az igazi Svarc Enegger:

A saját és köztulajdon védelméről volt szó.Akár egy dohányos posztban is faszán alakíthatnál amikor a dohány ellen agitálhatnál a kipufogó füsttel.

☉ ☾ 2009.05.11. 11:05:50

Minden önbíráskodást nélkülözve: szerintetek mi a célja egy ilyen srácnak, amikor egy szép teherautó frissen políroztatott oldalát fújja tele? Gondolkodik, vagy csak mindenáron kárt akar okozni?

VilMarci 2009.05.11. 11:08:03

@Rav Antal: Egyszerű: Az embereket kis csoportokba kell osztani, és ha valaki nem dolgozik, az egész csoport nem kap ebédet/vacsorát.

Navarone 2009.05.11. 11:16:39

Maximálisan egyetértek! Továbbá pénzbírság, vagy fizetés-letiltás!

Noinfo (törölt) 2009.05.11. 11:18:25

Kis értékű rongálással járó tagelés: használhat síkosítót, nagy értékű rongálással járó tagelés: szárazon dugni fel nekik a festékes-palackot.

borigabi 2009.05.11. 11:20:33

Közmunka, Szibéria, sün! :)

br1Koo 2009.05.11. 11:22:07

Jajj istenem. És mivan ha filccel tagel?az kb egy vibrátor

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.05.11. 11:25:27

Túl enyhe büntetés. 100 ezer angol font az mai árfolyamon 31,2 millió forint. Az annyi, mintha felgyújtott volna 10 viszonylag jó autót a kis köcsög, vagy egy házat.

_CaD_ 2009.05.11. 11:34:32

"A két éves időszak alatt jelentős mértékű kárt okozott vasúti tulajdonokban, és számos vonatjárat késett, vagy törölve lett miatta."

Jól értem, hogy arrafelé az összegraffityzett kocsikat ideiglenesen kivonják a forgalomból? Úgy látszik csak nálunk nem ciki ilyen kocsikat közlekedtetni!

Navarone 2009.05.11. 11:34:46

@Rav Antal: A graffiti is csak csúfítja a várost, a környezetet! A köcsög graffiti-sek fessék be otthon a szobájuk falát, de ha máshol festenek, szájba kéne vágni őket és tényleg rájuk fújni az összes festéküket! Kezdve a szemükkel!

Navarone 2009.05.11. 11:36:40

@maxt: "
És a másik oldal:
A street-art jellegénél fogva elkerülhetetlen, hogy magán vagy köztulajdon valamilyen módon bevonásra kerüljön az alkotásba, és van egy nagyságrendi különbség a tag-ektől a graffiti-től, hogy nem öncélú. Nem csak odaköp, hogy "nesze megcsináltam", hanem gondolkodtat, megnevettet, kritizál."

Fesse be a saját házát, saját kerítését, de ne másét!

Vagy fesse rá egy nagy papírlapra, és azt mutogassa a városban, ha annyira művész, este pedig vigye haza!

Szégyen, hogy ebben a városban annyi mocsok graffitis van!

mokas_gizi 2009.05.11. 11:40:52

Egy ilyen fiatal gyereknek talán túl nagy ez a büntetés...első alkalom stb...
Talán elsőre egy felfüggesztett + a kár megtérítése elég lett volna, de itt szerintem példát is akartak statuálni....
Ez után a többi Droid jobban megfogja gondolni hogy össze firkáljon valamit...

redriot77 2009.05.11. 11:49:22

A "gnat" jól néz ki, az ilyen graffitinek van értéke, és retkes vonatokon, üres betonkerítéseken nem zavaró. Attól függően hogy hova fújják egy graffiti lehet pozitív érték, de lehet rongálás is.

Aki másnak a családi házát, vagy műemléképületet fúj, az rongál. Egy mocskos aluljáró, vagy egy hulladéktelep kerítése azért más történet. Ez persze igényes graffitire vonatkozik, nem hülyegyerekek tagjeire.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.11. 11:59:05

Nagyon helyes, sőt még kaphatott volna többet is, majd megtanulják, hogy mit szabad, és mit nem! Ja és a börtönből kivinném őket nap mint nap, és takaríttatnám velük a többi hülye firkálmányait.

yoghürt 2009.05.11. 12:01:01

@T508:
szerintem ezentúl minden postot tagelj be a "graffiti" mellett "börtön"-nel és rögtön 8szoros lesz a látogatottság :D

T508 · http://graff.blog.hu 2009.05.11. 12:07:26

@yoghürt: Ejh, egy writernek arany élete van egy blogon ezzel a sok taggel. Egyébként való igaz, a legtöbbek piciny lelkét csak ez a téma érinti meg, de nem baj, néha olvasni meglepő/érdekes/jópofa gondolatokat még így is. Pl már ketten írták, hogy tetszik nekik az a Gnats vonat :-)

Yendi (törölt) 2009.05.11. 12:09:29

Mondjuk a 9 hónap börtönt lehet megérdemelte, de kell egy egy elrettentő példa mindenhol, hogy a többi észhez térjen, és ne b@ssza össze a falakat, járműveket máshol. Faltisztítás hónapokig az picit humánusabb megoldás erre, de ha csak ez lenne, attól nem javul a morál.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.05.11. 12:12:59



Fira 2009.05.11. 10:49:22
Aki járt már Barcelonában az tudhatja milyen az igazi street art, na olyasmit szívesen látnék itthon is, nem csak gagyi firkálmányokat.


Ja, Gaudi leszármazottai?

Rebca 2009.05.11. 12:20:53

Szentendrén a 11-es út alatti aluljáróban amióta ismerem a várost, graffitik voltak. Nem ám össze-vissza, hanem fantáziadús, szép "képek". Nem firkálta át senki hetente, tag-ek se voltak rajta a képen, csak ahol hely volt és nem rondítottak bele a rajzokba. A turisták fényképezték, nem egyszer láttam. Aztán sajnos lefestették világos tyúkszar színűre, és régi szentendrei fotókat raktak oda. Nagyon művészi LENNE, de szentendre aluljáróba szentendrei képek nem valami nagy cucc. Sokkal jobban tetszett a bokszos fehér nyúl, a hawai kiscsaj, meg a bérgyilkosok rövid párbeszéde. "Damage done."

Árpád híd felé is és filatorigáton is vannak új rajzok elég gyakran, azokat mindig megnézem, nagyon jók. De amikor házfalakat rondítanak el, meg szerelvényeket, az már ugyanolyan rongálás mintha én odamegyek az autójához és miszlikké verem. Ez van. Meg kell tanulni mi a különbség művészet és vandálkodás közt.

nagyhas 2009.05.11. 12:22:07

Kilenc hónap? Nevetséges! Gondolom, arrafelé is a welness "börtön" a divat.... Ha mondjuk kilenc hónapig napi húsz órában takarítaná az összefestett vagonokat, satöbbit, az talán érne vmit.
A grafiti nem művészet, hanem rongálás! Minden esetben. Én a magam részéről saját körmeivel vakartatnám le az elfogott köcsöggel amit befestett, aztán rozsdás fűrészlappal kézlevágás. Liberális duma meg nem érdekel, ha tetszik valakinek, akkor otthon a szobáját festesse ilyenre.

Zpalee 2009.05.11. 12:30:23

Először lemosatnám vele az összes vagont, ami az országban, de legalábbis a városban graffitis, majd levágnám a kezét, hogy örökre megtanulja, mi jár más munkájának tönkretételéért. Ha ebből se tanul, van másik keze is, sőt...mindezt nyilvánosan, közvetítse TV-rádió. Kíváncsi lennék ezekután lenne-e rongálás. Ja persze, kamerát mindenhova, az ombudsmanok meg ombudsnők elmehetnek a fenébe, vagy felajánhatják saját falaikat/autóikat a "művészek" számára...

hatja 2009.05.11. 12:31:43

@_CaD_: vagy csak pár hétre leállna a vonatközlekedés itthon? :D a metróval már megcsinálták itthon is egyébként.

angliában az a wellness börtön a divat ahol az afroamerikai késelős gyilkosok pihenését szolgálják az ilyen bebörtönzött fehér fiatalok. szerintem a seggeteken sem mernétek levegőt venni.

Zpalee 2009.05.11. 12:32:03

Lemaradt, hogy tisztelet a kivételnek, a megfelelő módon, a megfelelő helyen tényleg van helye ilyen "alkotásoknak" is, de ez az összesnek jóindulattal is a töredéke.

Che Pel (törölt) 2009.05.11. 12:37:07

Csak az a kár, hogy nem Mo-n kaptak el egy ilyet tetvet és nem az kapott 20 évet ! Én majd inkább akkor örömködök...

xstranger 2009.05.11. 12:47:43

"szerintem is inkább közmunkában fél évig napi 3 óra takarítás"

ja ennek az erteke kb 2000 font lenne.

100ezer font az kb 4 ev atlagfizetes, minimalberbol (amennyit egy takarito keres) meg kb 10.

Ha egy "normal" ember kovet el 100ezer fontnyi gazdasagi csalast akkor hosszu evekre bortonbe kerul.

A srac meg olcson meguszta.

Ja igen, mivel a grafitizok meg akarjak mutatni a "muvuket" a legtobb helyen azt a megoldast alkalmazzak ellenuk hogy azonnal kivonjak a kocsikat a forgalombol igy nincs ertelme semmit se rafesteni.

ju offa 2009.05.11. 12:56:20

ez az "eltörném kezét lábát"meg "összefújkálni őt és mindenét,ruháját..stb"

írások aranyosak,meg lehet próbálni,csak mikor 23an keresnek téged ez után,és valszeg megtalálnak eltörik mindenedet ami törhető.

itthon ha civilként próbál erősködni valaki egy épp fújó crewal az könyen kiszpohatja a faszt,szétbasszák a száját

a tagelős toyokat én is elzavarnám a halál faszára viszont.

peca1000 2009.05.11. 13:00:13

5 év börtön, kár kifizetése, és vagyonelkobzás, ha nem tudná kifizetni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.11. 13:23:35

@Fue: "az biztos, hogy ennek a 19 éves szerencsétlen hülyegyereknek teljesen elcseszték vele az életét. "

Nem. Az biztos, hogy ez a 19 éves szerencsétlen hülyegyerek elbaszta a _saját_ életét. Gondolom, nem fogtak pisztolyt a tarkójához, hogy te most szépen összefújod a vonatot. Ha valaki leugrik a tizedikről, akkor nehogymár a lakótelep építője legyen a hibás, hogy szegény srác életét elcseszte.

Dr Kangörény 2009.05.11. 13:36:46

@ju offa: Milyen érdekes, hogy ennek ellenére mégis titokban rongálnak a kis köcsögök. Jellemző helyzet-e az, amit írtál, miszerint 23 sápkóros buzeráns keres valakit az utcán??? Jól hangzik, az tény, de csak szájkarate.

magyar állampolgár 2009.05.11. 13:39:23

Itt is mennyi nagypofájú kézeltörős suttyó van. A saját súlycsoportotokkal szemben legyetek kemények. Akkor persze 99%-ban elsunnyogtok és kushadtok. Beszari pöcsök. Pfejj.

magyar állampolgár 2009.05.11. 13:42:21

@ju offa: Pontosan. De te is mindjárt megkapod hogy közöd van ezekhez a rohadt vandálokhoz és el lesz törve a te kezed is ne aggódj mert ők aztán nem félnek! :D

trainz 2009.05.11. 13:43:15

Nálunk is alkalmazandó tétel!!!

snorbi 2009.05.11. 13:46:18

Magának csinálta. Gondolom nem véletlenül kapott letöltendőt, valszeg sok "műalkotás" száradt a lelkén.
Viszont valószínűleg tényleg több hasznot hozott volna mindenkinek, ha összefirkált falak/egyebek rendbehozatalára ítélik, persze jelentős mértékben az ő/családja magánvagyonából finanszírozva.

Egyébként egyszer eszembe jutott, hogy csinálok egy fotósorozatot Budapesten, azon az útvonalon, ahol munkába járok. Annyi firka van mindenfelé, csoda, hogy a turisták nem hánynak sugárban. (Nekem a firka és graffiti egy kutya, mindkettő rontja a városképet.)

Hallottam olyanról, hogy néhányan illegálisan növényeket ültetnek, padokat hoznak helyre, stb. Vajon miért van, hogy az ilyen "törvénytelen" akciók száma elhanyagolhatóan kevés a firkálásszerűekkel szemben? Ja, hogy az már igazi munka, nem csak faszagyerek-szórakozás!

br1Koo 2009.05.11. 14:48:19

Végülis az nem munka, hogy éveken át gyakorolsz, hogy minél jobb legyél és az se munka, hogy megfestesz valamit, az csak úgy magától megtörténik.
Valaki a virágokat szereti valaki meg a rajzokat. A graffitisek pedig olyan szinten szarják le mennyire tetszik az olyan embereknek a rajzuk mint ti.

br1Koo 2009.05.11. 14:49:40

Mondhatjátok ti így úgy, hogy mennyire köcsögök, meg mennyire kéne szétbaszni a fejüket, mert vannak rajzok, voltak és lesznek is.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.11. 14:52:59

@br1Koo: Persze munka, meg fessél is, ha azt szeretnéd, de ne más falára!!! Vegyél szépen vásznat, aztán arra azt festesz amit akarsz! És igenis bebaszni börtönbe minden kis köcsögöt, akit firkálásért elkapnak, aztán minden nap vinni őket falat mosni, majd megtanuljátok, milyen kemény munka alkotni valamit!

br1Koo 2009.05.11. 15:02:37

szürke városnak szürkék a falai

SHoT 2009.05.11. 16:01:29

Azzal egyet értek, hogy ne közterületre hanem legfeljebb saját, legál vagy felkérésre fújjanak... De nem kéne levágni a karját stb...
És szerintem van olyan itt a kommentek között aki ott volt 2006ban és őrjöngve kocsikat gyújtogatott... Mint "nagy magyar"... És ha jól csinálják meg engem még szórakoztat is ha meglátom a vonatról az aluljáróban...

br1Koo 2009.05.11. 16:34:39

Nekem ne akarja amúgy is senki bebizonyítani, hogy az a gnats szar azon az akármin.

v2peti 2009.05.11. 17:12:29

"A másik része a dolognak, hogy sok tehetség van köztük. És biztos lenne helyük valahol."

Aki tehetséges, az egy ténylegesen elhagyott falfelületre fessen igényes alkotást. Aki TAG-el, az akármilyen tehetséges közmunkára itélendő.
Én a közmunka feliratú mellényben dolgoztatnám őket nagy nyilvánosság előtt. Mellettük ott állna a bv felügyelő, hogy jobban égjenek.

VilMarci 2009.05.11. 17:44:53

@br1Koo: Biztos nagy munka. Piramisjátékot építeni, szektát alapítani, maffiát vezetni is nagy munka, mégsem szeretjük őket. A ház falát letakarítani, újrafesteni is munka és nem kevés pénz.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.11. 18:55:37

@br1Koo: "Nekem ne akarja amúgy is senki bebizonyítani, hogy az a gnats szar azon az akármin. "

Nem is akarjuk bebizonyítani, mert ezek alapján te ehhez hülye vagy! De azt elvárjuk, ha elkapnak csukjanak le, aztán a börtönben basszanak seggbe páran! Ők is azt mondják a seggbe kúrásra, hogy művészet, de nem akarják neked bebizonyítani!

forthegame 2009.05.11. 22:53:29

Ennyi butát...Szeressük amikor csúnya herpeszes neofasiszta 12 éves Ödönke itt ugat hogy kinek kell eltörni a kezét meg kit kell lelőni (aki meg öregebb 12 évnél és ,még mindig le akar lőni mindenkit úgyse normális)
A láthatósági mellényt egyébként arra használják(illetve használjuk) hogy a buta vasútőr ne jöjjön oda mert azt hiszik velük vagy... Ez így hülyeségnek hangzik de így van! Bár természetesen csak nagy pályaudvarok esetében alkalmazható...

VilMarci 2009.05.12. 09:58:41

@forthegame: Azért láthatod, hogy sokan a értelmesebben gondolkoznak, és kartörés helyett (vagy előtt) kényszermunkára (pl. vonattakarítás, tisztára festés) ítélnének.

csillu_k 2009.05.15. 02:00:52

@metal: Tisztába vagy azzal hogy mit kívánsz azzal, hogy "basszanak seggbe egy páran"?

Meg szerintem az efféle bűnelkövetés nem vonja maga után még a börtönben sem az efféle cselekedetet, amit némileg közönségesen sikerült megfogalmaznod.

Meg ha néha felnyitnál egy börtönszociológiai tanulmányt, akkor kiderülne számodra is, hogy abban a hierarchiában mi az, a cselekedet, ami ilyen következményekkel jár.

Egy fiatal/nem fiatal graffitis nem hiszem, hogy megérdemel effélét...
De ha neked ez így rendben van az értékrendedben, az a te dolgod, bár téged minősít.

suhanc. (törölt) 2009.07.08. 13:38:48

Tök jó h mindenki szidja,de ezzel tényleg elcseszték az életét.Jobban járna takarítással (annyi pénzt meg nem hiszem h ki tudna fizetni).
Mondjuk én sem értem a láthatósági mellény sztorit... :S

ShRüikan 2009.11.16. 17:54:55

aki takaríttatni akarja a gyerekt, az köcsög
aki szidja a gyereket az köcsög-
aki szid egy művészt az köcsög
de ti....(tisztelet a kivételnek) rohadtak vagytok mind. Mi lenne ha a greffesek lennének többségben, és e nemgrefffelők nyomik lennének?
akkor majd leshetnétek magatokat??
Béke writerek...és neked is DANNY ROTHERO!!! HAJRÁ CB

GULYÁSleves 2010.10.11. 20:57:46

HA jól csinálja nem kapják el két év után!

ConorOner 2011.04.23. 18:08:13

OTT EGY KUTYA AZ ABLAKBAN :DD OTT ÜL! MIT KERES OTT !? :DDDD
süti beállítások módosítása