HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

Mit tennél, ha befestenék a vonatot, amin ülsz?

2010.09.12. 01:21 :: T508


Ez a brutális videó jött szemben velem az interneten, naná, hogy ezt mindenkinek látnia kell! Igen, ez tényleg nagyüzemi rongálás (mielőtt kommentben felhívná bárki erre a figyelmünket), de graffiti is a javából! Belegondoltam, hogy milyen félelmetes lehet a vonatban ülő emberek és a vezető számára, de az az igazság, hogy a graffitis egy olyan állatfaj, amely alapvetően csak akkor támad, ha ingerlik, egyébként pedig még a videón látható esetekben is jellemzően ártalmatlan (az egészségre).
Mindazonáltal kíváncsiak vagyunk: Te mit éreznél, esetleg mit tennél, ha akár a vonaton ülve, akár külső szemlélőként egy ilyen szituációba keverednél?

99 komment

Címkék: külföldi film szubkultúra vonat kérdés rongálás

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr452289714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

waccamár 2010.09.12. 02:44:46

Hát nem tudom.
Én nem graffizitek, de szeretem, átérzem hogy milyen feeling lehetett a writereknek. Azért ehhez elég nagy szervezés kellett, meg gyakorlás előtt. Bár nem tudom szakmai szemmel nézve mennyire komplex egy ilyet feldobni?
Ha itthon ültem volna egy MÁV-os vonaton mikor ilyet csinálnak, csak néztem volna hogy mi sül ki belőle. Mit kellene tennie ilyenkor az embernek? Egy emberként kivonulni a vonaton tartózkodóknak elzavarni a firkászokat? Engem nem zavart volna. Még mindig azt mondom hogy szebbek a szépen kifestett vonatok, mint az egyszínűek. Ez a mű amit felfújtak, nem a szépségével, hanem a nagyságával vonja magára a figyelmet. Részemről respekt a srácoknak, bár tény a tény, ez bizony rongálás. Nincs igazság.

miszterbenő 2010.09.12. 11:30:16

vonatból ki, kanna kér, fillin

FreeWriter 2010.09.12. 11:34:47

Hülye állatok! Ezt a gyönyörű szép vonatot így elcsúfítani! Ez nem graffiti, ez egy f0s!!!

Kedves Szomszéd 2010.09.12. 11:35:59

Mit ereznek? Valoszinu ugy osszevernem oket, hogy parukat mar ujraeleszteni se lehetne!

danyidl 2010.09.12. 11:39:32

hát a kurvannyukat. apád kocsiját firkáljad hülyegyerek

Sanyix 2010.09.12. 11:53:12

Hívni a rendőséget a vonatról, hmm?
Manapság már a rendőrök sem lóháton közlekednek.

Hagrid 2010.09.12. 12:05:33

Nem valami nagy szám, amit alkottak. A hazai ütött-kopott máv kocsikon láttam már szebbet is...Mondjuk azokra jobban ráfér, mint erre.

rbngc 2010.09.12. 12:16:33

Tudvalevő, hogy aki kommentjeiben agyonverne, kezeket törne, stb. az mind homoszexuális, és sajnos pont a legnehezebben elviselhető (az frusztrált, öntagadó-hangoskodó) fajta.

pepin_nymburk 2010.09.12. 12:20:37

@rbngc: Tudvalevő, hogy aki kommentjeiben másokat homoszexuálisnak minősít, az sajnos maga is az

rbngc 2010.09.12. 12:23:39

@pepin_nymburk: ja, de legalább nem frusztrált :D

2010.09.12. 12:23:48

Nos, en Angliaban elek, es itt eroteljesen buntetik ezt. Amellett, hogy ronda amit csinaltak, igen tetemes karokozas is. Es itt az igenyes graffitit megbecsulik altalaban, sot utcai graffitisek penzert is csinalnak muveket. Tehat nem lehet azt mondani, hogy nincs kulturaja. De egy ilyenert lazan jarna 25K-s buntetes, meg lehet 1-2 ev borton is. Ja es a rendorok nem szaroznanak leloni oket, ha csak igy lehet megallitani.

foodlfg 2010.09.12. 12:24:48

Semmit, mert nem vagyok olyan hülye, hogy egyedül 10 emberrel szembe menjek.

Viszont ha "véletlenül" meghalnának, akkor mosolyognék. :)

roxxtar 2010.09.12. 12:29:50

@Kedves Szomszéd: Elöbb böknek meg minthogy te bármelyiket is megütnéd. Nem bántásból vagy kötekedésből mondom. A videó laza bár ez tényleg elég erős már nekem is

Akvyr 2010.09.12. 12:38:01

Okozott kár megfizettetése + 100 óra közmunka mondjuk megtenné első körben. Aztán megkérdezném miért kell úgy viselkedni mint egy territóriumát jelölgető kanmajom.

Illumination 2010.09.12. 12:49:23

Ennek aztán kurva sok értelme volt. Mert ha a hazai rozsdás lében úszó vagonokat kifestik, annak már tökmindegy, de ez egy új típusú igényes szerelvény volt. Így hát a válasz: leakasztanám a poroltót és addig ütném vele valamelyik fejét amíg úgy nem néz ki mintha a vonat alá esett volna be...
(aki személyeskedni kezd az homokos, szorongó pöcs)

rbngc 2010.09.12. 12:52:52

@Illumination: poroltó, mi? tudtam, hogy neked is bejönnek a tűzoltók :D

Illumination 2010.09.12. 12:58:59

@rbngc: minden szerelvényen kellene lenni, nagy, nehéz, és jó kis fémből van, innen a választás. ne láss bele a dolgokba olyat ami nincs benne...

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.12. 12:59:04

Szólnék a kalauznak, hogy csináljon már valamit!!!!!!

vegacs 2010.09.12. 12:59:43

Szaud-arábiában tuti levágnák a kezüket:)

rbngc 2010.09.12. 13:03:02

@Illumination: ugyan dehogy, persze :DDD

xido 2010.09.12. 13:03:14

Az ilyen bemázolós és ráfirkálós köcsögöktől elvenném a spray-t és a képüket fújnám tele,mert
ez igénytelen ostobaság..Csináljanak olyat,mint amit mostanában a Moszkva téren lehet látni vagy
tényleg jó rajzokat,amit a kőbányai metróról a falakon,ha megvannak még..na az jópofa és hangulatos...de ez így csak rongálás..

rbngc 2010.09.12. 13:04:03

@vegacs: nem sok vonat megy arrafelé

égafater 2010.09.12. 13:09:52

full gagyi amit felfújtak. a nagy ezüstfelületből pedig egész jókat ki lehetett volna hozni. ez a zöld, meg rózsaszín tag-ezés GAGYESZ.

amúgy mit szóltak volna egy laza golyószóró sortűzhöz? tüntettek volna utána, vagy mi?

buzerátor sunyi álarcos banda

egyszer még összefújok egy ilyen filctollbuzit

harmful vibration 2010.09.12. 13:13:24

egyészről szerintem ez ronda és igénytelen. Másrészről ha a vonaton ülök, akkor talán szeretnék pontosan megérkezni, és marhára nem örülök, ha emiatt a gány izé miatt késnék 5 percet (emiatt csatlakozást, vagy lekésem a randm és elhagy a barátnőm, vagy kirúgnak a munkahelyemről a késés miatt stb. :p ). Tudom, megvolt 2 perc alatt, csak ez pont elég, hogy a pálya már ne legyen előttünk szabad... Harmadészt nem tudom, ez nem meríti-e ki a vasúti közlekedés biztonságának veszélyezetését, mivel simán lefújják a vezető melletti ablakot is - így elég nehéz tükörbe nézni.
Szóval a rendőröknek drukkolnék, de nagyon.

medvetoka 2010.09.12. 13:17:54

Én egyszer átéltem ilyet, a váci állomáson állt még a vonat, kb. 10 perc volt az indulásig, késő éjszaka. Néztem ki az ablakon unalmamban, mikor jött két srác, és abban a pillanatban elkezdték fújni a kocsi oldalát, ilyeneket firkáltak rá, mint "BAD BOIZ LIKE NOIZE". A történet vége az lett, hogy mikor fél perc tétovázás után felálltam és kimentem megkérdezni, hogy mi a francot csinálnak, a kb. 14 éves srácok egyike inkább elszaladt, de a másikat meg tudtam fogni és elég alaposan lefújtam tetőtől talpig a tőle elvett ezüst színű festékkel. Ez a művelet eltartott 2-3 percig, de furcsa mód senki nem ellenkezett a dolog ellen az időközben érkezett érdeklődők közül. Igaz, a graffiti miatt is csak a hőbörgésig jutottak.
Akkoriban ment a "Fantasztikus négyes és az ezüst utazó" a moziban, úgyhogy még csak azt se mondhatta, hogy nem trendi. Remélem otthon kapott két pofont, ha másért nem is, de legalább a tönkretett ruhája miatt.

rbngc 2010.09.12. 13:23:33

@medvetoka: oh hello you husky, large man with a lot of body hair

we 2010.09.12. 13:24:15

Igénytelen, balfasz munka. Két óriási saller kellene az ilyeneknek aputól, nem pedig festékszóró.

pudliho 2010.09.12. 13:24:20

szerencsére a gyári festésről könnyedén le lehet szedni a spray gagyit hígítóval, egyszerűen letörlöd és nyoma sem látszik :-)

égafater 2010.09.12. 13:30:25

@rbngc:

mi a klasszikus? a reakcióm? ez azt jelenti, hogy sokan gondolják így? szted az jelenthet valamit?
erre az a klasszikus válasz, hogy gyere és fújj össze ha tudsz.
hát persze, hogy egy kopasz nagydarab suttyónak nem megyek neki. de ha találok magamnak olyat, akivel egy súlycsoport vagyok, megteszem.
kis köcsög hülye gyerekeknek már firkáltam össze kezét, arcát kabátját. sőt rendőr is elkapta őket nálunk a sarkon. vicces amikor a kis vagányok sírnak, hogy ne tudja meg a szülő és az iskola. marha bátrak!
ezeknek az az öröm, hogy összabasznak tárgyakat, nekem az okozna örömet amikor a haja a szemhéjjával, a pöcsén a bőr a szőrrel ragadna össze festékben úszva. Vagy az apja-anyja-nevelőszülője kocsijáról folyna a kromofág. Nekem ez lenne a "művészet".

sapuh 2010.09.12. 13:36:33

@harmful vibration: simán bűncselekmény. Ez a vonat biztos, hogy ilyen állapotban nem ment tovább, az utasok várhattak egy másikat. És valószínűleg elég szar lehetett nekik tehetetlenül bent ülni, miközben mások ott, kint éppen tönkre***ták az utazásukat.

@rbngc: tudod, az emberek döntő többségét valóban frusztrálja, ha azt látja, hogy pár idióta merő szórakozásból több tízezer eurós párt okoz, és tönkreteszi a vonaton utazó, ki tudja hány ember napját.

Mert ez nem "megélhetési bűnözés" és nem ártatlan gyerekcsíny. Egyáltalán nem ártalmatlan, ha valaki puszta szórakozásból ilyen durva kárt okoz. Igen, valóban frusztráló ezt nézni.

Amúgy ezeknek a falkában, maszkban igazán fasza és bátor papírtigriseknek azt tudom tanácsolni, hogy jelentkezzenek inkább egy Afganisztánban működő segélyszervezethez.

ziege 2010.09.12. 13:36:52

@medvetoka: Gratulálok, nagyobb szutyok vagy mint a két srác, talán nem ugyanaz egy vonatkocsit meg egy kölköt összegraffitizni. Minden ilyet átélt gyerek egész életében útálni fogja az erkölcsöket ilyen agyalágyult módon védőket:)

szamoca@Shaw.ca 2010.09.12. 13:37:46

Hat----ez borzalmasan ronda---de miert viselnek alarcot??/Valamikor regen volt munkatabor//hova lettek?? ezeknek az alarcosoknak nemkellene ossze-vissza fujkalni//gatakat epitetnek veluk/nagy szukseg lenne orszag szerte agatakra//////

égafater 2010.09.12. 13:38:32

@rbngc:

idézek... "ez azt jelenti, hogy sokan gondolják így? szted az jelenthet valamit?"

te biztosan értesz hozzá, ez valamiféle lázadás? vagy nagyobb lesz a farkatok tőle? szted nem vandalizmus? szerinted a vandalizmus is jó és elfogadott dolog? kinőhető?

Megélhetési rasszista 2010.09.12. 13:40:33

Azon kevés alkalmak egyike, amikor visszasírom Hitlert. Akkor az ilyeneket rövid idő alatt szép, ropogósra sütötték a megfelelő helyeken. Ahová VONATTAL vitték őket.

norbi2k 2010.09.12. 13:41:28

törnék el az összesnek a kezét, aztán köveznék meg őket mint az araboknál, utána még 5 év börtön... primitiv végbélférgek ezek

égafater 2010.09.12. 13:43:36

@ziege:

hát a szívem szakad meg a két kölök miatt. üldözi őket a társadalom, pedig milyen rendes és hasznos tagjai. majd a TASZ megvédi. nehogymár ne firkálhassanak mindent össze amit csak akarnak! hogy lesz így "sokszínű" a világ!... az a szegény fejlődő lelkük nem tud kiteljesedni, mert megakadályozzák ezek a rendpárti náci PARASZTOK (a cigányok is így hívják a dolgozó, "csicska" magyarokat)
úristen, ziege te mennyire tökéletesen sötét vagy.

rbngc 2010.09.12. 13:44:18

@sapuh: nem mondtam, hogy mindenképpen szeretni kell a graffitizést. és ne is tegyünk egyenlőségjelet egy busz hátsó ülésének összefirkálása és egy egész kibaszott VONAT túszul ejtése és szétbombázása között.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.09.12. 13:49:50

ne ezt kurnak szet hanem az 50 eves szakadt mav kocsikat meg tetszene is :) Egy nem.

rbngc 2010.09.12. 13:50:40

ez utóbbi: művészet. tetszik, vagy sem.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.12. 13:56:19

Mondjuk én törvénybe iktatnám, hogy akit ilyesmin érnek, azt azonnal gázkamrába... Rongálással szórakozó patkányivadékból nem lesz rendes felnőtt.

sapuh 2010.09.12. 13:57:58

@rbngc: pedig úgy tűnik, mintha ezt gondolnád.

A graffitizés pedig nem művészet, felejtsd már el ezt az agyrémet. Legjobb esetben is egy alkotási forma. Az olajfestészet sem művészet, csak abban az esetben, ha olyan ember műveli, akiben egyaránt megvan a megfelelő tehetség és mondanivaló.

Nos, én ezt a Budapesten működő graffitisek 99 százalékánál nem érzem. Attól, hogy filccel összefirkálod a busz ülését, vagy felfújod a zöldséges falára, hogy XYZ, még nem leszel Banksy, csak egy szerencsétlen vandál, akinek a hülyesége után mások állják a számlát.

És még egyszer: a városlakók túlnyomó többsége számára bizony frusztráló azt látni, hogy egy törpe kisebbség kisajáttja a köztereket, és sajátjaként jelölgeti azt.

dreamer28 2010.09.12. 14:04:57

Szeretem a szép, és esztétikus graffitiket lepukkant épületeken és közlekedési eszközökön. Viszont amit ezek a kis csíra agyúak műveltek, határozottan rongálás. A mocskos kis arcukat nem képesek felvállalni, és az okozott károkat a dolgozó adófizetők fizetik meg. Nagyszerű, pompás!

medvetoka 2010.09.12. 14:07:04

@ziege: Hát igazából magasról teszek az erkölcsi igényeire, meg hogy kit, mit és mikor fog utálni:) Nem nevelni akartam, mert lehetőségeimet tekintve nem is tudnám, csak elrettenteni az új vonatok összefirkálásától. Hogy milyen elbaszott ember válik belőle, az már a szülei/környezete/intelligenciája, és más külső hatások függvénye.

rbngc 2010.09.12. 14:08:44

@sapuh: ismételnem kell, bocs: egy egész kibaszott VONAT túszul ejtése és szétbombázása, az művészet. az nem alkoholos filc a liftben.

itt a méret, és az ezzel együtt járó kockázat már önmagában definiál. igen, rongálás, meg börtön... senki nem mondta, hogy könnyű a művészek élete. (reneszánsz festőknek se volt az a barokkban)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.09.12. 14:09:33

A masiniszta helyében kiszálltam volna, elkaptam volna az egyiket, aztán a firkáló két karjára kicsit ráparkoltam volna a vonattal.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.12. 14:26:30

Én engedném. Semmi kéztörés, ilyesmi. Aztán kifizettetném velük a helyreállítást is.

Ha egyszer szórakozni akartak, fizessék meg az árát is.

sapuh 2010.09.12. 14:40:08

@rbngc: attól, hogy valami kockázattal jár, az még nem lesz művészet. Egy vonat túszul ejtése sem az, de még egy repülőé sem.

Az is sok izgalmat és adrenalint eredményez, ha a matektanár hátára felcsempészed a "Hüje vagyok, üssetek" feliratot, mégis az egész legfeljebb poén. A művészet ugyanis valami többről is szól, mint pusztán a létrehozásának körülményeiről.

Ezt az egész művészetesdit egyébként a graffitisek nagy része sem gondolja komolyan, nem is ez érdekli őket, hanem a kockázat, meg az izgalom. Ezért is hülyeség az, hogy majd a legál falak létrehozása megszünteti a vonatok összefújkálását.

A reneszánsz festőknek meg tényleg szar volt a barokkban :)

Rahsid 2010.09.12. 15:19:48

Magával a graffitivel nincsen probléma, mert bizonyos keretek közt tényleg művészet. De ez nem más mint idóta, beteg faszkalapok vandalizmusa, amit súlyos végtagtörésekkel kellene honorálni.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.09.12. 15:21:09

@medvetoka: Nagyon helyes!

@ziege: Te már párszor bizonyítottad, hogy nem vagy normális. Ez a kommented is ezt támasztja alá.

A posthoz: Én egy baszott nagy csárdással indítanék. medvetoka kifejezetten humánus volt.

Rahsid 2010.09.12. 15:22:27

@rbngc: A jó kurva anyád. :)

beta version 2010.09.12. 15:34:12

jajj de kurva nagy kár volt kirakni ezt a blogot az index-re. most jön a sok unatkozó kéztördelő balfasz, akinek ugye határozott, egységes véleménye van a graffitiről és majd kommentben rendet tesznek. meg ez milyen kérdés? (mármint a poszt címe)pontosan arra irányul, amit a sok faszhuszár amúgy is ideírna, ha megtalálná ezt a blogot (jajjdemegvernémőket, lefújnám őket sprével, igényes grefiti az tökjó). szerintem ez a blog maradjon meg azoknak akik 1, benne vannak a dologban 2, értenek hozzá vagy legalább érdekli őket

Villy 2010.09.12. 15:52:02

Nem tudom, a blogon volt-e már szó a Piknik fesztiválról. Egy alkotás a sok közül: www.youtube.com/watch?v=JiWCiYfEdmo

harmful vibration 2010.09.12. 15:54:08

@beta version: Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy egy műfaj, ami határozottan provokálni akar (szerintem egy ilyen akció leginkább simán provokáció, polgárpukkasztás, ha úgy jobban tetszik) szembesül azzal, hogy azokból akiket provokál, erős indulatokat vált ki. Különben mi értelme lenne egy úton lévő vonatot összefújni? A kérdés szerintem teljesen jogos, most megtudtuk, hogy azok, akik 1) nincsenek benne a dologban 2) nem értenek hozzá, de érintve vannak (mondjuk mert egy ilyen vonaton utaznak), hogyan ragál(ná)nak egy ilyen szituációra. Akit érdekel a téma, úgyis megnézi a többi postot, és tanul belőle, de szerintem igenis hasznos, ha egy kicsit is érdekli a graffitiseket, hogy mit hogyan ítél meg az átlagember.

Nem vagyok híve a lefújásos, megverős (és gorombább) megoldásoknak, de mondjuk személy szerint nagyon bosszús lennék ilyen helyzetben. Ettől nem gondolom, hogy faszhuszár lennék.

B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2010.09.12. 16:17:10

Mit éreznék?
Hát hogy Istenem, ez a sok paraszt összefirkál valamit, ami nem az övé, kárt okoz valamiben, ami nem az övé.
Mit tennék?
Keresnék valamilyen kemény hegyes tárgyat,mondjuk ceruza vagy toll, és egy hirtelen mozdulattal kiszúrnám valamelyik majomnak a szemét. Utána már, amikor visítva összegörnyedne, könnyebb lenne eltörni a kezét.

mukinyúl 2010.09.12. 16:32:39

@beta version: miért, ehhez az igénytelen szarhoz érteni is kell? nemá.

Miron 2010.09.12. 16:33:28

Ez nem graffiti, hanem rongálás.
Büntetést és kártérítést érdemel.

Boldrik · www.globalicum.blog.hu 2010.09.12. 16:40:07

Kéztörés. Szarfaszú gennytasak az összes.

fénycsepp 2010.09.12. 16:56:23

emberek, ne törjétek el a kezüket, a csontok túl hamar meggyógyulnak. az ilyesféle unatkozó gyerekekkel rendberakatnám a vonat, majd irány a ..következő összegrafftizett járgány:D. majd a következő, aztán megint a következő...

egyébként a masiniszta miért nem csinált semmit? el tudom képzelni, hogy szinte nem is volt utas a vonaton...ezek a szarjankók előre megtervezték, mikor is kell akcióba lendülni..miért nem firkáltak a frankfurti vasútállomáson? na, az nagy kunszt lett volna :)

diktatorikus kleptokrácia 2010.09.12. 17:06:49

@rbngc: téged már seggbeqrtak a kommerek, amiért ilyen kis frusztrált pötsch vagy?
fejlövést a kis barmoknak, de legalább karjukat letörni, seggükbe feldugni :)

Dolce Vita 2010.09.12. 17:12:08

@rbngc: "ez utóbbi: művészet. tetszik, vagy sem."
na, itt vinnyogva felröhögtem! :) szánalmas egy barom vagy te. érdemes lenne felkeresned egy pszichológust, az "önigazolások es élethazugságok" témakörben.
a rongálás nagyon nem művészet, mert nem sok mondanivalója van. alkotásnak sem nevezhető vmi, ami ilyen gagyi és csupán a készítők örömét szolgálja.
én egyébként bedaralnám őket és mehetnének a tesco gazdaságos kutyakajába. nem azért, mert ennyire súlyos, amit elkövettek, hanem, mert azon torolnám meg az összes többi büntetlenül maradt rongálást is, akit elkapok, hogy példát statuáljak. hátha egyszer vége lesz.

Sikonya Gyula 2010.09.12. 17:13:50

@rbngc:
Két orosz alternatív művész beszélget berúgva Párizs egyik előkelő presszójában.
- Te, Igor, szerinted mi lenne, ha beleszarnék a zongorába ?
- Á, hagyd, úgysem értenék...

beta version 2010.09.12. 19:04:26

@harmful vibration: köszönöm a kulturált választ, ebből az aspektusból valóban érdekesek lehetnek a kommentek. viszont, ahogyan te is látod, a válaszokban értelmetlen keménykedéseket olvashatsz csak. valamint az illegál graffitisek orbitálisan nagy ívben szarják le, hogy ki a számtógép előtt unatkozó átlagemberek hogy törnék el a kezüket, valamint mit tennének velük, de a kérdés ugyebár nem nekik szól úgyhogy feleslgesen írogatok :)

beta version 2010.09.12. 19:06:44

@fénycsepp: igen szarul járt volna az a masiniszta :(

rozy 2010.09.12. 20:15:17

...számomra nyilvánvaló,hogy ez egy kis "ál-akció" jelenet.
Ezen remek emberek nem "Graffok".
Ilyen firkálmányt -már megbocsássatok-,a két 10 éves gyerkőcöm is összehoz. /Hja,kérem,hogy rövid idő alatt csak ennyit bírnak?/
AKKOR MEG MINEK?!

Mayor 2010.09.12. 20:18:05

leszállnék kérnék egy kannát és go. :) vagy csak csodálnám a munkát:D am sztem elég fazsa lett szép whole trian.ilyen fellépés kellene itthon is :D

svinjahond 2010.09.12. 20:57:24

Air Teaser-t mindegyiknek, 3 méterrről!
A kis kapcsos tüskéket bennük hagynám,
míg ki nem merül a sokkoló akksija.
Akkor aztán összegyűjteném a behúgyozott,
beszart, remegő kis senkiházikat, a tesó
caddyjének platóján bevinném őket a yardra
(ezzel a videoval együtt!) és a többit a
fantáziátokra bízom... Lehet, hogy inkább
a rebiszhez vinném őket, akkor a verésen és
az eljáráson túl egy füst alatt még meg is
lennének baszva! Nem keménykednék velük,
"szakemberre" bíznám a kezelésüket.
---
Személyes véleményem, hogy a grafitti egy
része értékes művészet, de a szutyi kis
tagelés nem tartozik oda. A fővárosban sok
helyen "megcsodálható" 3-4 szaros kis monokróm
betűből álló "illegálkodás" pedig nem több szimpla
károkozásnál. Sima római jogi jogelvet osztom:
"aki másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni"
Ilyen egyszerű. Hatósági fellépés csak azért kell,
hogy az ilyen álarcos trógerek ne maradhassanak
azonosíthatatlanok. Az ember nagyon nehezen állja
meg önbíráskodási késztetések nélkül, ha egy ilyen
jelenetnek helyszíni tanuja. Én legalább is lennék
olyan hülye, hogy "megkérném őket": maradjanak még
a tettük helyszínén egy kicsit! :) Ha ehhez néhány
füles, gázpisztoly, sokkoló, gázdeo, bármi akár
"szürke sávba tartozó eszköz" kéne, tán még akkor is.
Na persze, marha nem vagyok, hogy 5-6 embernek
egymagam nekimenjek komoly fegyver nélkül.
Még nem jártam így, de valamit tennék, az biztos!
Minimum hívnám a 112-t.

Mayor 2010.09.13. 09:22:18

de ne fegyverel legyél kemény:D nekik sincs fegyverük.

buddy_bradley 2010.09.13. 18:42:48

Igazából ha valaki néz graffitis filmeket, nem tudom mi ebben a videoban olyan meglepő. Ezer meg egy ilyen wholecar akciót lehet látni hasonló filmekben.

kacsa! 2010.09.13. 18:49:57

Hihetetlen, hogy a mozdonyvezető nem tesz semmit. Nem ismerek olyan járművet, amit 3 perc alatt nem lehet menetképessé tenni. Pláne egy sima vészfék+ajtó kényszernyitás miatt állva maradni, mikor egyértelmű, hogy mire készülnek. Persze lehet, hogy Németországban más a mentalitás/szabályozás, vagy egyszerűen leszarják...

White Chocolate 2010.09.14. 17:43:17

Osztom az elöttem lévő véleményét. Ez a graffblog akinek annyira telik az "inteligencájából" hogy "letöröm a kezed mert jonagy gyökér vagyok" annak nem kötelező idejárnia. A videóról is szólnék pár szót. Még ha a helyzetet vesszük akkor is silány a munka lese szarták hogynézki csak rajtalegyen ennél láttunk már jobbat :) Béke minden firkásznak!

WRC.SPARK 2010.09.14. 21:52:17

áhhh ez nagyon fasza kis video xD
am. nem csinálnék semmit mer jomagam is writer vok:D
PeAcE

T508 · http://graff.blog.hu 2010.09.15. 14:19:37

@svinjahod, @ácsasztaloshentes:
Remélem, nem kell megmagyaráznom. Egyik kutya, másik eb.

svinjahond 2010.09.15. 15:48:43

@T508: Ja, ja! Én TÉNYLEG kutya vagyok. Ha megpiszkálnak, harapok! :)
Csak az igazság kedvéért annyit, hogy nem én kezdtem. Szó nélkül benyelni viszont nem vagyok hajlandó senkitől, semmit! A témába vágó üzimet látom, meghagytad. Ez korrekt. A többit ciánoztad, lelked rajta. Ez itt a te "szemétdombod", azt teszel amit jónak látsz: részemről nincs vita.
További szép napot! (és jó témákat...)
-
Ps.: az index-címlapra kerülés (negatív?) hozdéka, hogy nem csak szubkultúrán belüliek és támogatók keverednek ide. PEACE!

ácsasztaloshentes 2010.09.15. 16:37:47

igen, én is megértem, gondoltam is, hogy ez lesz.
és nem akarom előről kezdeni, de nézd meg, ő beszél szubkultúrán kívüliségről... nem az index-ről jutottam ide. meg hogy én kezdtem.pedig csak leírtam, mit gondolok a hozzászólásáról, hozzáállásáról.. nem volt bene semmi személyes, és sértőbb sem volt az ő kommentjénél. dehát ahogy érzed.. szarokbele. cső.

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.15. 17:17:52

habiszit . az az igaság ha találkoznátok az utcán 5-10 firkászal akik aktivan irják a blokkot
meg se mernétek mukkani. Az a kutya amelyik ugat az nem harap.

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.15. 17:27:36

meg ráadásul ha volt tökük igy meg bombázni a vonatot.
tuti nem szarnának be egy kallertol,vagy egy csicska fegyverel fenyegetö,vagy poraloltoval fenyegetö nyomorultol,

(föleg mivel a firkászok töbségénél van manapság fegyver boxer,ütö,fejlékelö,-volánbuszos ablak betörö másnéven)

pl: twk,ock, crew

svinjahond 2010.09.15. 20:09:01

@}---» €$ÄI{ «---{: Na ja, mindenki magából indul ki.
Van aki leblokkol, van aki cselekszik, ilyen dolgok ezek...
"Az a kutya amelyik ugat az nem harap." <-- Legalább is, amíg ugat... :)

svinjahond 2010.09.15. 20:41:27

@}---» €$ÄI{ «---{: Írod, hogy: "meg ráadásul ha volt tökük igy meg bombázni a vonatot." Az még nem merült fel benned, hogy beállított, megrendezett videoklipre "élveztek" itt mindannyian? Lehet, hogy kamu az egész.
Honnan veszed, hogy mitől szarnának be és mitől nem?
Az eszközök amiket felsoroltál nem dolgoznak maguktól. Azokat tudni kell hatékonyan használni is.

svinjahond 2010.09.15. 20:45:13

Amit még mindig nem értek, hogy mire jó ahogy itt véditek a védhetetlent? Az, hogy kimennek az arcok köztulajdont rongálni, bizony az sincs rendben, de hogy utána még azzal is tetéznék, hogy boxerrel/baseball ütővel leverik azokat akik ezt esetleg nehezményeznék... ez milyen erkölcsre és értékrendre vall? Nem hiszem, hogy valaki szemben az egész társadalommal, tartósan az ellenkező oldalon állhat. Ne legyenek illúzióitok, a társadalom széles tömegei soha nem fogják a beteges szubkultúrátok elemeit és termékeit (rongálások) elfogadni, akárhogy is próbáljátok értékként elfogadtatni az értéktelent. Röhej, hogy még ti próbáltok agresszív és veszélyes "önvédelembe" kezdeni, mikor mindvégig a jogtalanság talaján álltok! Ezzel a helyszínen is tisztában vagytok: ha nem így lenne, akkor büszkén, arccal vállalnátok amit tesztek, nem lopakodnátok az éjszakában eltakart búrával. Az a baj veletek, hogy a betyárbecsület fogalmát koroszályotok már nem ismeri. Arccal, névvel odaállni, az valami. Abrosszal a fejeteken youtube-on "legendává válni", az semmi.
Majd ha posztol ide valaki egy olyan videot, ahol pl. a metrókocsit telibe fújó "úrimeber" miután észleli a felé közeledő biztonsági őröket, nyugodtan leteszi a kezéből a palackot, leveszi az arcát eltakaró maszkot, előkészíti a személyijét és bevárja az intézkedést, majd az őrök kíséretében távozik. Ugye milyen morbid lenne? Na ekkor mondanánk, mi a többségi társadalom tagjai, hogy tökös gyerek, mert megcsinálta, majd BECSÜLETTEL vitte a balhét. Amíg ez nincs, már ne is haragudjatok, de a többség számára arctalan, jellemtelen senkik vagytok! Nem értem, hogy vezet a viselkedésetek az elfogadottság felé, amit bevallva/be nem vallva annyira óhajtanátok...
Álszent ez az egész. Engem ez az attitűd a cigánybűnözés körüli hercehurcára emlékeztet: ott is a többségi társadalom a hibás, mert nem tudja FENNTARTÁSOK NÉLKÜL(!) elfogadni a " roma "kultúra" " mély megnyilvánulásait, miközben a bűnözési hullám raja csapódik le. De mondhatnám a könnyűdrogok liberalizációjáért küzdő szerencsétlen füveseket is, ahol megint a konzervatív "elavult" társadalmi megközelítés a hibás, nem a drogfogyasztók... Remélem nem lettem félreértve!
Üdv.

ácsasztaloshentes 2010.09.16. 15:51:17

a boxert, baseball ütőt általában csak végső esetekben használják. és lehet, hogy nem fogják elfogadni a graffitit, de megszűntetni sem. egyébként én már vittem el a balhét becsülettel (sőt szerintem a legtöbb writer), ha ez megnyugtat. amugy manapság sehol nem létezik becsület...

Mayor 2010.09.19. 18:14:58

@svinjahond: de hiába írogatsz regényeket a writer ilyen meg ilyen is marad ha meg nem tetszik csukd be a szemed. ilyen ez a világ.

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.21. 17:52:17

svinjahond..Az még nem merült fel benned, hogy beállított, megrendezett videoklipre "élveztek" itt mindannyian? Lehet, hogy kamu az egész.
Honnan veszed, hogy mitől szarnának be és mitől nem?
Az eszközök amiket felsoroltál nem dolgoznak maguktól. Azokat tudni kell hatékonyan használni is.

Te se vagy stikkes..

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.21. 17:55:51

akármit magyaráztok ez így van ahogy meg írtam

kivéve a toyok at..igen azok általában beszarnak a civilektöl Ok-nélkül

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.21. 18:00:46

www.youtube.com/watch?v=nLUP7uT4Y5Q

Igazam van akármit ugatok( csak a kezdők félnek a civilektől és mindig a túlontúl magabiztosak szívják meg..ahogy deego is mondta.

itt egy vidi hogy még jobban rá feszüljetek

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.09.21. 18:10:35

www.youtube.com/watch?v=tOlz4OgoTtc&feature=related

és még egy...hogy azt gondoljátok ezt meg hogy meri... (Bla Bla Big L rest in peace)

svinjahond 2010.09.21. 19:42:08

@ácsasztaloshentes: manapság nemigen van becsület. <-- ebben egyetértünk.
Én se megszűntetni akarom a graffitit, csak normális, elfogadható, emberi keretek közé terelni. Azért az mégse járja, hogy embertelen mennyiségű pénzekből fel van újítva egy épület, kerítés, aluljáró, stb. Erre jönnek a "művész urak" és lealázzák az egészet gettószintre néhány éjszaka alatt. Én elfogadom, hogy vannak vágyaitok, de miért nem olyan helyen élitek ki őket, ahol nem zavartok vele másokat? Meg vagytok sértődve, hogy a többségi társadalom szélsőséges reakciókra ragadtatja magát veletek és a műveitekkel kapcsolatban. Nem állítom, hogy nincsenek köztetek tehetséges arcok, akik tényleg jó (lenne), ha megmutathatnák magukat, de rengeteg divat-teggelő kis csíra van köztetek, aki csak a pukkasztásért és a rongálás öröméért csinálja az egészet, félig beszívva, félig beb*szva, félig belőve. Kinek mi. Szerintem, ez a mostani állapot senkinek sem jó! Nekünk se, de szerintem nektek se...
@Mayor: Igazad van, a világ nem fog kívánságra megváltozni. Lassan kiírom magamból a témával kapcsolatos gondolataimat, aztán úgyis továbbállok innen. Addig meg, ne olvasd a hozzászólásaimat, ha nem tetszenek, esetleg csukd be a szemed! Te könnyebben megteheted, mint én, aki egy szarrá fújt környéken vagyok kénytelen lakni, mert nem telik többre. Na regénynek elég is lesz ennyi mára! :)
@}---» €$ÄI{ «---{: Nem, én TÉNYLEG nem vagyok az....
De ahogy itt elnézem, te rendesen "elbeszélgetsz" önmagaddal. A video, amit belinkeltél meg egy szánalom - főleg a végén, a vonat lilára bombázása - de nem akarom önmagamat ismételni. Sejted, mit írnék...

barni52 2010.10.03. 06:10:31

Az áll ki a graffitisek mellett, aki nagyon fiatal és még lázad - vagy már nem fiatal de még mindig lázad - vagy egyszerűen csak hly fsz, nem dolgozik, ingyen él, és mivel maga is egy nagy szrkupac örül, ha mások is azok.

Ha elmenne dolgozni, meg tudná becsülni másét is...
Persze, vagány dolog biztos, de ne csodálkozzon, ha tettenéréskor........
Ez a graffiti nem más mint a saját hülyeségük ráerőltetése a másik emberre.

MvkA 2010.10.03. 09:04:25

A váltóvassal basznám szét az összes fejét ,,!,,

PPJ · http://greenr.blog.hu 2010.10.04. 11:40:32

Megkérném Mufurcot, a rotit, hogy ízlelje meg melyiknek lenne a karjából éspervagy fenekéből a legfinomabb kutyakaja. Csak jó koszttal etetem a dögömet. Minden vonatra fegyvert és kutyát az ilyenek ellen.
Környezetszennyező faszkalapok. Mégis miből van a festék? Mégis milyen fokozatú marószerekkel tudják csak letisztítani a vonatot? Ezek hová kerülnek, tán nem a környezetbe?
Idióta időmilliomos seggarcok, akik elhitték hogy bandaháborúkban kell meghalni, ha már valódi katonák nincsenek...

Quick_6 2010.10.19. 18:10:12

Jó nagy toyok ezek!

}---» €$ÄI{ «---{ 2010.11.16. 00:37:45

svinjahond 2010.09.21. 19:42:08 bujjál el

nem tudsz semmit .graffiti pont azért egyéni és szabad mert nem lehet keretek közé zárni.

(cumi helyet téged is fasszal szoptatak azért vagy ekkora gyökér,másokat felidegelni jársz ide
az a fajta gyökér vagy akit nem vertek eleget

emtezredes 2011.02.14. 18:55:52

ha valakinek nem tetszik nem kell idejárni. örülök h mindenkinek a 10 éves gyereke jobbat tud..de itt sztem nem éppen az ilyen korú látogatók a célközönség. és sztem senki sem kíváncsi a gyönyörűszép magyar kifejezésekkel cifrázott jókívánságokra..ésvégül de nem utolsó sorban..nem tudom mit sajnáljátok a vonatokat...csak festék..nem ütötték ki az ablaküvegét..nem baszkodták hozzá a kannákat..nem úgy mint a mi csodálatos országunkban ahol pontosan olyan bunkó tudatlan emberek vesznek körbe mindent..mint a kommentelők.tisztelet a kivételnek. amúgy meg én sem helyeslem az ilyesmit de a butaságot méginkább nem tűröm..aki ilyen kurva tapasztalt lehetne olyan kurva kulturált és szókinccsel rendelkező h valamivel toleránsabb kifejezéseket használjon.

Snar · http://graffblog.blog.hu 2011.12.08. 11:55:10

Töredelmesen bevallom, én is szoktam illegális vonalakban utazni, de ezt túlzásnak tartom. Azt megértem, ha egy rozsdás, ütött-kopott vonatot firkálnak össze valakik, szép színesen, de ez, hogy egy vadi új vonatot firkálnak össze ilyen ocsmány szürke-fekete-rózsaszín színekkel, ez undorító. Szerintem ha meglátnék egy ilyet, úgy, hogy ő is egyedül van, meg én is (bár az ilyen végbélférgek általában többen vannak, de ha mégis találnék egyet egyedül), akkor tutira addig ütném, amíg mozog. Mást nem érdemelnek az ilyen mocskos kis majmok...

august 2013.02.01. 20:06:21

Kedves "művész"-ek!

lesz@rom hogy Németországban hogy fújnak telibe egy egész vonatot, az egy jóléti demokrácia.passz.

DE! amikor a MÁVnak a befizetett adómból vett szép új vonatát összefirkálják ilyen kis semmirekellő, senkiházi kis szarjankók, majd szintén a befizetett adómból lemossák, majd megemelik a jegyek árát, aminek ellenértékeként utazhatok egy tönkrefestett vonaton....

Magyarország szegény ország,kevés pénze van, mert sokat ellopnak belőle.

Ne legyen illúziója senkinek, ha egyszer megfogok egy ilyen kis seggdugaszt, akkor nem fogom bántani ígérem. hazaviszem, és segítek neki összefirkálni az anyukájának a házát.

Azt pedig csak a grafityiszesek üzenném, hiába van nálad boxer, akármi. abban a pillanatban ahogy előveszed, az már felfegyverkezve elkövetett garázdaság, ami 1-5 öt évig terjedő szabadságvesztés, és akkor... jajj! megrontanák a fehér seggedet a sitten:) Azt pedig ne hidd, hogy más embernek nincsenek ismerőse, bandája, haverjai. Esetleg még kellemetlen meglepetésben is lehet részetek. vagy csak előránt egy kis gázspray-t és neked annyi.

Viszont igérem hogy tapsolni fogok annak aki ronda szar betonkerítéseket ízlésesen kidekorál!

Peace
süti beállítások módosítása