EINE (UK) vs. Drez (H)
kArton Galéria
1054 Budapest Alkotmány u.18.
nyitvatartás:
hétfő - péntek: 13-18.
szombat: előzetes bejelentkezés alapján
Megtekinthető: 2010. április 30-ig
Kurátor: Zsigó Bianka
Két olyan köztéren is alkotó művésznek nyílt kiállítása egy helyen, akiknek műveiben a tipográfia és a populáris tematika a közös vonás, de mindketten egyedi módon interpretálják azokat.
Eine, a „londoni betűember” egészen új szemszögből világítja meg a street artot. A művészi pályáján graffitisként indult, de kis idő után a legrégebben használt, nyomtatott
antikva betűkkel kezdett foglalkozni. Ezekkel dekorálta az üzletek redőnyeit és ennek köszönhetően ebédidőben, illetve zárás után az East End színpompás ábécéskönyvvé alakult át, nosztalgiával töltve el az embereket.
Hatalmasra felnagyított betűi az újdonság erejével hatnak ugyanúgy, mint amikor
kisiskolásként bevezettek minket az olvasás rejtelmeibe.
Eine a redőnyeiről készített fotói segítségével montázsokat is készít, így üzeneteit az egyszerű szókirakós játékok mechanizmusával reprodukálja.
Ezek mellett klasszikus betűtípusok továbbfejlesztésével kísérletezik, azokat képekkel, legújabb munkáin pedig az angol történelemből kiemelt sajtófotókkal keresztezi.
Míg Eine ragaszkodik a hagyományos betűformákhoz, addig Drez újabb és újabb fontok alkalmazásával hozza létre feliratokból álló kompozícióit. Munkáival naponta találkozhatunk: Rcéges és művészeti megrendelései mellett gyakran jöhet velünk szembe egy fiatal Drez mintáival dekorált pólóban, sapkában, de jelképtárának darabjai megtalálhatóak egy-egy gör- vagy hódeszkán is. Kompozícióival aktív és elismert tagja egy olyan tervezőgrafikus generációnak, amely a hirdetések és logók világában nőtt fel és amely annak mintájára alakította ki saját kommunikációs nyelvét.
A kettőjük által is képviselt „posztmodern heraldika” bizonyítja, hogy nemcsak hirdetés vagy falfirka jelenhet meg köztéren feliratok formájában, valamint, hogy a tervezőgrafika és a képzőművészet határai egyre inkább összemosódnak.