HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

Petíció a börtönre ítélt graffitisekért

2008.08.20. 02:29 :: T508

Valamivel több, mint egy hónapja 9-től 24 hónapig terjedő letöltendő szabadságvesztésre ítélték az angliai DPM graffitis csoport tagjait. Mára az ügynek igen nagy visszhangja kerekedett, többek között mindenki által aláírható petíciót tettek fel az internetre, amelyben alternatív büntetés kiszabását javasolják:

A petíció célja támogatásunkat kifejezni a barátaink iránt, akik bürtönbüntetésre lettek ítélve graffiti miatt, és hogy kifejezzük az elégedetlenségünket az eljárás ellen, melyben bebörtönöznek embereket graffiti festésért.

Egy társadalomban, ahol az utcai/városi művészet a londoni Tate Modern múzeum falaira is kikerülhet, és aukciós házakban adják-veszik a világon mindenütt, az üzenet kevert.

Alternatív büntetés a graffiti "bűntettért" sokkal építőbb jellegű lenne. Akiket elkaptak, bepereltek, és elítéltek, sokkal többet is visszaadhatnának a társadalomnak közmunkával, bírságokkal, és egy sor egyéb módon.

Az alternatív büntetés az adófizetőknek is megspórolná azt a nagy mennyiségű pénzt, amelyet az elítéltek fogvatartására költenek.

Amikor az egyetlen valódi probléma a graffiti művészekkel, az a pénzmennyiség amelybe a munkájuk letakarítása kerül, miért költ a kormány olyan boldogan mégtöbb pénzt ezeknek a művészeknek a fogvatartására?

Alulírottak ki szeretnénk fejezni a graffiti művészek bebörtönözésével kapcsolatos elégedetlenségünket.

Hisszük, hogy egyértelmű különbség van a vandalizmus, és a graffiti művészet között.

Hisszük, hogy egy alternatív ítélet sokkal konstruktívabb módja lenne a büntetésnek, elsősorban Ziggy Grudzinskas, Andrew Gillman, Slav Zinoviev, Matthew Pease és Paul Stewart ügyében.

Mostanáig több, mint 2500 aláírás született az oldalon, és két elítéltnek a hivatalos fellebbezésében is fel fogják használni a petíciót, ehhez a jövő hétig kell minél több szignónak összegyűlnie. 

De a szimpatizánsok még ennél is aktívabbak: külön myspace profilt hoztak létre az ügynek, amely szintén külön erre a célra készült saját profil zenével is rendelkezik, az üggyel kapcsolatos információk, cikkek mellett Ed Strong - Free DPM című hiphop számát is meghallgathatjátok rajta.

145 komment

Címkék: anglia börtön büntetés petíció enyhítés

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr45624009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alfa 2008.08.20. 13:24:47

rovásíró mansfeld péter

Befesthetlek kékre neoluxal? Ha igen a válasz, megértelek. Ha nem, a krva anyád.

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:26:50

alfa, te házmester vagy, nem a ház!

alfa 2008.08.20. 13:27:15

Lényegtelen mekkora müvész és milyen csodát alkotott, ha azt más tulajdonára kente fel a tulajdonos engedélye nélkül. Akár a monalisát, akár a Béla love Margit feliratot filctollal. Ezt kellene felfogni a tisztelt agyhalott "müvészet"támogatóknak.

alfa 2008.08.20. 13:28:38

rovásíró mansfeld péter
tehát nem a válaszod. Akkor go to 2. lehetöség.

Sipi 2008.08.20. 13:31:24

T. aklu!

a rongalas tenyet nem az donti el, hogy MIT festesz, hanem az, hogy KINEK a vagyontargyara.

ha ezt a sajat keritesedre fested, vagy valaki engedelyevel/keresevel az overe, az muveszet.
ha engedely nelkul teszed, akkor rongalas.

a kep maga david es mona lisa kozos gyermekenek mosolygos portreja is lehet, abszolute lenyegtelen. hordozhat barmilyen vilagmegavalto uzenetet, nem erdekel senkit.

te megsertetted valaki mas jogait azzal, hogy engedely nelkul rafestettel a vagyontargyara. ennyi.

Graffiti Rulez 2008.08.20. 13:32:33

Felháborító, hogy szegényeket börtönbe vetették. Szerintem ez túlzás. Le kellene vágni a jobbkezüket, a lakásukban pedig mindent, tévét, bútort, ruhát, CD-t, akváriumot, barátnőt lefújni oljafestékkel.
Hogy rohadjon meg minden graffitis, akik képesek többszázezer forintos kárt okozni MÁSOK vagyonában, hogy a szimplán mocsadék geci tagelőkről már ne is írjak.
Egyszer kapjak el egy kis szarost, elmegyek vele haza és az egész lakását lefújom festékkel, őt magát is beleértve.
Ha majd benne leszek a hírekben, rájöttök hogy komolyan gondoltam.

Rohadék semmittevő szarok!

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:37:35

Graffiti Rulez

Otthon mesélted már, hogy a férfiakat szereted?

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.20. 13:37:49

Phimp 2008.08.20. 13:07:59
"Tudni kellene hogy a londoni es budapesti street art illetve graffiti kozott eleg meredek a kulonbseg..."

Street art van pesten is, ha felülsz a hévre az Árpád-hídnál Szentendre felé, megcsodálhatod. Az valóban művészet, senkit sem zavar, igazán igényes alkotásokat is látni arrafelé. Ha jól tudom, ott még versenyeket is szoktak rendezni, ezzel nincs is semmi baj. Romos iparterületeken, külvárosi gettókban megvan a helye az ilyesminek is.

A kézletörés és a börtön a belváros értékes épületeit igénytelenül összetaggelő tizenegynéhányéves magukat faszagyereknek képzelő senkiknek kellene hogy járjon.

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:40:30

Gery, te a kisfiúkat szereted

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:41:33

ráhibáztam?

M. 2008.08.20. 13:41:37

Igen, nyárspolgár vagyok. Baj?

Mások tulajdonát vagy a köztulajdont engedély nélkül összefirkálni = rongálás, bűncselekmény. De ha nem tiltaná a törvény, normális erkölcsi érzékű ember számára akkor is nyilvánvaló lenne.

hamham 2008.08.20. 13:41:40

Petíció? Anyátok.

Ha lefújnám a fejed hőálló ezüsttel, te mit szólnál?

Régebben láttam egy műsort m1-en, amiben a grafittisek nyomták, hogy mekkora művészet ez, aztán jött egy csávó, aki a pulcsijukat le akarta fújni, erre elkezdtek tiltakozni, hogy az az övék, azt nehogymá'

Kérdésem: a fal az övék, amit fújkálnak? Na menjetek a picsába

aklu 2008.08.20. 13:41:42

T. Sipi!

elhiszed hogy van olyan greffiti, ami ha megjelenne a te házfaladon akor vernéd a seggedet örömödben a földhöz, még ha engedély nélkül is?

és rögtön példával is alátámasztom.
képzeld el, hogy fotózós túrista vagy. mész a gyönyörű rendbentartott parkon át, a belvárosban, az ezeréves katedrálistól, az ötszáz éves egyetemig, és kattintgatsz, kétméterenként egy műemlék jellegű épületet.

aztán a kettő között a semmiből, ott egy nagy. agresszív. szürke. fal, totálisan elronja a képet.

három lehetőség van.
a tulajdonos úgy hagyja,
a tulajdonos megengedi, hogy felbasszanak rá egy viaszosvásznat egy reklámmal, ami adott esetben például azt hirdeti, hogy te egy hülye vagy ha nem ittésitt vásárolsz, vagy
a tulajdonos egy reggel arra ébred, hogy ez:
www.apostropher.com/blog/img/banksybristol.jpg
van a házfalára fújva.
és azt veszi észre, hogy minden túrista megáll lefotózni, és a háza értéke minimum megduplázódott. emiatt a kép miatt, és ezentúl a város fizeti a felújítási költségeit, mert a házfala ezentúl a köz értéke.

tökmindegy lehet itt magyarázni, ha lenne közöm a művészettörténethez biztos fel tudnék sorolni most pár olyan festőt, aki csak az idővel lett értékes, addig meg pont ilyen arcok szólták le.

mondom mindezt úgy hogy én is letörném a villamoson firkálók körmeit, tőből

alfa 2008.08.20. 13:43:21

A falfirka támogatók onnantól válnak hitelessé, ha megadják a pontos cimüket (saját tulajdonu ingatlanhoz természetesen) ahova bárki mehet és müvészesitheti a falaikat. Amig ezt nem vállalják fel, addig ök se szeretnék ha az ö házukat valaki összefirkálná r-go a saját szavaikat ignorálják. Természetesen igen kicsi a valoszinüsége, hogy ezeknek a tizenéves pöcsöknek lenne bármilyen ingatlan tulajdonuk, igy elfogadható közvetlen rokonok ingatlana is. Várom az elsö felajánlott saját falfelületet. Van köztetek igazi tökös csávo, vagy beszariak vagytok mind?

Graffiti Rulez 2008.08.20. 13:43:38

Hát csak azért várakoztam eddig, mert nem bírok a röhögöhöhéssel, olyan vicceset írtál.
Hihetetlen humor, fantasztikus! Mesteri módja a fogalmazáskészségnek, a gondolatok kifejezéásének.
Azt akarod tudni, buzi-e vagyok? Nem. Bár nem tudom, ez mit és miben változtat azon, hogy a magadfajta kisgeci szarrágó tagelőket képes lennék kiirtani, ha egy rosszabb pillanatban kerülnének a kezeim közé.
nem buzi vagyok, hanem egy rohadt rasszista állat, képes lennénk Kalasnyikovval szaporítani a tagelő, graffitiző fajtát. De legalább nem titkolom, sőt még csak nem is szégyellem.
S ahogy mondtam, ha egyszer úgy lesz, nem fog zavarni hogy a hírekből köszönök vissza.
Ha azt szeretnéd, hogy egyes szám első személyben te legyél a főszereplője a dolognak, elég ha megmondod, legközelebb hol és mikor akciózol.

kpityu2 2008.08.20. 13:45:09

Ha a kisebb bűncselekményekért, szabálysértésekért szórnák a néhány hónapos csücsüléseket, mindjárt meggondolnák. A pénzbüntetést leszarják.

Sipi 2008.08.20. 13:45:43

T. aklu!

nincs olyan graffity, ami ha a keresem/engedelyem nelkul megjelenne a hazam falan nem ismeretlen tettes elleni feljelentessel vegzodne rongalas buntette miatt...

ugyanis egyedul nekem van jogm eldonteni azt, hogy mni diszitse a hazam falat. ha valaki megis ezt teszi, akkor a jogaimat serti meg es elvarom, hogy ezt a jogserelmet megtoroljak.

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:45:59

úgy van pityu, okleveles nyárspolgár!

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.20. 13:46:17

@rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 13:40:30
Gery, te a kisfiúkat szereted

kérlek, az ilyen szintű személyeskedéstől kíméld meg az oldalt, habár nagyon hízelgő hogy a graffitisek oldalán állsz, ezekre azért nem látok indokot, az, hogy akik a graffiti ellen beszélnek, szintén primitívek, egy dolog, de legalább nem személyeskednek egymással(veled)
Még egy ilyen és kénytelen leszek moderálni, pedig nem szeretnék.

üdv

alfa 2008.08.20. 13:47:43

Ugy érzem rovásíró mansfeld péter azért ir, hogy hitelesitse a hozzászolásokat. Akinek odaköp egy sort, az érdemi hozzászólás volt. Köszönjük Emese!

kpityu2 2008.08.20. 13:48:46

Vagy kiszámláznák a golyót a családjának.

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.20. 13:49:07

Ja, a félreértések elkerülése végett:

"az, hogy akik a graffiti ellen beszélnek, szintén primitívek, egy dolog"

természetesen nem mindenkiről szól ez, csak aki tényleg annyit böfög ide hogy letörné a kezét. se nem konstruktív, se nem érdekes olvasnivaló, se nem egyedi gondolat.

aklu 2008.08.20. 13:51:20

ugyan sipi te sem gondolod komolyan.

ne mondd már hogyha a tízmilliós házadre hirtelen húsznál kezdődne a licit, plusz soha többet nem kellene a renoválással bajlódnod, mert megcsinálnák helyetted, akkor te feljelentősdit játszanál.

aklu 2008.08.20. 13:54:07

egyébként pedig a hazai greffitis helyzetre a greffitis berkeken belüli önbíráskodás lenne a megoldás szerintem,

elég szűk réteg ez ahhoz, hogy két nap alatt ne lehessen kideríteni, hogy ki követte el az adott esetben az ocsmányságot, saját köreiteken belül pellengér, gúny, satöbbi, úgyis alapvetően egófényezés az egész, ott kell megfogni, ahol legjobban fáj

kpityu2 2008.08.20. 13:54:16

Izé. Akkor mi van ha csökken a ház értéke ? Nem mindenki tud várni amíg a Művész úr meghal.

alfa 2008.08.20. 13:54:34

"se nem konstruktív, se nem érdekes olvasnivaló, se nem egyedi gondolat."

Viszont lényegretörő leirása annak, mit gondol a firkásokról a nagytöbbség. Mivel a firkások kvázi büntethetetlenül okoznak kárt, érthető, ha a tehetetlen tömeg nem kifinomult vitában probálja a vitaképtelen kisebbséget meggyözni, hanem eljutott oda, hogy a kurvaanyukatkezüketlábukattörné. Mert más szankciót egyelöre senki nem tudott felmutatni ellenetek, igy marad az álmodozás a végsö megoldásrol. Addig örüljetek, amig ezt csak irják sokan, és nem kapnak el éjszaka hozzátok hasonló illegális művészek, akiknek az az önmegvalositás, ha firkások kezét törik. Igazából ha az elveiteket komolyan veszitek, támogatni is kelle öket, önmegvalósitás über allesz, nem?

Sipi 2008.08.20. 13:55:33

T. aklu!

lassabban gepeljek, hogy felfogd?

nincs jogodban eldonteni, hogy az en hazam mitol lesz szebb, mitol lesz jobb. egyszeruen nincs. ne akarj nekem "jot", ha en nem akarok magamnak. mit olyan kurva nehez ebben megerteni?

mit szolnal hozza, hogyha azt mondanam, hogy csak azert, mert jot akarok, dugom a csajodat, mert muveszi szinten kefelek es megiscsak jobban kijossz egy rendesen kielegitett, es nem csak a te hetkoznapi, fantaziatlan dugasoddal osszemaszatolt baratnovel?

M. 2008.08.20. 13:57:29

T508: te vagy itt a házigazda? Akkor kérlek, válaszolj alfa kitűnő javaslatára: ha a firkálás dicséretes, hova mehetünk összefirkálni a ti (vagy a családotok) ingatlanjait?

aklu 2008.08.20. 13:58:23

pityu!

a példáim pont annyira voltak kisarkítva, amennyire sarkos egy művészeti csoport bebörtönzése is.

mert nem mindenki olyan szerencsés, hogy banksy fújjon a házfalára, de ezek a srácok sem mari néni tűzfalát rongálták meg

Panda 2008.08.20. 14:00:53

Itthon is le kéne csukni őket. Azon túl persze hogy megtérítik az okozott kárt.

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.20. 14:01:09

@alfa 2008.08.20. 13:54:34

Értem én ezt, csak az erőszakos hozzáállás akkor is egy színvonalat határoz meg, amit a blogomról legszívesebben kizárnék, persze képtelenség.
Ha ugyanezen a színvonalon lennék, akkor naponta kitehetnék egy posztot mindig ugyanazzal a szöveggel, miszerint "háhá, úgysem tudtok semmit tenni a grefitisek ellen, és úgyis mindig minden össze lesz firkálva".
De ehelyett igyekszem aránylag jól megfogalmazott, érdekes posztokkal, hírekkel szolgálni. Megtisztelve érezném magamat, hogy ha legalább az "anyázást" ennek megfelelően kultúráltabb formában kapnám vissza, amikor egyébként megértem, hogy elkerülhetetlen ilyen témáknál.

Sipi 2008.08.20. 14:02:09

T. aklu!

a muveszeti csoportok jellemzoen nem masok vagyontargyait rongaljak, hanem a sajat - vagy a tamogatok - penzebol vasarolnak maguknak vasznat. vagy falat. vagy barmit, amire festhetnek. mert az az ovek. es azzal rendelkezhetnek kedvuk szerint.

ebben az esetben egy graffityst is tudok tisztelni a muveszeteert, ugyanis en nem a graffity ellen vagyok. ha hiszed, ha nem, nekem is tetszenek.

de csak akkor, ha azzal masok jogait nem sertik.

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.20. 14:02:58

@M. 2008.08.20. 13:57:29

www.taker.hu

Tessék, itt a weboldlam. Nézd meg, és döntsd el, hogy még mindig akarod-e firkálni a házat, ahol lakom. Nem mindenki egyforma.

zoli 2008.08.20. 14:04:20

Megérdemlik, de én még egy kis közmunkára is ítélném őket.

kpityu2 2008.08.20. 14:04:50

Egy 3-6 hónapos börtön, vagy közmunka szerintem nem sarkítás, hanem elfogadható ejnye-bejnye. Ez nem csak a kárról szól, hanem a többiek semmibevételéről is. Addig örülj, amíg apádtól kapod a fülest, mert ha más adja akkor csont törik.

sertésmájkrém 2008.08.20. 14:05:31

Indítsunk petíciót, hogy kapjanak dupla büntetést.

Remélem ez elég érdekes. Egyébként én sem érdekes akarok lenni, hanem azt, hogy eltakarodjatok a közterületekről és más magántulajdonától, gyökerek.

Mondjuk ha kicsit radikalizálódik a helyzet csöppnyi országunkban is, gyors megoldást fogtok tőlem kapni.

aklu 2008.08.20. 14:07:13

ne aggódj sipi, senki nem fog a faladra fújni.
én spec értem, és megértem amit mondasz, egyszerűen csak próbáltam volna egy másik aspektust is megvilágítani, de látom nem fog menni, üldözzél csak nyugodtan boszorkányokat tovább.

amúgy pedig, ha tényleg olyan művészien kúrsz, akkor gyakorold picit többet, lehet, hogy sok feszültséget feloldana - vagy mittomén, nincs péniszem, nem értek hozzá

paradicsom 2008.08.20. 14:10:01

rohadjanak meg ott a börtönben, de előtte vakarják le az összes móricka rajzot a falakról amit felpingáltak ezek a nagy művész úrak!

trotty 2008.08.20. 14:11:38

Firkálgatós srácok, szerintem szálljatok már magatokban és egy kis agyat valahonnan gyűjtsetek be, hogy eljusson a tudatotokig. Ami nem a tied, ahhoz nem gyúlsz, érthető? Nincs itt semmi mellébeszélés, ezt kell tudatosítani magatokban és kész. Csak ahhoz van közötök, ami a tied és csak azt tehetitek meg, amit a törvény nem tilt.
Ennyi. Az emberek 99,9%-nak nem kell az ilyen rongálás, mert annak tekintik és teljesen jogosan. Nem kell, és egyikőtöknek sincs joga valami mondvacsinált ideológiával felmenteni illetve igazolni ezt a sok szennyet, amit produkáltok. Menjetek a ti kis közösségetekbe és egymás tulajdonán végezzetek "művészeti tevékenységet".
Vagy most komolyan megvárjátok, amíg gyűlik a többségben a harag és az indulat felétek - merthogy nem fér a buksitokba, hiába kérjük szépen, hogy ne csináljátok - és úgy jártok, mint amikor szobatisztaságra nevelnek egy kiskutyát? A saját "kakitokba" fogjuk beleverni a kis bucitokat, hogy megtanuljátok végre, mi a rend?

kpityu2 2008.08.20. 14:16:29

Más tulajdonához való kéretlen hozzányúlás tiszteletlenség. Függetlenül az okozott kár mértékétől.Ennek felfogása sima intelligencia kérdése.

Sipi 2008.08.20. 14:16:42

T. aklu!

nem vagyok ideges, nincs miert idegesnek lennem, hiszen nem en vagyok az, aki uldozottnek erzi magat azert, mert egy buncselekmeny elkovetese miatt bezarhatjak. nem en vagyok az, aki masok jogait semmibe veve a sajat onos akaratomat ervenyesitve magamra vonjam gyakorlatilag mindenki haragjat, tehat nem all fenn a veszelye annak, hogy megbuntessenek es/vagy megverjenek.

ugyhogy hidd el, en abszolut feszultsegmentes es nyguodt eletet elek. ha rafirkalnatok a hazam falara, akkor sem idegeskednek. teljesen nyugodtan hivnam ki a rendoroket es teljesen nyugodtan tennek feljelentest.

idegeskedni csakis azoknak az antiszocialis hulyegyerekeknek van okuk, akik keptelenek megkulonboztetni a muveszetet egy buncselekmenytol es amikor vallalni kellene a felelosseget azert, amit tettek, akkor fel vannak haborodva. jah, kerem, a gerinc hianya egeszen biztosan frusztraciokat okoz...

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.08.20. 14:21:54

honnan keveredik ide ez a sok csökött kommentező? érteni és megérteni kéne a graffiti hátterét, ideológiáját, szellemiségét. ha ez nem megy, akkor előbb mondjuk kezdjétek a középiskola elvégzésével.

retardáltak.

sertésmájkrém 2008.08.20. 14:22:55

Lol aklu, hát persze, ez jellemző a fajtátokra, hogy értéket adtok mi?
De tegyük fel azt a scifi esetet hogy mégis többet érne vmi amit csináltok. De akkor se csináld ha nem kértem!!!
Amíg ezt nem fogjátok fel és nyárspogározgattok, addig ne nyígjatok ha bűnözőként vagytok számontartva és úgy beszélnek rólatok, ahogy.

Előbb utóbb eljutunk majd itt is addig, hogy vége lesz ennek a nagy rosszul értelmezett szabadságnak, esetleg bárki megvédheti majd a tulajdonát az ilyen gyökerekkel szemben.

RedRiot 2008.08.20. 14:24:47

Szerintem ketté kéne választani a művészi értékű graffitit, és az agyatlan, vandál tagelést. Anno mikor vonattal jártam 'pestre, mindig szívesen nézegettem a szürke betonkerítésekre fújt színes graffitiket. Sőt, engem az sem zavar, ha a retkes, lepukkant, hatvanas évekből ittragadt szovjet vasúti kocsikat összefújkálják - mégegyszer mondom, nem tagelik, hanem szépen kidolgozott, színes ábrákat fújnak rá.

Az ilyesmivel semmi bajom nincs. Amikor viszont műemlékeket, lakóházakat, néha már dobozos teherautókat rondítanak össze, azokat szigorúan büntetni kéne. Az ilyennek udvaroljon minden este a zuhanyzóban a 140 kilós Lólé Aladár.

A petíció oldalán nem nagy hirtelen nem találtam leírást arról, hogy konkrétan milyen eset miatt küldik sittre az angol fiatalembereket. Csak maszlagot arról, hogy a graffiti modern művészet, a srácok büntetlen előéletűek stb. Ha vkinek a házát, műemléket, vagy autóját rongálták meg, irány a sitt. Azért nem hinném, hogy mondjuk egy randa szürke betonkerítés összefújása miatt küldik őket hűvösre...

kpityu2 2008.08.20. 14:25:57

"a graffiti hátterét, ideológiáját, szellemiségét" LOL :D

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.20. 14:26:53

@RedRiot 2008.08.20. 14:24:47

Hülye vagyok, elfelejtettem linkelni az előzmény cikket, itt találod:
graff.blog.hu/2008/07/27/2_ev_borton_angliaban

M. 2008.08.20. 14:29:17

T508: megnéztem a weboldalad, jók a képek. A megbízásra vagy a tulajdonos engedélyével festett graffitivel semmi bajom, és szerintem másnak sincs. De nézz körül a fővárosban: a falakon, sőt olykor már a köztéri szobrokon látható graffiti nagy része nem kép, hanem értelmetlen kriksz-kraksz (tag-nek hívják? mindenesetre nem művészet, az biztos), és nem hiszem, hogy a tulajjal (adott esetben az önkormányzattal) egyeztetve került volna oda. A börtönös (másoknál kézlevágós stb) kommentek erre vonatkoznak.

kpityu2 2008.08.20. 14:30:30

Pechetek van, az Index címlapjára kerültetek. Most majd megismerhetitek a többség véleményét eme "magas" művészetről. :-)

M. 2008.08.20. 14:32:02

Valaki kérdezte, honnan kerül ide a sok kommentező. Onnan, hogy az indexen címlapra került ez a blog.

Sipi 2008.08.20. 14:33:59

T. RedRiot!

errol van szo.
en is szeretem a graffityt, elvegre meg a rap "hoskoraban", a 80as evekben en magam is nagy rapper voltam, breakdance fesztivalokra jarkaltam.

de azokat, akik nem tartjak tiszteletben masok magantulajdonhoz valo jogat nem graffityseknek, hanem bunozoknek tartom.

Reaktor 2008.08.20. 14:34:56

inditsunk peticiot, hogy magyarorszagon is sitteljek a taggeloket!

Rézfánfütyülős fűzangyal 2008.08.20. 14:35:02

Kedves Garfitti Védők!
Kérem az esztétikai értékelést az összekaristolt combino abalakokról, a lefirkált, érthetetlenné, veszélyokozó vált kresz táblákról, a ksiklatott villamosról stb, stb.
Várom a választ!
De azzal ne gyertek, hogy ez egy elenyésző kssebség, mert mi ezt látjuk a legtöbbet!

Rézfánfütyülős fűzangyal 2008.08.20. 14:36:46

Tehát rongálás határa egyáltalán nem a SZENT MAGÁNTULAJDON, melyet itt védenek. A kár az kár!

sertésmájkrém 2008.08.20. 14:39:05

phreeq, ez van bakker.

Érdekes hogy nem tudod kitalálni honnan keverednek ide a normális emberek: az elcseszett magatoknak kitalált világotok határain és a szemellenződön túlról. :)

****ok a graffiti hátterére, te magadat felsőbbrendű szuperintelligens királynak képzelő **cs. Ahogy te is ***rsz az én érdekeimre és véleményemre. Túl jó vagy ide, légy öngyilkos vagy takarodj innen ha ekkora király vagy és nem tudsz beilleszkedni csak ártani másoknak.

Számomra meg ezt megvalósítani a művészet, ki is élem majd magam ebben minden lehetséges téren. Ráadásul az én művészetemet értő többség elsöprő támogatásával :)

bulgakov 2008.08.20. 14:41:48

Nekünk havonta firkálja össze valami barom a frissen felújított házunk falát az ótvar, igénytelen cigány tagekkel. Ez sima köztörvényes garázdaság, leszarom, hogy valami buta állat ezt "graffiti"-nek hívja, egyébként az is iszonyatos bunkóság, s büntetési tétel szempontjából u.a. Ha betöröm egy parkoló autó szélvédőjét, mert a "breaking glass" művészeti csoporthoz tartozom, bevarrnak, főleg, ha mindennap másét töröm be. Szerintem üljenek nyugodtan a seggükön, és firkálgassanak a börtön falára, az pont arra való, amíg valaki meg nem unja, és a seggükbe nem teszi a botot.
Én, ha elkapok egyet, biztosan iszonyatosan meg fogom verni (kettőt már elkaptam, meg is vertem őket a kapuban, a következők is pont így fognak járni) Hülye ostoba barmok, ráadásul tehetségtelenek is, semmi érzékük a művészethez, ennyi erővel oda is szarhatnának, azt úgyis könnyebb lemosni. Tages graffitis rohadékok, kurvára rá fogtok baszni előbb-utóbb!

Mister 2008.08.20. 14:42:16

A graffitisek még gyerekek. A szüleik eltartják őket, a saját életükről viszont nincsen elképzelésük. Mivel semmihez nem nagyon értenek igazából, így szürke egerek, de nagyon dolgozik bennük a kisebbrendűségi komplexus, és szeretnének valakik lenni. Hiszen ezt látták a tévében is. Szerencsére a szülőktől mindig kapnak egy kis zsebpénzt, így ha mást nem is tudnak vele kezdeni, vesznek festéket, éjjel nagy bátran összemaszatolják ákombákomokkal a kiszemelt tárgyat (kár a rizsáért, a jobb graffitik színvonala is 8. osztályos szint rajzból), és eldicsekednek vele egymásnak. A "legbátrabbak", akik mondjuk egy vasúti kocsit is le mernek fújni éjjel, a vén trotty portás elől bujkálva, pedig istenné válnak közülük... ahogy mondani szokás, vakok közt a félszemű a császár. :-)

kpityu2 2008.08.20. 14:44:41

Nem ismerem a graffiti "ideológiáját", de szerintem senkinek se egy megrendelésre készült falfestmény, vagy egy daVinci freskó jut róla eszébe, hanem lázongó ifjoncok garázdálkodása. Graffitisnek tartotok egy festőt aki falakra készíti a munkáit ? Vagy csak a nyárspolgárság elleni lázadás kifejezése a lényeg ? A hosszú lila hajat és piercinget már leszarja mindenki ?

aklu 2008.08.20. 14:47:03

ez a nagy baj, hogy a greffiti szóra leszáll a vörös köd.

senki, szerintem senki, aki védelmezően szólt ehhez a cikkhez nem állna ki a villamoskisiklató tegelős hülyegyerekek mellé,
ahogy senki aki itt pozitívan kommentel nem fújna szét egy magántulajdont, de a fenti eset nem is erről szól.

ez a blog pont arról szól, hogy bemutassa: másképpen is lehet, és éppen pont ezért nem kellene hogy mindenféle szűkagyú barom idejöjjön, és itt adja ki a munkahelyi feszültséget.

amiről ez szól, az nem ugyanaz mint az összekaristolt villamosablak, ehhez kéne felnőni.

bender 2008.08.20. 14:49:12

HAHA

Oda tegelek ahova akarok, ha nem érted inkább művelődj. Ha elkapnának emiatt, bűnbánó leszek :))
Majd szépen megszokjátok, ha már agyat nem adott az úr hozzá.

bulgakov 2008.08.20. 14:49:54

Hülye pöcsök, bazmeg. Egy almát se tudbak lerajzolni, fogok csinálni egy tagvadász oldalt, ahova az összes taget fel fogom tenni, és jutalmat kap, aki azonosít - beköp, bármi... - egyet, vagy többet. Mert én meg a hülyegyerekek arcát szeretem kidekorálni, abban élem ki magam, és vagyunk páran, akik már vadásznak rájuk. Kis negyvenkilós pöcsök, bárcsak lenne pár kigyúrt is köztük, hogy élvezetet találhassak a verésben, de sajnos nincs. A múltkor három meglépett, amikor a kutyával mentem haza, elszaladtak amikor rájuk kiabáltam, de később visszajöttek és betörték a névtáblát a csengő alatt, aztán lefújták. Ezeket tényleg van, aki védi? Bazmeg, ezt az oldalt nem figyeli a rendőrség, csak a pedofilokat? Ezeket a szarosokat nem lehet szépen elkapni, csak ha a combiné villamost fújják tele? (mert azokat meg vhogy csak elkapták, demszky papa kérésére). Esküszöm, jövőv hétre meg is csinálom. Majd küldöm a linket, majmok. Ti kezdtétek, és ha ezt élvezitek, akkor majd mi is elkezdjük élvezni a sztorit, ebben biztosak lehettek.

jkhjuklihj 2008.08.20. 14:49:55

lófaszt támogatom ezeket a seggfejeket

aklu 2008.08.20. 14:50:53

például pont az ilyen bender féléknek is,

felfogni, hogy a buta firkálásaikkal, és a tehetségtelen megnyilvánulásaikkal egy egész réteg megítélését húzzák le a sárba

Pista 2008.08.20. 14:51:34

Hahhhhh :-))))

Július 21-e óta (vagyis egy hónap alatt) 2591 aláírást tudtak összeszedni :-))

Angliában is működik a társadalom önvédelmi rendszere, a túlnyomó többség szerint is börtönben van a helye ezeknek a kis köcsögöknek!!!

Bár alternatív büntetést azért el tudnék képzelni, egy nagynyomású festékkompresszorral piros és kék festéket nyomnék a seggükbe, de addig, ameddig az orrukon a lila festék nem kezd kibugyogni!!!

kpityu2 2008.08.20. 14:51:46

T508: én is megnéztem az oldalad, van egy két ügyes és egynéhány amire a nagy Mao és Sztálin udvari festője is büszke lenne. :-)

nanemá 2008.08.20. 14:52:09

Nagyon egyszerű a képlet, és már többen megfogalmazták. A graffiti művészet addig, amíg a tulajdonos beleegyezésével történik. Ha nem akkor rongálás. Ennyi. Ez nem vitatéma. Ez ténykérdés. Ezek a mai törvények, amivel azt hiszem a túlnyomó többség egyetért. Ugyanakkor a graffitisek kihasználják, hogy a törvény gyenge, büntetés szinte nincs is, az ilyen ne csodálkozzon, ha egy ellentétes nézetű személy szintén kihasználva a törvény gyengeségeit, jól pofánvágja, ha rajtakapja a gyenge törvény kihasználása adta lehetőség kihasználása során.
Persze legjobb a szigorú büntetés lenne, és akkor nem lenne semmi gond. Közmunka, letöltendő börtön, és többet nem firkál, és nem kell ide semmi önbíráskodás.
Viszont amíg a graffitisek önbíráskodnak (más helyett döntik el, mire mit kellene festeni), addig fogadják el a másik ember önbíráskodási jogát is. Vagy ne fogadják el tök mindegy. A többség úgyis el fogja fogadni, és ez a demokrácia nem igaz?

bulgakov 2008.08.20. 14:54:22

bender
ha én kaplak el, vagy a haverjaim, kevés lesz a bűnbánó arc, főleg, hogy a második ütés után már nem fog látszani.
tehetségtelen senkik vagytok, akik sehol máshol nem tudnának érvényesülni. olyanok, mint aki követ rak a sínekre, vagy farönköt dob a szélvédőbe, hogy beszéljenek róla. és beszélnek is, és lesz eredménye, ne aggódj, addig meg abba ne hagyd, nehogy ne tudjunk megfogni, kispöcs.

pentmouse 2008.08.20. 14:56:07

Bender!
Nem te leszel az első akit pofáncsapkodok tegelés miatt. akkor majd megnézzük, hogy fogsz vigyorogni.
Ne aggódj nem üszod meg mindig!!

RedRiot 2008.08.20. 14:57:04

Az a baj, hogy sokan kifejezetten azért tagelnek/fújnak, mert így lázadnak, így akarják cukkolni azt a társadalmat, amelyben nem találják a helyüket. Az ilyen emberek - vagy kölykök - pont azt élvezik, hogy összebasznak egy műemléket, ami miatt majd a betokosodott nyárspolgárok (mármint szerintük azok) majd nevetségesen felháborodnak.

Ezeknek hiába mondja az ember, hogy ott egy 300m hosszú szürke betonkerítés, fújd össze inkább azt, nem fog odamenni. Nem megy oda, ahová szabad, azzal nem dühít fel senkit, nem teljesül a legfontosabb cél.

Talán a normálisabb, nem stresszből fújkáló graffitiseknek kéne finoman helyes irányba terelni a tudatlan kispöcsöket -> rávezetni őket, hogy mit lehet fújni, és mit nem. És ha szánalmas kis tagekre képes vki, akkor úgy kiröhögni, hogy egy életre elszégyellje magát, ne vegyen többet a kezébe festéksparyt.

Ha rendőr, vagy rikácsoló nyugger szól nekik, hogy nem szabad, akkor pont leszarják. De ha egy ismertebb graffitis, akkor talán hallgatnának rájuk.

Van egy kedvenc graffitim egyébként: a sablonnal fújt Bud Spencer, a Sugár mélygarázs feljáratában. Legalább egy kis mosolyt csal az arcomra abban a húgyszagú lyukban.

aklu 2008.08.20. 14:58:50

redriotnak teljesen igaza van,

(nekem egy hasonló kálámbó a kedvencem, mellé a felirattal, "és még valami...")

kpityu2 2008.08.20. 14:59:22

aklu: talán más nevet kéne választani a munkáid összefoglalására. :-) Erről az "L" című leszbi sorozat egyik része jut eszembe. A hetero csaj lelkendezik a leszbi bárban, hogy itt milyen jól megértik az ő lelkét, mire azt válaszolják neki: - Ha nem nyalsz pinát, nem tartozol ide. :-)

sertésmájkrém 2008.08.20. 14:59:44

Feltéve, de nem megengedve, hogy vannak művészek is a firkálók között, akik képesek normális módon létezni miközben alkotnak...

Ezesetben sürgősen nevezzétek át ezt graffitiről vmi másra. Ha meg akarjátok különböztetni magatokat attól ami erről a szóról eszébe jut az embereknek.
Hiába nem érzitek, marhára nagy szükségetek lenne rá.
Mert az emberek nem fognak megváltozni, aztán ha úgy alakulnak a dolgok esetleg könnyen összemosnak majd a graffitivel. :)

Én szóltam :)

Mister 2008.08.20. 14:59:53

Bender, sajnos kénytelen a többi ember eltűrni az önértékelési zavaraidat (amit próbálnál kifejezni az ákombákomokkal), mivel tenni nehéz ellene(d). Az egyetlen ellenséged az idő, ami majd eljár feletted és nem lesz anyu/apu, aki pénzt ad festékre... aztán ha magadnak kell majd megkeresni, akkor rájössz, hogy a festék nem ehető.

Sipi 2008.08.20. 14:59:59

T. aklu!

nem szallt le a voros kod.
siman szuklatokoru vagy. a tobbseg azt mondja:
graffityzz csak nyugodtan, de a sajatodra.

elmeselned, mi ebben a voros kod?
asszed, nem szarom le pont ballisztikus ivben, hogy mennyit hasznalod a belton kannat? tolem azt csinalsz, amit akarsz.
de csak addig, amig ezzel masok jogait nem serted.

abban a pillanatban viszont, ahogy masok jogait megserted - ahogy a cikkben szereplo kretenek tobbszazezer fontos kart okoztak a britt vasuttarsasagnak - bizony vallalni kell a felelosseget.

bela · http://www.ashole.hu 2008.08.20. 15:02:22

bortonbe mindenkivel

kpityu2 2008.08.20. 15:03:47

sertésmájkrém: úgy látszik egy rugóra jár az agyunk. :-)

Cinikus Seggfej 2008.08.20. 15:03:48

Nem baj, egy kis börtönös seggbekuki után majd kétszer meggondolják h. összebasszák a házak falait... kis csicskák...
A jelenetet már el is képzeltem:
-ÓÓ.. te vagy az a rajzolgatós-flakonos kisfiú? Na gyere apucihoz :D:D:D:D:D:D Muhahahahaha...

Ombre 2008.08.20. 15:09:11

Az azt gondolom, hogy lényegtelen, hogy ki ért egyet az agyatlan rongálókkal, akik graffitiseknek nevezik magukat.
De már elnézést, volt egy jogerős bírósági ítélet, ami alapján le lettek a fent említett személyek sittelve. Ki nem szarja le, hogy ez egyeseknek nem tetszik.
Aki a bírói függetlenség intézményét próbálja megingatni, az kvázi a demokrácia alappilléreit támadja. Ezzel van egyáltalán épeszű ember, aki egyetérthet?

sertésmájkrém 2008.08.20. 15:10:24

kpityu2: :) Igen, én is meglepődtem :)

Ez lenne az egyetlen jó megoldás az értéket teremtők számára, kíváncsi vagyok belátják-e :)
Valszeg nem is érzékelik micsoda negatív jelentést szedett már össze ez a szó. Több index címlap kéne :)

törppapa 2008.08.20. 15:39:35

Milyen érdekes, a különböző kereskedelmi TV-k riporterei milyen könnyen megtalálják ezeket az önmagukat megvalósító és dicsőítő elmebetegeket...és a TV riportere is művészekről, meg művészetről beszél. A tisztelt riporter még soha nem ült villamoson, nem járt a pesti utcákon? A rendőrségnek miért megoldhatatlan feladat az, amit bármelyik bulvár szerkesztőség pár perc alatt elintéz?

j77 2008.08.20. 15:40:11

Érdekes, pont Angliában van egy Banksy nevű GRAFFITI MŰVÉSZ, tessék beírni a googleba, meg lehet nézni miket alkotott. Ja, meg azt is, hogy hány tíz-meg százmillióért adja el a képeit az angol vasút...

fffuckk 2008.08.20. 15:53:19

én vegyesen dobnám be a felét grafiti meg tag takarítás másik fele börtön
és akkor mindenki elégedett lehet bár az időtartam nálam 5 éve lenne nem csak néhány hónap
+a kéz törés is közte szerepelne

kpityu2 2008.08.20. 16:14:33

j77: ja és ezeknél a fiúknál pont nem kellett a vasútnak az a párszáz millka. :-)

ezvannn 2008.08.20. 17:04:01

Nagy b..ös ló..t művészek ezek

gábi 2008.08.20. 17:57:15

A rendőröket sem irigylem, jogszerűen elkapni egy graffitist nem könnyű feladat. (De biztos nem lehetetlen, csak akarat kérdése lenne.)
Saját történet:
Megyek hajnalban dolgozni, (tudom, - nem sikeres ember, aki hajnalban jár munkába. :-)) )mikor látom, hogy a város egyik középkori műemlékét pont akkor tiszteli meg egy jeles művész a három lóbetűs graffitijével. Pont arra jön a jard, mire a gyerek futásnak ered. Rend őre utána. Nem sokáig tartott az üldözés, a gyerek beugrott az egyetem kerítésén, ami már a rendőrnek tabu. :-((
Egyszer egy kis pöcsöt én is megfogtam a buszváróban. Nem volt szívem megcsapni, lehet nem élte volna túl a 40 kilójával. Azóta is szégyellem! :-))

j77 2008.08.20. 18:03:11

kpityu2: bizony, pechjük volt - vagy csak nem olyan jók a graffitijeik. :)

eszembe jutott még mondjuk a berlini fal, ahol szintén nagyon állat graffitik vannak. hivatásos művészek (is) festettek oda.
(közhely, de: különbséget kell tenni azok között akik egy szar tag-et nyomatnak egy villamosra - azoknak csak a rongálás a céljuk -, meg azok között, akik olyanokat tudnak mint pl. Banksy.)

na de hát, ha pvclacika azt mondja, hogy ezek nem művészek, akkor nem is, meggyőző érvelésével nem tudok szembeszállni.

Sipi 2008.08.20. 18:06:05

nem kell megcsapni..
el kell venni tole a kannat es szepen befujni tetotol talpig...
ha erdeklodik, hogy miert is, akkor meg kell mondani, hogy te csak onmegvalositasz, mert te is erted a muveszetet;-)

alfa 2008.08.20. 18:06:51

Ugy látom egyetlen firkavédő se adta meg a saját/szülők ingatlanának pontos címét. Köszönjük kedveskéim, bemutattátok, hogy szerintetek is fasság amit védtek, csak addig "művészet" amig más faßával lehet verni a csalánt. Ha meg olyan nagy müvészek vagytok tessék venni hitelből(anyu biztos ad kölcsön, ha már a festékre tud adni) pár m2 vásznat, arra müvet alkotni és eladni csillió forintokért a műértő közönségnek.

Aki megrendelésre dolgozik (ha jol értettem a blogtulaj ilyen) az természetesen nem érintett az ügyben, amig megrendelő tulajdonát ékesíti. Ha pénzt is kap érte, akkor őt már beárazta a piac. Kedves #&@Ł$ alkotók, lehet követni a példát.

Sipi 2008.08.20. 18:08:29

T. j77!

amint sajat anyagra dolgoznak, muveszek.
meg ha csak 3 vonalat is tud huzni - mondjuk ket pirosat, meg egy lilat.. - en mar akkor is hajlando vagyok elismerni a muveszi mivoltat. csak azt huzza a sajat falara, a sajat vasznara, a sajat villamosara, a sajat vasuti kocsijara, stb.
vagy ha masera, akkor a tulajdonos engedelyevel tegye ezt.

Sipi 2008.08.20. 18:11:04

T. alfa!

pedig mi is milyen kreativak tudnank lenni mas falaval, nem..?;-)

RedRiot 2008.08.21. 07:39:42

Sipi: "nem kell megcsapni..
el kell venni tole a kannat es szepen befujni tetotol talpig..."

Én a drogosoknál is hasonló megoldáson gondolkodom. Nem kell börtön, csak ha vkinél kábszert találnak, akkor azt ott a helyszínen, ahol a rendőr előtt lebukik fogyassza el. Az utolsó milligrammig.

Egyébként tényleg megnézném, hogy kurvaanyázna egy ilyen kispöcs, ha összefújná valaki a 23.990 forintos ausztrál import kapucni felsőjét. :PPP

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.21. 14:47:04

Tehát gyakorlatilag azt mondod, hogy például azért, mert valaki drogot tartott magánál, mennyiségtől függően szemrebbenés nélkül a helyszínen kivégeznéd?...
Hm érdekes elképzelés...esetleg ha valaki 8 cm pengehosszúságúnál nagyobb kést hord magánál, azt egyből a torkába vághatánk...
Sőt van jobb ötletem is! Ha átmész a piros lámpán, akkor egy rendőrautó(vagy ugyan...minek a rendőrség, megoldjuk mi magunk is...BÁRKI) törvényesen az adott útnak megfelelő maximális sebességgel elüthetne. Ööö nem jó, kár lenne az autóért.

alfa 2008.08.21. 16:18:54

[i]Sőt van jobb ötletem is! Ha átmész a piros lámpán, akkor egy rendőrautó(vagy ugyan...minek a rendőrség, megoldjuk mi magunk is...BÁRKI) törvényesen az adott útnak megfelelő maximális sebességgel elüthetne.[/i]

Speciel ez pont igy van, ha átmész a piroson, bárki elüthet és te leszel a hibás. Pont ezért (hogy ne üssenek el) nem megyünk át a piroson. Mit ahogy pl azért nem firkáljuk össze mások falait, mert
a, tudatában vagyunk annak, hogy egy közösség (társadalom) tagjai vagyunk, ahol alapelv, hogy más tulajdonát nem rongáljuk
b, azok miatt akikbe ezt anyu nem nevelte bele, még a törvények is tiltják mások tulajdonának rongálását ezért ha megtennénk a társadalom jogosan baßna minket ezért képen (vagy sittelne le akár)

Azt kellene a kedves firkásoknak ésszel felfogni, hogy ök pont ugyanugy pl. 100e Ft kárt okoznak annak, akinek összebarmolják a házát és ezt 100e-ért kell kijavitani, mintha odamenne hozzájuk Gipsz Jakab önmegvalosito müvész, aki az önmegvalositás eszközéül a "Mások Mobiltelefonját Elveszem" müvészeti ágban alkot és elvenné Kovács "Falfestő" Géza Müvész Ur frissen vett N9X 100e Ft-os mobiltelefonját.
Persze ha eme müvészi cselekményt megköszönné Gipsz jakabnak és metapsolva őt további kreativ alkotó munkára biztatná, akkor elfogadnám, hogy ö komolyan veszi a müvészetet. De van egy tippem, hogy 100db Kovács "Falfestő" Géza Müvész Ur-bol 100db a "köcsögcigányxkurvvaanyád, megkeresünk a haverokkal és kitépjük a beled" mondattal bucsuzna Gipsz Jakabtól.

T508 · http://graff.blog.hu 2008.08.21. 17:12:59

Na azért ne keverjük a szezont a fazonnal, az említett javaslat továbbgondolása szerint piroson áthaladáson rajtakapás esetén azt követően járna azonnal jogosan a halálra gázolás...azért azt hiszem, ez nem ugyanaz...vagy te olyan környéken laksz ahol ha átmész az úton, akkor a közlekedő autó nem fékez hanem gyorsít?...mert erről lenne szó...rossz lehet:D

For the GAME 2008.08.21. 18:50:13

Véleményem szerint az itt felszólaló antigraffitisek legfőbb problémája az hogy kis országunkban egy jópár(száz) éve beszüntették az önbíráskodás intézményét így nem lehet elütni felgyújtani megcsonkítani festékkel leönteni vagy fújni esetleg megverni embertársainkat... Ez azért van mert a demokrácia megpróbálja kiküszöbölni azt hogy feldühödött idiótabarmok saját primitív módszereikkel oldják meg problémáikat.... Az ítélettel kapcsolatban ami ellen a petíciót benyújtották az a véleményem hogy túlságosan súlyos... A fent említett fiatalok tényleg rongálást követtek el de szerintem különbséget kellene tenni esztétikai és fizikai rongálás közt... Ha valaki kirúgja egy telefonfülke ablakát akkor a fülke elveszti a funkcióját ha összetegeli akkor nem. Ráadásul a graffitisnek nem a rongálás a célja, lehet hogy hülye, idióta, gyerekes stb. de ő úgy gondolja hogy amit csinál művészet. Szerintem ha valakit börtönbe csuknak annak az egész életét elkúrják vele, onnan kijőve nehéz talpra állni... Ez túl súlyos büntetés azért mert valaki összefestett valami(ke)t mert ő úgy gondolta művészet vagy önkifejezés amit csinál... Ennél nagyobb bűnökért sem jár börtön. Az ide irogató radikális nejlonnáci majmoknak meg csak annyit hogy normális ember magaasról leszarja az olyanok véleményét akik szerint valaki megverése vagy megkínzása(pl lefújás) vagy megölése (pl drogmegetés) értelmes megoldás egy problémára...

rock 2008.09.19. 17:26:04

szürkeegerek...

ÉN 2008.09.19. 23:56:42

Az a baj , ezek mind görcsös szorongó félő emberek...
Azt elfogadja hogy az aszfalt fekete de azt nem hogy az ember a kezdetektől fogva rajzol a falra. Szerintem mindenki foglalkozzon a saját falával és ne az összesel és ha látsz egy koldust adj neki egy százast ne azt mond hogy menjééééé dolgozni. És miért gondoljátok, hogy ha lefested a srácot akkor te jobb vagy nála?

ÉN 2008.09.20. 00:08:04

Az pedig hagyjuk hogy akkor müvészet valami ha van engedély rá. Ezt senki se gondolhatja komolyan.

artbrut 2008.11.17. 16:10:42

red riot nemvágom hogy sirjak-e vagy röhögjek azokon amiket irsz. egyben mindenki nagyon bájosan egyetért: a hülyegyerekek akik végig gagyizzák a várost,mer épp tök jo poén felirni hogy "fasz" meg "picsa",azokat büntetni.jólvan,gondolom én,ez legalább kipipálva. aztán utána mindenkinek sír a kis lelke és nemzeti himnuszt dudolva elküldenek mindenkit a kurvaanyjába aki fujni mer. akkor hogy is van ez?

de ha rendőr lennél,a drogossal megkajáztatnád a cuccát? hülyevagy?:D milyen lobaszo vélemény ez?

Geos62 2011.05.25. 11:10:39

Meg a jo kurva anyatokat. Ma egy kocsog lefujta a kocsim oldalat, de rabaszott, mert kamera van a hazon, ugyhogy megtalalom, es akkor inkabb a bortonbe menne, mert fenyomok a torkan egy doboz neoluxot :-)
süti beállítások módosítása