HTML

Egy blog a graffitiről, az utcai művészetekről, a formákról, a stílusokról, a technikákról. Magukról a művészekről. A writerek és polgárok szembenállásáról, az ellene irányuló rendőri erőfeszítésekről, a kárenyhítési törekvésekről. Falakról, vonatokról, metrókról, legalitásról és illegalitásról. Graffitivel kapcsolatos eseményekről, hírekről, történésekről.

     Kapcsolat: graffblog@gmail.com

ajánló (18) amerika (11) anglia (21) aukció (3) ausztrália (10) ausztria (1) automata (1) balaton (1) banksy (13) bázis (5) belton (3) beszámoló (1) bevezető (1) bíróság (10) biztonság (2) biztonsági őr (2) blackbook (8) blog (1) bombing (7) bombing scene (1) börtön (15) botrány (1) budapest (5) buff (7) büntetés (20) bűntett (5) can2 (1) cap (4) case (1) cope2 (1) dare (1) destroy (1) diszperzit (1) dizájn (20) dokumentum (3) enyhítés (5) értelmezés (8) ezmiez (19) fájlmegosztás (1) fatcap (1) fejtágító (22) felhívás (9) feminizmus (2) festékbolt (1) festékszóró (22) fidesz (1) filatorigát (2) filc (13) film (27) flickr (2) foto (2) fotorealisztikus (4) francia (1) galéria (28) graffiti (27) gunter (1) gyár (2) gyilkosság (3) gyűjtemény (11) hellókarácsony (2) helyreigazítás (1) hír (4) hogyan (1) holland (1) indonézia (1) interjú (12) iphone (1) írország (1) japán (2) játék (2) kalifornia (6) kanna (17) kár (6) kastély (1) képfeltöltés (1) képmegosztó (1) kérdés (3) kézletörés (7) kiállítás (17) koncert (1) könyv (12) körút (4) következmény (1) külföldi (55) lány (2) legálfal (22) lush (1) luxus (3) maclaim (1) madc (2) magazin (5) magyar (30) média (2) meghívott (9) metró (8) millenáris (2) módosítás (4) molotow marker (2) montana (2) művészet (47) németország (6) nemwow (1) nevezés (18) new york (8) nicholas ganz (2) oldschool (15) online (2) paint club (2) pályázat (1) párizs (1) pdf (2) petíció (1) poén (20) populizmus (1) reklám (13) rendőrség (11) revok (4) rip (3) roa (1) robbo (4) röhej (2) rongálás (30) rusk (1) sachs (1) scribe (1) seen (3) siófok (2) sofles (1) spanyol (1) street (15) streetfiles (1) street art (22) süti (1) svájc (3) svéd (1) szabálysértés (6) szánalmas (8) szavak (5) szigorítás (4) színezés (14) szingapúr (1) szótár (1) szubkultúra (27) tagek (13) tagelés (14) tanulás (2) tárgyalás (4) teszt (2) tetoválás (1) the seventh letter (7) tisztítás (9) toast (1) történelem (1) utah ether (1) utazás (3) utca (1) utcai banda (4) vandalizmus (5) vászon (1) vázlat (15) verseny (27) vonat (14) weboldal (7) wow (5) zene (9) zephyr (1)  

Seen a Hollywood feliratról

2009.07.12. 20:03 :: T508

 

A fenti videóban Seen, a graffiti keresztapja mesél arról az élményéről, amikor megfestette a híres Hollywood feliratot Los Angelesben. Tovább gomb után magyar fordítás.

1985-ben elkezdtem felfedezni a dolgokat New York városán túl is. Elutaztam Los Angelsebe, Kaliforniába, úgy hiszem ez 1984-ben volt, Blade 1-nal. Egy projekt miatt mentünk oda, ez egy festés projekt volt, muralt festettünk a Capital Records-nak. Amikor kint voltunk, észrevettem a Hollywood feliratot, a betűk hatalmasak, gigantikusak voltak a domb tetején, és amikor ránéztem, rájöttem, hogy ez Los Angeles büszkesége, és arra gondoltam, hogy elég jól nézne ki egy Seen rajz rajta. Úgyhogy miután visszatértünk New Yorkba, továbbra is azon gondolkodtam, hogy ki kellene menni újra, és megfesteni a feliratot.

Nagyjából két hónappal később vettem egy repülőjegyet magamnak és egy barátomnak, és elutaztunk Kaliforniába, hogy megtegyem amit szerettem volna. Szóval amikor kiértem Kaliforniába, felmásztam és megnéztem a feliratot, és nagyobb volt, mint gondoltam, óriási volt, de még mindig meg akartam csinálni, úgyhogy összeszedtem kb 50 kannát, és vettem pár kertészeti felszerelést, hogy kivágjak néhány kisebb fát és növényt a betűk aljánál. Felmásztam a dombra, és összesen kb 20 órát töltöttem fent.

Délután háromkor kezdtem kivágni a kis fákat meg bokrokat, amik az utamban voltak,  aztán megvártam a naplementét, majd elkezdtem festeni ezeket a blokkbetűket a Hollywood felirat két L betűjére és az Y-ra. Ahogy nekiálltam festeni, észrevettem pár megjelenő fényt, amik a domb aljáról jöttek, ezek voltak azok a fények, amelyek megvilágítják a Hollywood feliratot, ahogy azt a filmekben is látni néha. Először kicsit bepánikoltam, és elbújtam egy bokorban, aztán visszamentem folytatni a festést. Később hirtelen újabb fények gyúltak, rendőrségi helikopterek jöttek, és köröztek a fejem fölött, megvilágítva engem a domb oldalán, úgyhogy ismét elmentünk, és elbújtunk. Nagyjából 2 vagy 3 órán át bújkáltunk, miután újra kijöttünk, és befejeztem a rajzomat.

Ez olyasmi volt, amit úgy éreztem, muszáj megcsinálnom, nem is fogtam fel, hogy ekkora szám lesz belőle, mint amekkora lett, de a Hollywood felirat megfestésének híre hamarabb eljutott haza, mint én magam. Egészen elképesztő volt, mert akkoriban a számítógépek még nem voltak túl mindennapiak, és nagyon izgatott voltam, hogy ezt megtettem.

4 komment

Címkék: külföldi interjú film kalifornia rongálás oldschool kanna seen

A bejegyzés trackback címe:

https://graff.blog.hu/api/trackback/id/tr591242293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

br1Koo 2009.07.12. 22:33:26

Azta kurva ez az ember nem kicsit durva :D. Vonatfestést alva megcsinálja szerintem :D

elone 2009.07.13. 07:30:04

hát baz:D hát én keresztbe szopnám magam ha ilyet megcsinálnék :D nagyon durva :D

(~_O)(O_o) 2009.07.17. 18:11:10

a mocskos életbe az brutális keményen nyomta akkoriba basszus wow
:D:D:DXD

SHoT 2009.12.08. 14:14:58

én azt nem vágom hogy ha köztudottan ilyeneket csinált akkor most ho-hogy nem egy börtönben ül? szerencséd:D de örülök neki
süti beállítások módosítása