A graffiti eltávolítás a XXI. század egyik legfontosabb művészeti mozgalmává nőtte ki magát, a modern művészet fontos lépcsőjeként a minimalizmus, absztrakt impresszionizmus, és konstruktivizmus gyökereiből táplálkozva ezen mozgalmak folytatásának lehet tekinteni.
Ami igazán érdekessé teszi a graffiti eltávolítást, az az, hogy a művész nem tudatosan hoz létre művészeti alkotásokat. Az ember ösztönösen kreatív, művészi hajlamokkal rendelkezik, és emiatt a mindennapi életben művészi értéket teremt.
A graffiti eltávolítás /firkák lefestése/ eredményeit híres absztrakt művészek, úgymint Mark Rothko, Kazimir Malevich festményeihez lehet hasonlítani, és a graffiti eltávolítás maga is többféle stílusból táplálkozik.
Íme a buffolás művészeti meghatározása: Kiegyensúlyozott kompozíciója többrétegű szabadon lebegő formáknak, színek egy területe.
3 stílusbeli formára is osztotható eme művészeti ág:
- szimmetrikus - Ebben felismerhető geometrikus rendszere van négyzeteknek, téglalapoknak.
- ghosting - Amely esetben a graffiti eltávolító a tag vagy firka vonalait követi, amelyet lefest, s így az eredeti formát nagyjából megtartja.
- radikális - Mely során az eltávolító se geomteriai formákat, sem az eredeti tag formáit nem követi a lefestés során. Gyakran hívják "vonalakon kívüli" eltávolításnak.
De függetlenül a megvalósított stílustól, a graffiti eltávolítás mindig határozottan elutasítja felismerhető képek létrehozását, sőt, teljesen elfojtja a kommunikációt.
Eddig a gondolatrendszer, egyébként a szatirikus rövidfilm Matt McCormick pályaműve a Sundance Filmfesztiválra. A lefestett tagek, a "graffiti eltávolítás", és az ipari városképek egymásmellé helyezésével hangsúlyozza ki az emberek tudatalatti szükségét, hogy szépséget hozzanak létre maguk körül, mégha ez mások önkifejezésének vagy kommunikációjának elnyomását jelenti is.